Gå til innhold

Oppgradere programvaren på navi 16:9 skjerm


 Share

Anbefalte innlegg

Hoy!

Har MKIV nav, med SW4-1/71 noe som vil være V27.1.

Lurer på å oppdatere denne til V32 som har SW4-1/00, i følge denne tabellen:

http://www.xoutpost.com/articles/all-bm ... m-faq.html

Hvordan går jeg fram med MKIV? Må jeg sette den i MODE2 når den brennes, eller gjelder det bare MKIII

Leser at det ikke er noen forskjell på v31 og v32 på MKIV, men når jeg browser innholdet i imaget til v32 finner jeg ikke MKIV, men bare MK2 og MK3 + en hel del annet stasj...

Ligger det i en mappe under et annet navn?

Noen som har oppdatert til v32 på forumet?

Er dette rikig framgangsmåte?

The file in the very first post of this thread will download as a 97.5MB (or thereabouts) .rar WinRAR file. When extracted you will have a 250MB (or thereabouts) .ISO file. Burn this image to a disc using MagicISO, ImgBurn, Nero or whatever in Mode 2. Once burned, open the disc to view the contents, you should have approximately 13 folders and 41 files immediately visible, the majority of the files are SoftConfig.table files. These figures only relate to this v32 disc of course, but it's just a rough confirmation check that you've burnt the disc correctly.

The install procedure is described in many locations on here, and is as follows :

1) Open tailgate and driver's door and leave open

2) Go to the boot and wait for the red light on your nav unit to go out, which may take a couple of minutes, be patient!

3) Eject the map disc, I've found that you need to press the eject button twice to do this, once to wake the unit up and once to eject the disc

4) Go back to the front and switch the ignition to position 1 - DO NOT close the driver's door!

5) Return to the boot and insert your newly-burned software disc

6) Look forward and observe the screen, it may go black for a few seconds and should then show "Software will update"

7) The update process will start and a progress bar will appear at the bottom of the screen, this phase may take up to 6 minutes

8) When the "Reboot" screen eventually appears, eject the software disc, go to the front and confirm reboot by pressing the right hand button

9) Return to the boot and insert the map disc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 129
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Når jeg brenner programmet på cd får jeg opp noen feilmeldinger:

ImgBurn Log

- W 22:19:50 Miscompare at LBA: 100798, Offset: 2294, File: \V_2\Voices\0506\gb_f.csf

- W 22:19:50 Device: 0x8E

- W 22:19:50 Image File: 0x53

- W 22:19:50 Total Errors in Sector: 3

- W 22:19:50 Note: The drive probably corrected the L-EC Area because it's wrong in the image file.

annyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan se ut som du har fått en brenne feil evt. pga. feil på img. filen, eller feil med brenneprogrammet.

Prøv å last ned img.filen på nytt (gjerne fra et annet sted) eller en annen versjon (nyere/eldre) og prøv et annet brenneprog. evt. installer det på nytt.

Men som sagt tidligere; har man MKIII enhet MÅ man bruke imgburn som brenner i mode2.

Oppdateringer til de andre MK versjonene kan man brenne med f.eks. Nero... Så lenge man velger å brenne img/iso fil men husk alltid å brenne i laveste hastighet.

Og før man begynner oppdateringen i bilen, slå av alt som trekker strøm og ikke lukk/åpne dører da et plutselig strømfall kan ødelegge hele prosedyren.

Ser det er på tide å oppdatere tråden her også :)

Her er versjon 32: http://www.megaupload.com/?d=IP0KD0O0

MKI, MKII og MKIII vil ikke få noen forandringer med denne versjonen siden BMW/Navteq sluttet å oppgradere disse ved V22.1.

Men har man en eldre versjon enn V22.1 vil man få oppgradert til V22.1 med V32.

Håper alle skjønte den :)

Fant en link som forklarer navienhetene og oppdateringsversjonene veldig godt: http://www.xoutpost.com/articles/all-bm ... m-faq.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare legge til en ting i denne tråden. Spesiellt MK1-3 forlanger Mode-2 CD brent på max 4x. Mange av de nyere brennerene og ikke minst mediaene takler ikke denne "lave" hastigheten. Selv ImgBurn lar deg velger 1-4x men brenner gjerne på 10x allikevel.

Så har du problemer med at oppdaterings CD'en bare blir kastet ut eller blir hengende igjen, prøv med en eldre brenner. Det bør ta ca 10 minutt å brenne en oppdaterings CD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å oppdatere min mk3 Navi. versjon sw3-1/41.. har prøvd med ny nedlasting av programmet... av installert ImgBurn og installert på ny... Nothing.. Hjelper ikke en dritt... Er en anelse frustrert blitt... :)

Får disse feilmeldingene fra ImgBurn som nevnt i min post tidligere...

AlpinaV8: Eldre brenner...? Hva mener du? Eldre program eller hardware?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AlpinaV8: Eldre brenner...? Hva mener du? Eldre program eller hardware?

Min erfaring er at nyere brennere og media brenner CD på minimum 10x. På MK3 er det normalt at CD på mer enn 4x ikke virker. Så prøv en eldre CD brenner som gjerne har maks 4x. før du banner og kaster ut din NAV enhet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig fått brent en cd uten feilmeldinger fra ImgBurn... Alt så bra ut men spilleren i bilen spytter den bare ut igjen... :( Skikkelig frustrerende!!

Da tror jeg nesten det blir lettere å finne meg en brukt MK4 Navi.... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har også jeg oppdatert navi'en min fra 3-1/30 til 3-1/63, og trodde kanskje at jeg skulle få noen flere språkvalg, men neida. Får man kun tysk og italiensk til MK3?

Er nok noe avhengig av hvilken oppdaterings CD man ha. Det er plass til 2 språk i MK3, og de oppdateringene jeg har sett har Tysk og Engelsk. Høres ut som du har en Italiensk utgave :-)

-Knut-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...