oakland Skrevet Oktober 9, 2008 Skrevet Oktober 9, 2008 Ettersom mine sommerdekk var dårlige måtte jeg kjøpe nye. Verkstedet sa at dei skulle finne nokre bra og billige. Dekkdimensjonen er 215 65 15. I dag kom jeg og skulle hente bilen og fikk nesten sjokk 1200pr dekk merket var cooper cobra. Jeg trodde dette måtte være nokre bra dekk ettersom prisen va høg synst jeg. Men da jeg skulle til å bråbremse for å sjekk koreis bilen oppførte seg blei jeg nesten redd. Bilen berre fortsatte omtrent. Nesten ingen grepp. Hva i faen er dette for slags dritt dekk. Er det noen som har erfaring med denne type dekkmerke. Og de værste av alt dei tar borti skjermen når eg har full sving. Det fulle navnet på dekkene er Cooper cobra P215 60 R15 93T. Dekkene ruller på ein BMW M535I E28.
JoeNasty Skrevet Oktober 9, 2008 Skrevet Oktober 9, 2008 Har kjørt med samme merket før,byttet fort ut de ja,men det var jo usedvanlig dyrt og!!1200 kr dekket for de der må jo være ren svindel.
Wolfeh Skrevet Oktober 9, 2008 Skrevet Oktober 9, 2008 Jeg hadde klagd med en gang :S Jeg kjørte med vinterdekk uten pigger en del av sommeren. 80-100 bråbrems med abs og bilen stoppa ganske fort. Og da vil jeg vel anta at sommerdekk skal bremse enda bedre.
tmice Skrevet Oktober 9, 2008 Skrevet Oktober 9, 2008 Ja det va en fantastisk pris, de sitter igjen med mye penger etter det salget!!
Haug530D Skrevet Oktober 9, 2008 Skrevet Oktober 9, 2008 Hadde aldri betalt så mye for ett ukjent dekkmerke. Får jo mye bedre dekk til den prisen, billigere og faktisk, se bare her: http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?s ... &weiter=20
nimitz Skrevet Oktober 9, 2008 Skrevet Oktober 9, 2008 Etter prisen og bedøm så burde du ha fått nokian eller continental. Ikke et billig drittdekk som ikke er verd det halve engang. Dra tilbake og be dem plukk dem av igjen. Du har tross alt angrerett.
LodeRunner Skrevet Oktober 9, 2008 Skrevet Oktober 9, 2008 Prisen er nok ikke helt feil den. Cooper er et annerkjent amerikansk dekk merke, selv om ikke dette Cobra dekket er av de beste Til SUV og 4x4 har de noen av markedets beste dekk, så forhandleren handlet kanskje i god tro? Ellers så hadde han de liggende på lageret, og benyttet anledningen til å bli kvitt dem. Sikkert det siste. 215/60R15 er også en lav-volum dimensjon, og de koster mer da det produseres langt mindre. Men, skjønner ikke hvordan du kan kjøre fint med 215/65R15, mens 215/60R15 som er satt på nå tar i skjermen??? Det er mindre gummi på sistnevnte. Da bør du uansett finne deg dekk med lav dekkskulder - runde i kanten for å si det på en annen måte. Men jeg hadde nok byttet til et annet merke jeg og
Lars89 Skrevet Oktober 9, 2008 Skrevet Oktober 9, 2008 Oi... for den prisen burde du fått med nye felger også. Er vel et dekk til maks 500,- det der, og det er før rabatter oppi 30-40-50%. Ville prøvd å ha litt mer kontroll på hva du kjøper neste gang. Er STORE forkjeller på dekk! (Grundig konstatert etter å ha prøvd en 400hk Supra med Toyo og kinadekk rett etter hverandre)
oakland Skrevet Oktober 9, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 9, 2008 Takker for respons folkens. Jeg skreiv feil i mitt innlegg de er samme dimensjon på begge dekkene 215 60 R15. Har jeg angrerett når de gjelder dekk da. Jeg har omtrent ikke brukt dekkene da, jeg kjørte bare hjem fra verkstedet de er ca 1km. Har ikke kjørt bilen i de hele tatt ettersom dekkene tar opp i skjermen og lager merker.
pbk Skrevet Oktober 9, 2008 Skrevet Oktober 9, 2008 Takker for respons folkens. Jeg skreiv feil i mitt innlegg de er samme dimensjon på begge dekkene 215 60 R15. Har jeg angrerett når de gjelder dekk da. Jeg har omtrent ikke brukt dekkene da, jeg kjørte bare hjem fra verkstedet de er ca 1km. Har ikke kjørt bilen i de hele tatt ettersom dekkene tar opp i skjermen og lager merker. Hvis du ikke har bedt om de dekkene eller den dimensjonen, men bare har sagt at: OK, finn dekk som passer, og de IKKE passer, får de bare bytte dem ut med noen som gjør det. Skulle vel ikke være noe de kan krangle på.
oakland Skrevet Oktober 9, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 9, 2008 Ja håper de går bra. Jævla irriterande sak ditta her.
BRIO Skrevet Oktober 9, 2008 Skrevet Oktober 9, 2008 Kjenner ikke dekket, men det høres dyrt ut. Jeg kjøpte Nokian Hakka V til 1500,- pr. stk ferdig pålagt. Husk at du må kjøre noen kilometer før du får skikkelig veigrep på dekket. Litt om dekket her: http://www.tyretest.com/pkw_sommerreife ... index.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå