Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jeg synes det kjappeste og fineste veien er Lærdalstunnelen-over filefjell og via fagernes. De er nok litt lenger enn hardangervidden, men mye finere veier den strekningen. Spesielt vinterstid.

5t 10 min til oslo går helt fint

Skrevet

Hemsedalsfjellet er min favorittvei over :) Ganske bra vei på fjellet og siden jeg synes Hallingdal kan bli litt lang er det greit å komme ned ved Gol.

Filefjell kjører jeg bare hvis det er ruskevær om vinteren. Den blir for dryg.

Strekningen Sandvika-Hønefoss er ekstrem med 50 og 60 soner. Det kommer seg etter Hønefoss, men det er mye svingete og dårlig vei uansett hvilken trasé man velger. Det er ikke gul stripe i midten hele veien, og krabbefelt eller mer finnes ikke mellom Hønefoss og Bergen :shock:

Skrevet

Har også kjørt Hemsedal-Lærdalstunnelen noen ganger, men synes veien er for dårlig. Spesielt fra Gol til Hemsedal. Utrolig at dette er "hovedveien" mellom øst og vest... :crazy:

Jeg foretrekker Aurland-Hol, hvor det er mye mindre trafikk. Og ikke minst færre vogntog. Synes også at veistandarden der er bedre, som følge av mindre trafikk.

Skrevet
Har også kjørt Hemsedal-Lærdalstunnelen noen ganger, men synes veien er for dårlig. Spesielt fra Gol til Hemsedal. Utrolig at dette er "hovedveien" mellom øst og vest... :crazy:

Jeg foretrekker Aurland-Hol, hvor det er mye mindre trafikk. Og ikke minst færre vogntog. Synes også at veistandarden der er bedre, som følge av mindre trafikk.

Vel, mener nå at veien stort sett er bedre over Hemsedal, men er enig i at mellom Hemsedal og Gol er det ikke så bra. Det har kommet seg med en god del ny asfalt på denne strekningen de to siste årene.

Aurland - Hol kjører jeg ikke før snøen i fjellene er borte. De mørke tunellene er som en sekk å kjøre inn i. Tok nesten kvelden, for godt, en gang vi møtte trailer i sving på vei ut av den ene tunellen. :shock:

Skrevet
noen som har kjørt denne strekningen fort, og vet hvor kort tid man kan bruke? bare lurte, fordi en kompis av meg kjørte på 5 timer og 10 min. (bergen - gardermoen) synes dette var veldig fort!! han kjørte primera :? hehe

En god sjåfør kan kjøre fryktelig fort med en "dårlig" bil og en dårlig sjåfør kan kjøre fryktelig tregt med en god bil. :wink:

Jeg kjenner ikke til dagens Primera, men har hatt gleden av å oppleve Primera SRi da kom ny i 1992 og den var absolutt ingen sinke den gangen.

Skrevet

Primera SRi kom i 95. :)

Kanskje du mener GT? SRi har samme motorer som resten av "familien", mens GT er noe hvassere. GT kom på begynnelsen av 90-tallet en gang.

Skrevet

Kan godt være det var GT. Var ikke klar over forskjellen egentlig :| Mener å huske den ble lansert i 91' og at den hadde noe sånn som 2,0 liter og 150hK eller deromkring.

Så ut som en ganske standard sedan uten krom verken på listverk eller i grillen. Ble senket så den er litt lavere enn vanlig. Husker ikke hva den kom med originalt (15"?), men den ble påmontert noen helt enorme (etter datidens standard) 16 eller 17" hjul 8)

Bildene mine er fra før digitalkamera ble allemannseie så jeg har ikke noe å vise til.

Skrevet

Har vel brukt 6,5 timer fra Bergen til Oslo (sentrum?), uten å prøve å kjøre fort.

Dette var inkl burger på fagernes og små strekke på beina pauser.

Kom midt i fredags rushen i Oslo å brukte 6 timer fra Oslo til Halden.

Så turen ble nå lang nok.

Lengste jeg har brukt fra Bergen til Oslo er vel 12 timer.

Skrevet

5 timer og 20 min Bergen-oslo, sentrum... med ett stopp på bensinstasjon. Husker ikke hvilken vei... 320i for 10 år siden.

Husker jeg kjørte som en idiot for å rekke en konsert. Og da måtte jeg ligge mye i ventsre feltet pga alle bilene. Blir helt dårlig av tanken på hvor gale det kunne gått, med tre jenter i bilen.

Skrevet

jeg kjørte fra Drøbak, 30min sør for oslo, til Bergen brygge på 6timer med en Ford Transit connect 220cdi eller hva de kaller den...

begynte kl 20:00 og kjørte hardangervidda og tok ferjaover vannet... hadde griseflaks med ferja, siste som gikk kl 23:30 el no, kjørte inn på ferja mens luka var på vei ned :lol: så ble jeg frakjørt av en nor-cargo lastebil på vei nedover fjellet :shock: parkerte på brygga kl 02:05 :)

Hadde en tissepause i en busslomme på hele turen, fylte ikke på diesel heller...

brukte riktignok 11timer hjem igjen, da jeg skulle følge en båttransport tilbake igjen... men da kjørte vi i tillegg tunell helvete hjem igjen, hurdalstunellen, er det det den laaange tunellen heter?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...