Gå til innhold

Oppgradere programvaren på navi 16:9 skjerm


 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 129
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fikk et prisanslag på oppgradering av Software til på 525i 2004 modell, det var dyrt. Oppdateringen dere prater om her; gjelder den KUN navi eller er dette komplett software til alt?

Gjelder i prinsipp kun Navi, men kan også påvirke utseende på resten av funksjonene på skjermen. Alt etter hvilken versjon du går ifra. Med andre ord også layout...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg prøvd v32 for å se om jeg fikk andre språkvalg, men d jeg ikke var obs på var at denne ikke ble brent i mode2/form1 så nå sitter denne fast i spilleren :( er d noen måte på å få ut denne?

Kan heller ikke velge navigasjon i menyen lenger, og den har fått noen grelle blåfarger.

Eneste positive som har skjedd er jeg har fått 6 forskjellige språkvalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg prøvd v32 for å se om jeg fikk andre språkvalg, men d jeg ikke var obs på var at denne ikke ble brent i mode2/form1 så nå sitter denne fast i spilleren :( er d noen måte på å få...

Trekk ut den blå kontakten bak, vent litt og sett den inn igjen mens du kjapt trykker på eject knappen. Lykkes det ikke første gang, prøver du en gang til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg prøvd ca 1000 ganger men ingen cd kommer ut :evil:

De gangene jeg har opplevd det samme som deg, er å måtte gjøre følgende:

1) Ta ut spilleren (og selvfølgelig alle kabler).

2) Ta av øverste lokk.

3) Sett ifra front, på høyre side er det en ca 4 cm lang motor.

4) Skru ut torx skruen denne er festet med. (Se punkt 8 )

5) Vipp ut motor.

6) Snu på tannhjulet du ser under motoren, til CD'en er kommet ut.

7) Sett på plass motoren igjen, og sett skruen løst på plass igjen.

8 ) Før du skrur til skruen, dra motor frem og tilbake slik at det er passe stramt. (Eller sett ett merke mellom motor og chassis før du skrur ut motor). For slapt og tannhjul glipper, for fast er slitsomt for motor.

9) Lokk på, monter og prøv ny oppdaterings CD (Mode 2)

Alternativt kan du sende den til meg med betalt retur, så skal jeg fikse og oppdatere den kostnadsfritt for deg...

-Knut-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Gjelder den siste fila i denne tråden (v32) for Pro Navi i min 2006 320D også? Jeg har ingen "settings" meny så jeg vet ikke hvilken versjon jeg allerede kjører. Har problemer med at navigasjon ofte feiler under lesing av navigasjonsDVDen og vil se om en oppgradering av OS kan gjøre det litt mer stabilt. Men å betale 1800 for no jeg ikke engang vet om fikser problemet frister svært lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Min sier 3-1/62 hvilken versjon var den filen?

Ingen som deler den xen i linken, men får søke etter den. Men jeg trodde jeghadde MKII siden jeg har cd og ikke DVD. 3-1/62 betyr ikke det at jeg har mkIII ?

Har ikke peiling på dette.

MK3 ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaterte nettopp, og alt gikk tilsynelatende smertefritt, og den sier nå 3-1/63 , men TMC nede i midten har gått fra grønn til grå etter update.

Samt at det ikke løste mitt opprinnelige problem.

Jeg brukte versjon 25, for jeg fant ikke 28. men alle etter V22 sier 3-1/63 så v25 og V28 er vel akkurat det samme til Mk3 da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AlpinaV8: Eldre brenner...? Hva mener du? Eldre program eller hardware?

Min erfaring er at nyere brennere og media brenner CD på minimum 10x. På MK3 er det normalt at CD på mer enn 4x ikke virker. Så prøv en eldre CD brenner som gjerne har maks 4x. før du banner og kaster ut din NAV enhet :-)

Jeg brant den nettopp på 16x, fikk ikke brenne langsommere, satte den til 1x, men den brant på 16 likevel. Men både brenning og oppdateringen gikk tilsynelatende greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

jeg har mk1 navi og oppdaterte denne, alt gikk smertefritt og alt funka 100% etterpå... men da jeg gikk ut i bilen ett par timer senere var skjermen helt grønn... noen som vet hvordan jeg kan fikse dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...