Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bileiere flest vet ikke hvordan de skal holde en bil i fornuftig stand... det kan bl.a leasingselskapene bekrefte. Og det interessante ved dette er at det alltid er kundene som får regningen når bilene kommer tilbake og ser ut som takras. Dette har med holdninger å gjøre... og hvorvidt det handler om vedlikehold av biler eller f.eks hus spiller ingen rolle... er man sjuskete når det gjelder vedlikehold av ting så er man dessverre sjuskete når det gjelder vedlikehold av ting. Jeg så forøvrig på noen bruktbiler sammen med moderator Space da Autozentrum på Økern i Oslo holdt åpent hus igår... og det er helt utrolig så dårlig vedlikeholdt enkelte av BMW´ene er. Selv 5-Serier til over en halv million kroner har stygge riper og bulker etter knapt 2-3 år på veiene. For ikke å snakke om kantkjørte 18" og 19" felger... :roll:

• Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Helt enig med Fredrik her.. (for en gangs skyld, hehe) det handler om holdninger.

Jeg har lært fra jeg var liten at hvis man vedlikeholder ting man eier, varer de lenger.

Tror virkelig folk at lakk og skinnseter f.eks varer evig uten vedlikehold?

Skrevet
Hehe, jeg har nedlagt forbud mot meieriprodukter i bilen jeg ;)

Faktisk kunne et totalforbud mot all spising og drikking i bilen vært en god idé. Ja, jeg tror jeg vil innføre et slikt forbud i bilen - så snart jeg er klar til å etterleve det selv.;)

Skrevet
Hehe, jeg har nedlagt forbud mot meieriprodukter i bilen jeg ;)

Faktisk kunne et totalforbud mot all spising og drikking i bilen vært en god idé. Ja, jeg tror jeg vil innføre et slikt forbud i bilen - så snart jeg er klar til å etterleve det selv.;)

De trenger da ikke vite at du spiser i bilen når du er alene i den? Så har det litt med måten du spiser på, spis forsiktig og ryddig så det ikke blir noe ekstra gris :lol:

Skrevet

Bortsett fra at fruen sikkert kan rygge i en murvegg eller i den bitte lille femern min så det rister i hele huset å nabolaget står i vinduene uten å kommentere det, så er det dårlige veier som dreper bilene mine. Der jeg bor i Asker er veiene helt forferdelig å alt jeg har av bil har forstillings støtdemper forings problemer. Bodde i Oslo før det å bilene holdt lengre da. Kantkjøring behøver man ikke å være krykke for å bedrive En tur til storsenteret så er gjort. Men satt på m en kar på jobben som hadde en meget pen Mondeo av forrige modell H fortalte stolt at han aldri tok service å sånn dritt Det var dyrt og penga ut av vinduet Bedre og billigere å kjøre det ned å kjøpe nytt Jeg holdte kjeft for en gangs skyld Han la ut om hvor gjerrig han var på bilholdet å jeg ble sittende å tenke på at han satt å snakket til en kar med ikke bare en, men flere biler. Fortsatte å holde kjeft til jeg kom hjem Hvem er den store IDIOTEN av oss?? Skal kjøre bilen til en kompis til lakk i morgen. Bostongrun met dør. 1.2 m2 Sliping/sparkling grunning å sikkert ikke mer enn 1 lag lakk og muligens klarlakk 8500 + moms Muli det var ink speil MEN det er dyrt. Hvorfor ikke bare gi bengen det er ikke hull i grunningen noe sted Bilen blir akkurat like gammel Dette handler vel om interesse for bil ikke om andre personlige egenskaper? Vil man ha penger i kista sats på trikken og fast eiendom ikke bil Pedro

Skrevet
De trenger da ikke vite at du spiser i bilen når du er alene i den? Så har det litt med måten du spiser på, spis forsiktig og ryddig så det ikke blir noe ekstra gris :lol:

Jeg er vel mer redd for å bli tatt på fersken hvis noen kjente går forbi mens jeg sitter og spiser hamburger i fergekøen. :lol:

Skrevet
Jeg har lært fra jeg var liten at hvis man vedlikeholder ting man eier, varer de lenger.

og:

Røyking, spising av ting som kan lage flekker (burger f.eks) eller åpne ølflasker er ikke lov i min bil :)

Takk, tusen takk - neste gang noen sier jeg er en skikkelig treiging, kan jeg trøste meg med at det finnes flere av oss.;)

Skrevet

Ølflasker hamburgere osv?? SKAFF DERE BARN å slutt å sutre.

på tur.

