gjeewaytee Posted October 13, 2008 Share Posted October 13, 2008 finnes det pærer som gir et mer kvitt lys enn vanlige halogenpærer på bensinstasjoner?? har skifta til superwhite led lyspærer fra gs bildeler og grøftelysa ble plutselig veldig gule Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robin L Posted October 13, 2008 Share Posted October 13, 2008 hei. jeg har montert xeonkit i grøftelysene på min e39. jeg kjøpte et sett på ebay til ca.60$+frakt. det ble veldig fint lys i de, men også mye lys. bruker jeg de når det er mørkt ute, hender det at folk blinker på meg,spesielt i kombinasjon med nærlys. kjøpte 6000k,35w. vil ikke anbefale 50w... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Litjhaug Posted October 13, 2008 Share Posted October 13, 2008 Jeg har 50w i alle xenonlysa mine... kjempe bra de iallefall!! Bruker 50w 6000k, blir mye hvitere lys... 35w 6000k er så veldig blått! Link to comment Share on other sites More sharing options...
sonic Posted October 13, 2008 Share Posted October 13, 2008 hei. jeg har montert xeonkit i grøftelysene på min e39. jeg kjøpte et sett på ebay til ca.60$+frakt. det ble veldig fint lys i de, men også mye lys. bruker jeg de når det er mørkt ute, hender det at folk blinker på meg,spesielt i kombinasjon med nærlys. kjøpte 6000k,35w. vil ikke anbefale 50w... Hvorfor anbefaler du ikke 50w? (Bare lurer) Link to comment Share on other sites More sharing options...
gjeewaytee Posted October 13, 2008 Author Share Posted October 13, 2008 hei. jeg har montert xeonkit i grøftelysene på min e39. jeg kjøpte et sett på ebay til ca.60$+frakt. det ble veldig fint lys i de, men også mye lys. bruker jeg de når det er mørkt ute, hender det at folk blinker på meg,spesielt i kombinasjon med nærlys. kjøpte 6000k,35w. vil ikke anbefale 50w... no skal man vel ikke bruke grøftelysa sammen med nærlys etter det eg har skjønt eller??? det er et aldri så lite blåskjær i ringene og kunne tenkt meg tilsvarende i grøftelys. noen som klarer å se på fargen på bilde hvilken jeg burde gått for da? så man må kjøpe et kit....hjelper ikke å få fatt i en annen pære. er litt usikker på åssen det funker med ebay. noen som hadde gidda og gitt meg en link eller noe?? takk for tips sålangt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Litjhaug Posted October 13, 2008 Share Posted October 13, 2008 jeg har samme fargen i mine AE... og jeg synes fargen på mine grøftlys er så å si samme fargen som i AE ringene!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bmwfanatic Posted October 13, 2008 Share Posted October 13, 2008 hei. jeg har montert xeonkit i grøftelysene på min e39. jeg kjøpte et sett på ebay til ca.60$+frakt. det ble veldig fint lys i de, men også mye lys. bruker jeg de når det er mørkt ute, hender det at folk blinker på meg,spesielt i kombinasjon med nærlys. kjøpte 6000k,35w. vil ikke anbefale 50w... no skal man vel ikke bruke grøftelysa sammen med nærlys etter det eg har skjønt eller??? det er et aldri så lite blåskjær i ringene og kunne tenkt meg tilsvarende i grøftelys. noen som klarer å se på fargen på bilde hvilken jeg burde gått for da? så man må kjøpe et kit....hjelper ikke å få fatt i en annen pære. er litt usikker på åssen det funker med ebay. noen som hadde gidda og gitt meg en link eller noe?? takk for tips sålangt http://www.vvme.com/ drit i ebay, her er det faktisk billigere og DHL kjører pakka til døra di på 3 virkedager ca.. jeg er mektig imponert over DHL Link to comment Share on other sites More sharing options...
gjeewaytee Posted October 13, 2008 Author Share Posted October 13, 2008 det øverste bilde ja, men litt usikker på det nederste. sånn satt på spissen så ser eg blått lys i ringene og lilla i grøftelysene. kanskje bilde som lyver litt.... mener å ha forstått at jo høyere sånn tall ( feks 6000) så blir det lilla skjær, mens lavere blått skjær Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bmwfanatic Posted October 13, 2008 Share Posted October 13, 2008 4300k skal være hvitt med litt bråskjær, 6000k er mer blått og 8000k er blått med lilla.. alt over der er igrunn uaktuelt å kjøre med, også skal det sies att det er 4300k som gir mest lys! jeg har 6000k i nærlys og spredere på bilen min, syns det ser bra ut og det lyser bra! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Litjhaug Posted October 13, 2008 Share Posted October 13, 2008 ja... men visst du bruker 50w 6000k, er det my hvitere enn 35w 6000k. Mere watt, hvitere lys!! Du kan alltids prøve med 4300k... men det synes jeg blir litt får gult!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bombtrack Posted October 13, 2008 Share Posted October 13, 2008 Jeg bruker disse på min: Luminics Passer veldig godt til mine angeleyes Dårlig bilde men.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gjeewaytee Posted October 13, 2008 Author Share Posted October 13, 2008 der e du inne på det eg er ute etter Bombtrack. de skal eg prøve. takk for den Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robin L Posted October 13, 2008 Share Posted October 13, 2008 anbefaler ikke 50w da det blir myyye lys. du vil vell oppleve at alle blinker på deg (frustrasjon) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robin L Posted October 13, 2008 Share Posted October 13, 2008 den sida du linka til der så ikke dum ut.40$ for et kit er billig! billigere enn to xeon-look pærer i norge det hvordan legger man ut bilde da? kan legge ut av min bil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gjeewaytee Posted October 13, 2008 Author Share Posted October 13, 2008 anbefaler ikke 50w da det blir myyye lys. du vil vell oppleve at alle blinker på deg (frustrasjon) blir det neste 35w da?? vil definnitivt ikke at folk skal blinke. det gidder eg ikke. eg kjører med park og grøftelys helt til veilysene blir slått på. er vel det eneste lovlydige eg gjør med bil i trafikken hehe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts