AlXz Skrevet Oktober 8, 2008 Skrevet Oktober 8, 2008 Du får vel rundt 10 liter på systemet totalt. (pluss minus en liter). Så er en god del ja Radiatorene pleier å begynne å lekke mellom plasten og metallet i radiatoren. I bunn av ekspasjonstank sitter det en oring.., men er vel ikke den som pleier å gå. Om eksp.tanken er sprekt, så har jeg en liggende
BMW525ie34 Skrevet Oktober 8, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 8, 2008 Ja, hvor lekasjen er må skjekkes i morgen. Hehe, om det er ekspasjonstanken så er din av interesse ja;) Oppdaterer i morgen
Astri Skrevet Oktober 8, 2008 Skrevet Oktober 8, 2008 Det kan være så mangt egentlig. det kan være radiatoren som er tett en eller annen plass, og har derfor lagt trykk og ødelagt noe, det kan være vannpumpa som har blitt ødelagt. spesielt det lill ehjulet inni som skla dra vannet rundt. Om det er av plast så pleier de å bli fort ødelagt, men er hjulet av metall så kan det være masse drit, eir osv. det kan og være termostaten som ikkje vil åpne seg eller viskosevifta som er ødelagt... Klarer du å stoppe vifta med neven uten at du kutter av deg en fing så er den mest sannsynlig ødelagt og bør skiftes...
BMW525ie34 Skrevet Oktober 9, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 9, 2008 kan utelukke noen av de tingene da:) alt fungerer som det skal no....men eg må fulle vann hver 30km...Så lekasje er det helt sikkert.
BMW525ie34 Skrevet Oktober 9, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 9, 2008 ryker det hvit røyk fra eksosen? Nei. Men det var ikkje helt min dag i dag heller:( I dag tidlig fyllte eg på kjølevann igjen....skulle så kjøre på skolen og ta med noen venner på veien. Komm ikkje så langt fordi etter eg hadde plukket de opp (hadde sirca kjørt 5 min) så dogget det voldsomt så eg skrur varmen på fyllt for at dogge skal forsvinne. Men ikkje noe varm luft å få like etter begynnte det å dampe LITT fra radiatoren igjen, så vi bestemmte å ta bilen til den ene som skulle sitte på. Nå eg komm fra skolen kjørte eg hjemm igjen og heller ikkje då funket varmen. Så eg skiftet noen sikringer. Hjalp ikkje det. Såg så litt på radiatoren igjen for å se om eg kunne gjøre noe der. Lot motorn gå litt på tomgang og etter en stund begynnte det på smått å dampe ut fra radiatoren igjen. Så eg trodde at det kanskje skjylltes lekasjen. Fyllte så på radiatortett (sansynligsvis for mye) og temperaturmålern gikk ned og det sluttet å røyke av radiatoren. Så eg tenkte selfølgelig at eg hadde fikset problemet og tok meg en tur for å teste. Kjørte sirca en kilomter på lavt turtall da begynnte temperaturen å stige raskt. men det komm ingen damp. Snudde straks for å kjøre hjem igjen og rett før huset går motorn av helt av seg selv og eg klarer akkurat å svinge inn på parkeringsplassen (uten servo:S) åpner panser og da røyker det litt av motorn Så antakelig får ikkje motorn noe kjøling i form av vann i det hele tat akkurat no. Var nettopp ute og startet motor for å høre om den hadde fått seg en smell eller om det gikk bra. Tror alt er i orden med den men som sakt er det enten noe sted der det er tettet igjen eller termostaten er ødelagd. Dette ble meget langt:) håper noen gidder å lese det. komm med innspill
AlXz Skrevet Oktober 9, 2008 Skrevet Oktober 9, 2008 Om det damper ut av radiatoren så må den nesten lekke. Bytt den
BMW525ie34 Skrevet Oktober 9, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 9, 2008 Sånn. Fikk litt hjelp av en venn så han mente vi burde bygge ut termostaten. Og det virker forleøbig veldig bra....varmen funker igjen og i tomgang holder måleren seg akkurat i midten Men under kjøring så kjøler systemet selfølgelig for bra....så temp. synker litt.... om det er lekasje er vanskelig å si men den tapte hvertfall ikkje vann på de 20 km eg hadde kjørt no. Så i morgen kjøper en venn av meg ny termostat og så håper eg at alt er ordnet. Er det lekasje for eg bare bite i det syre eple og bytte radiator også.
AlXz Skrevet Oktober 9, 2008 Skrevet Oktober 9, 2008 Hvor dampet det ut av radiator? Om det damper ut noe sted så er det jo ikke tett...
dark alex Skrevet Oktober 9, 2008 Skrevet Oktober 9, 2008 personlig ville jeg: 1. byttet termostat. 2. Sjekk at vifta fungerer. 3. fjernet radiatortett gørra å fylt på ny kjølevæske. 4. Fått sjekket toppakning. mistenker at den er gått... Radiatorservice i bergen har ny radiator. bmw høgg har brukt.
BMW525ie34 Skrevet Oktober 9, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 9, 2008 Hvor dampet det ut av radiator?Om det damper ut noe sted så er det jo ikke tett... ja det har du helt rett i det dampet ut av framsiden en plass? Det eg ikkje fikk skjekket no pga mørket.... Men eg har forhåpninger om at det ikkje var noe betydelig stort noe og i verste fall er noen slanger som lekket litt. Kunne hvertfall ikkje se en antydning på lekasje etter å ha sett på vannivået. Men må selfølgelig holde øyet med det no.... Det viktigaste no er at varmen funker og at temperaturen ikkje stiger over det normale. ( holder seg faktisk litt under når fartsvinnen hjelper til) Men at det kommer flere utgifter enn termostat må eg være forberedt på
BMW525ie34 Skrevet Oktober 9, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 9, 2008 personlig ville jeg:1. byttet termostat. 2. Sjekk at vifta fungerer. 3. fjernet radiatortett gørra å fylt på ny kjølevæske. 4. Fått sjekket toppakning. mistenker at den er gått... Radiatorservice i bergen har ny radiator. bmw høgg har brukt. Eg håper for all del at den ikkje er gått. Og etter å ha sett på både eksos og oljen så ser det hvertfall normal ut. Bilen gikk som en drømm nå eg kjørte nettopp hvertfall. Men får se hvor lenge det varer. Får hvertfall montert ny termostat i morgen. og deretter skal eg fylle på ny kjølevæske osv.
BMW525ie34 Skrevet Oktober 14, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 14, 2008 Kjøleproblemet har eg fikset men no har eg fått et nytt problem ser det ut som:S I sted nå eg kjørte til skoln kjørte eg i sikkert 4min og plutselig begynnte turtalle å tulle seg...den gikk opp og ned og resultate var at bilen rykklet og skjelvet. Det ga seg i et min og så fortsatt det igjen. Dette har skjedd før og da skjiftet eg ut alle tennplugger....så det kan ikkje være de.
Azeton Skrevet Oktober 14, 2008 Skrevet Oktober 14, 2008 Er du sikker på at alt er helt tett? Da min rykket litt kom det av at det lakk bittelitt vann i sylinder som gjorde at det ikke ble heeelt optimal tennig. Du burde sjekke over alt nøye før du kjører videre! Hvor lenge hadde motoren gått da du dro på mye? Har du veldig mye trykk i slangene? De radiatorene sprekker fort
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå