Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir så sinnsykt provosert over hvor dårlige norske folk er til å passe på bilene sine :evil:

Eksempel: Faren til en på jobben.

Han har en E38 730d. Flott bil. Men den forfaller under manglende vedlikehold.

Søstra til kolegaen min bruker bilen ofte, og mer bedriten sjåfør finnes visstnok ikke (Ikke mine ord) Siste "bragd" var å kjøre over en midtrabatt og knuse alle 4 felger og mye av eksosen.

Bilen har ikke blitt polert siden den ble kjøpt og det er visst noen år siden, og den blir vasket et par ganger i året.

Bilen kjøpes for store summer og "brukes opp" :?

Selg den til noen som bryr seg og kjøp en granada sier nå jeg :!:

• Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Penger nok . Dem driter i hele bilen ,når den er oppbrukt så kjøper dem ny. Og da kommer vi dødelige og kjøper den oppbrukte bilen,koster på den en stor bunke penger og er lykkelige.

Skrevet

Skal si meg enig om at det er mange biler her i landet som har fortjent bedre vedlikehold. Ikke nok med at de ikke vaskes og poleres, men enkelte driter i Service også!

Skrevet

Uff ja. Ser det står masse E46 og E39 parkert ut i gatene i Trondheim, med parkeringsbulker, riper og alltid full av løv og møkk. Folk fyller de opp med mcdonaldssøppel, arbeidsklær, sigaretter og allverdens rot.

Biler til en kvart million som bare dasses ned, fordi folk er late å gir faen. Hvorfor ikke handle en Avensis til halve prisen.

Enda værre når når jeg sitter på med jenter som låner bilen til typen/foreldre, som knapt enser at de er borti ting, bomgirer eller søler i interiøret.

Frekkt :twisted:

Skrevet
Ser mye sånt jeg som jobber på verksted...

Kom akkurat på enda en genial situasjon jeg ble fortalt om.

Bilen måtte på verksted fordi det ene blinklyset ikke ville virke. Pære hadde gått :lol:

Skrevet

Bilen måtte på verksted fordi det ene blinklyset ikke ville virke. Pære hadde gått :lol:

Har mye av den slags.

Ny lexus RH 400 uten horn med defekt sikring (Ja var 600 sider instruksjonsbok bare på engelsk...).

OSV,OSV, tar ikke noen ende...

Men lurer på hva Einar driver å sitter på ungmøer for?

Skrevet

Helt enig masse serv i norge pga. dårlig vedlikehold!

Er i tyskland nå og har vert her 3 uker og som jeg sa til en av abeidskolegaene mine her en dag

"jeg har ennå ikke sett en skitten bil"!!!

Ellers ser alle bilene her både gamle og nye strøkne ut i forhold til norge med tanke på rust og lakk så er klart de har eit anerledes forhold til bilene her.

Hvist jeg skal ha meg en litt eldre fin BMW igjen så nytter det nesten ikke å lete i Norge, det som finnes på markedet der er slarvet ned eller fullt av "usynlig" rust.

Og de som har en fin BMW som mange her på bimmers har :D jo så finner du en sjeldent for salg.

Skrevet

Hadde jeg hatt penger nok, og null intresse for bil, så ville det blitt bmw eller stjerne bil i høy prisklasse hvert andre-tredje år..

Hvorfor bry seg, når man har kapital til og bruke på slikt??

Skrevet

Hvorfor skal man kjøre en Avensis om man ikke gidder vaske bilen? Man eier bilen man har kjøpt og kan vel gjøre som man vil... Og han syns sikker 730d er flott å kjøre selv om den er skitten. Om du vil ha en slik bil er det bare å kjøpe en, det er jo en del av de rundt i verden. Du kan jo få et slikt nedslarvet vrak billig og vaske den og fikse den opp ? Dersom bilen ikke er av historisk interresse må man få gjøre som man vil. Tipper det finnes mange stylede "tøffe" biler her på forumet også som er vrak under skallet fordi det bare er det visuele som har betydning.

Skrevet

Ganske rart, egentlig; Man betaler fra 35% og oppover ekstra i avgifter til staten, i forhold til hva bilen koster for en kjøper i Tyskland. Da skulle man nesten tro norske bileiere tok ennå bedre vare på bilene sine enn det de som har betalt mye mindre for den samme bilen gjør - men, nei.:?

Skrevet

Jeg var innom Ford-forhandleren her med firmabilen, samtidig var det en dame som drog ut en mekaniker ut fordi hun ikke fikk til å skru av nødblinken på sin fantastiske Fusion+ eller hva de heter. Et trykk på den store røde knappen midt på toppen av dashbordet gjorde susen gitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...