Eller 1 liter melk som treffer enden på seteramma og sprekker etter oppbremsing Den slår allverdens typer øl skulle jeg anta.

Ergo I min egen bil hverken spises eller drikkes det noe som helst, men fruen vasker jo aldri egen bil så jeg er egentlig like langt (den ryddes vaskes og fylles av meg) Har prøvd å la det være , men gir opp etter en tre fire ukers tid

Pedro

Skrevet

Har hatt barn i 3 år nå, så det er ingen bekymring. Boller og kjeks lager som kjent ikke flekker, og aldri har hun sølt med noe væske heller. Is i bilen er ikke lov. Høres ikke heelt som du er barneerfaren, for etter at barnet har spist, så er det sovetid, ikke bilkjøretid! :) Da tenker jeg på amming og melk som kommer opp igjen...eller mente du noe annet?

Skrevet

Ja du kan ha rett i det med småbarn

Jeg har tre stykk jeg da. Det er riktig som du sier med soving å spising, men vanskelig å få holdt de reglene når man skal OSLO- BERGEN. Mye slags saft setter flekker Blåbær og solbær ikke minst. Men sjokomelk er den værste erfaring til nå. Gulping hos småbarn har jeg vært forskånet fra, da jeg var MYE mer påpasselig i babytiden.

Viktig å ha fokus på barna når man kjører langt i bil.

Jeg trenger nok en oppstrammer der ja

Mottatt den :wink:

Pedro

Skrevet

Noen som ikke behandler bilene sine i det hele tatt, er amerikanere! Blir helt sjokkert over hva som kjører rundt på veiene her, Biler uten lakk, deler henger og slenger.. Ser lett at de ikke har noen form for kontroll med slikt her..

Har vært å kikka på et par E38 740IL her, men det bekymrer meg litt at ingen har service records.. deksler og smådeler er løst eller mangler på omtrent alle, lister utenfor, igår fant jeg en som så ut som om den var pusset med meget grovt sandpapir, den hadde omtrent ikke lakk :shock:

Tviler på at jeg kjøper 740 her i Miami med mindre den har service records gitt...

Ellers ser ikke bilene ut, Folk her kjører til det sier stopp, så går de bare videre....

Skrevet

Jeg lar minst mulig dritt ligge i bilen av hensyn til eventuelle luringer som tror det er noe å hente.

Hadde for ei knapp uke sida innbruddsforsøk i varebilen min, skrutrekker i dørlåsen... Den kommer meg på rundt 1500 kr for ny.

Bmw`en har gudskjelov fått stå i ro for innbruddsforsøk, men har fått ett par

parkeringsbulker jeg gjerne skulle vært foruten.

Den står parkert ute, så nå på høsten får den mye løv og slikt på seg.

Det er ikke ideelt, men muligheten for garasje er minimal rundt her jeg bor så jeg har ingen valg.

Skrevet
Noen som ikke behandler bilene sine i det hele tatt, er amerikanere!
Dette kan man til en viss grad forstås, siden amerikanere får kjøpt bilene sine uten store avgifter eller høy moms. Bensinen er billig, og når bilen er utbrukt, kan man kjøpe en ny for tilsvarende gunstig pris. Mange europeiske fabrikanter presser også prisene på bilene som selges på det amerikanske markedet for å være konkurransedyktige. Bilen er altså en bruksgjenstand - easy come, easy go.

På bakgrunn av dette skulle man forvente at det er store forskjeller på hvordan amerikanere og nordmenn behandler bilene sine.:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...