Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var ute en tur og skulle få tak i tennplugger til en e30 jeg har,

Kjørte innom hele 8 bensinstasjoner, men ikke en eneste stasjon hadde dette. så da lurer jeg på hvor dere andre pleier og kjøpe dette?

Hva lever bensinstasjonene av? pølser?

To av stasjonene jeg var innom hadde komptente folk som visste hva tennplugger var, de resterende 6, med ansatte av det kvinnelig kjønn visste ikke hva tennplugger var før jeg viste dem hvordan en tennplugg så ut. Hu ene dama tillot seg og låne tennpluggen min for og lete i skuffene om hun kunne finne noe som lignet der.. er det mulig?

Info om hvor man får tak i tennplugger mottas med takk!

Bensinstasjoner har iallefall ikke!!

Skrevet

Selger ikke annet enn bensin og pølser på bensinstasjoner lenger.

Er ille når de omtrent ikke vet forskjell på motorolje og spylevæske. Men nå er det gjerne ikke de skarpeste som jobber på bensinstasjon heller da (mange på deltid som bare skal ha penger til studier og sånn). Ville gått på mekonomen eller bilxtra. BMW er dyrt og Biltema er dårlig i.m.o.

Skrevet

En bensinstasjon er ikke lenger det samme som før. Nå er det en dyr Kiosk/butikk som selger bensin/diesel, så man kan ikke ha de samme forventningene til bilkunskaper lenger. Hvis den har et tilhørende verksted så kunne du nok fått hjelp og plugger.

Skrevet

ble billigere å handle plugger på Steinkjer Bil (Bmw) enn på mekonomen, har opplevd mange ganger at "originalt" kom ut billigst da jeg kjøpte ting til E36 caben min.

Skrevet

SÅ mekkonomen er stedet :D hørtes bra ut:)

Men hvor mange tennplugger trenger eg til en e36 Coupe 318is 1993 mod.?

Eg personlig har lite peil på bil, men håper det er noen her som kan hjelpe ? :?

Skrevet
SÅ mekkonomen er stedet :D hørtes bra ut:)

Men hvor mange tennplugger trenger eg til en e36 Coupe 318is 1993 mod.?

Eg personlig har lite peil på bil, men håper det er noen her som kan hjelpe ? :?

4 stk.

Skrevet

Var dum nok til å forvirre meg inn på bensin stasjon i håp om å få tak i en tennplugg, da bil en gikk på 5 av 6 sylindre, og jeg antok at den ene pluggen var gærn, vel uansett, på shell på strømmen ble jeg tilbudt ostepølse da jeg spurte etter plugger. skal nevnes at vedkommende bak kassa ikke var helt stødig på norsk, men fortsatt, fra plugger til pølse?

På statoil på fjellhamar ble jeg tilbudt hamburger istedet for plugger. På statoil kjeller derimot, blei tilbudt bilvask, etter at de fikk fortalt meg at de ikke hadde tennplugger. Så eneste ejg satser på å få kjøpt på bensinstasjoner er bensin og sikringer (enn så lenge, slutter vel snart med bensin å går over til bladkiosk med pølseutsalg).

Skrevet

Skulle få tak i en sikkring til cd-spilleren i bilen, de av litt mindre type. Dro på statoil Nidarvoll, kvinnen bak kassen sto rett å slett å så dum ut da jeg visste henne sikkringa som var gåen. Måtte vise henne hvilken skuff de hadde sikkringer i samt hvilken amper jeg skulle ha. Har hatt samme opplevelse når jeg skulle skaffe lyspærer til baklysa på bilen.

Skrevet

Mannfolk som fikser ting sjøl er en utdøende rase så er ikkje behov for og selge slikt lengre. Folk går jo på verksted for og skifte pærene på bilen no te dags :(

Skrevet
Skulle få tak i en sikkring til cd-spilleren i bilen, de av litt mindre type. Dro på statoil Nidarvoll, kvinnen bak kassen sto rett å slett å så dum ut da jeg visste henne sikkringa som var gåen. Måtte vise henne hvilken skuff de hadde sikkringer i samt hvilken amper jeg skulle ha. Har hatt samme opplevelse når jeg skulle skaffe lyspærer til baklysa på bilen.

Lyspærer ja, haha jeg var innom Torshov Bilrekvesita på Strømmen å skulle ha tak i orangepærer til blinklysene mine bak. Nehei, nei, nei, dem hadde da ikke orange pærer! MEN jeg kunne da gjerne få klare pærer også kunne jeg kjøpe med pærelakk også bare lakkere selv. Endte opp med overprisa pærer med chromelook fra Realcar. Men skal innrømme at jeg gjerne legger ut litt ekstra for at ting skal væra i orden og se bra ut. Men når jeg kommer til en bilrekvesita butikk, og blir ledd opp i trynet ekspeditrisa da jeg ber om orange pærer synes jeg er litt drøyt. virka so om dama ikke trudde det fantes, eller hadde sett det før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...