KalMar Skrevet Oktober 23, 2008 Skrevet Oktober 23, 2008 eller så kunne alle som sitter i bur eller får samfunstjeneste bygge veier, jernbane... med andre ord gjøre noe fornuftig istede for å sitte å glo på tv`en for våre skatte penger....
Bimmerlars Skrevet Oktober 23, 2008 Skrevet Oktober 23, 2008 eller så kunne alle som sitter i bur eller får samfunstjeneste bygge veier, jernbane... med andre ord gjøre noe fornuftig istede for å sitte å glo på tv`en for våre skatte penger.... Helt enig
Hyggmaister Skrevet Oktober 23, 2008 Skrevet Oktober 23, 2008 Hehe..Helt ærlig synes jeg 5-6 måneder for biltyveri hadde vært helt ålreit jeg. Ærlig talt - bryter du deg inn i en bil, ett hus, en butikk osv, så gjør du en forbrytelse med SOLEKLART overlegg, og da, sorry... Har du ikke råd til bilanlegg til 20k, så har du ikke råd til bilanlegg til 20k. Kjøp deg noe billigere istedenfor å stjele den rike naboens. Edit: KarMar, det du skriver er noe jeg på ingen måte ikke kunne vært mer enig i i det hele tatt..Herregud, i Norge får du gjerne samfunnstjeneste og må spikre litt paller...Tenk hvor billige veier kunne vært om vi hadde satt kriminelle til å bygge/hjelpe til!! Og tenk på hvor mye vi kunne korta ned ventetidene for soning da!
bad_ip Skrevet Oktober 23, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 23, 2008 Eller bygge nye baner til oss motorglade , hehe
Andreas1 Skrevet Oktober 23, 2008 Skrevet Oktober 23, 2008 Trodde ikke det var lov å gi andre opplysninger utenom di fakta du ble utsatt for Jeg fikk tilsendt brev med både straffeutmåling og personens fulle navn etter jeg vitnet i en sak mot en banditt hvor vedkommede ble dømt. Dette var en kar jeg anmeldte etter at jeg tok han på fersken mens han satt med et løst tenningssett og forsøkte å koble bilen min . I tilfeller der du anmelder noen og saken henlegges får du også brev med fullt navn formulert som "anmeldte nr 1 *fullt navn*", "anmeldte nr 2 *fullt navn* osv (men det visste du trolig da du anmeldte vedkommede også, - med mindre du da anmeldte etter skiltnr e.l.).
bad_ip Skrevet Oktober 23, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 23, 2008 Jeg fikk også fullt navn. Jeg kunne jo kun anmelde tyveriet. Og ikke gi dem fullt navn
KalMar Skrevet Oktober 23, 2008 Skrevet Oktober 23, 2008 det var faktisk gamlingen som sa det... hehe det samme kunne de ha innført for arbeids ledige, asylsøkere osv tipper at flere hadde fått fingeren ut og skaffet seg jobb!!! hehe
S.Arnesen Skrevet Oktober 23, 2008 Skrevet Oktober 23, 2008 problemet med det å bruke de innsatte til diverse jobber her og der er vel det at kostnadene med vakthold og slikt vil overstige kostnadene med vanlige ansatte. Hvorfor kan ikke de som er pålagt samfunnstjeneste f.eks brukes til å rydde opp all søppla som blir dumpet rundt i skogene våre? eller rundt i gatene...
Der Barockengel Skrevet Oktober 23, 2008 Skrevet Oktober 23, 2008 Noe sier meg også at denne fyren hadde mer på rullebladet siden han fikk såpass "lang" dom som 10mnd. Kjenner til flere bilinnbrudd som har blitt straffet med 30-50 dager fengsel (/betinget). Hvis man ganger opp de 30-50 dagene med 7 bilinnbrudd, er man ikke så langt unna de 10 månedene. Lite kvantumsrabatt her, så det virker nok ikke som noen førstegangsforseelse. Ellers er jeg enig i at aktiv arbeidstjeneste i orange kjeledress for mange nok vil ha langt bedre effekt - også rent avskrekkende - enn en kortere eller lengre tur i fengsel - eller forbryterskolen som jeg noen ganger kaller det...
babjorn Skrevet Oktober 23, 2008 Skrevet Oktober 23, 2008 Hvis noen hadde bryti seg inn i bilen din, rota, knekt og knust ting, tatt med seg cd-spelleren din og stikki av, synes du 10 mnd. som til opplysning er under ett år er en rimelig lang straff da? Syns det er rimelig mye,når andre mye farligere straffe handlinger får rundt det samme
babjorn Skrevet Oktober 23, 2008 Skrevet Oktober 23, 2008 Vet at man får opplysninger om personen som har gjordt noe straffbart mot deg,men trodde ikke man fikk vite alle straffbare handlinger som han hadde som ikke hadde noe med saken å gjøre.... Streng straff er bra,men di burde heve straffe rammen på vold å voltekt...
Andreas1 Skrevet Oktober 24, 2008 Skrevet Oktober 24, 2008 Enig. Strafferammene for vold generelt burde økes dersom det kan påvises at det var overlagt. Blir fryktelig feil når man setter økonomi og hvitsnippforbrytelser over respekten for medmennesker. Mener også at det i tillegg til verkstedene fengslene har i dag kunne vært en frivillig ordning hvor de innsatte som ønsker å bidra med fysisk arbeid som gatefeing, fjerning av tagging, etc. i straffeperioden kan få anledning til dette (uten straffereduksjon, men for å være aktiv og for å få se noe annet). Å påtvinge innsatte en jobb til allmenn beskuelse blir feil, og ihvertfall dersom man i tillegg skal "henges ut" med visuelle effekter som det nødvendigvis må være for å holde oversikt og kontroll over de som skal arbeide. Det ville vært å straffe dobbelt, som både pisk og gapestokk Man må også huske at folk er i fengsel av forskjellige grunner. Frivillig "chain-gang" for de som ønsker å være aktive!
Bimmerlars Skrevet Oktober 24, 2008 Skrevet Oktober 24, 2008 Hvis noen hadde bryti seg inn i bilen din, rota, knekt og knust ting, tatt med seg cd-spelleren din og stikki av, synes du 10 mnd. som til opplysning er under ett år er en rimelig lang straff da? Syns det er rimelig mye,når andre mye farligere straffe handlinger får rundt det samme Det betyr ikke at 10 mnd for innbrudd er for mye. Alle straffer er for lave i Norge, unntatt når det har med bilkjøring å gjøre, da er du kjempe kriminell
316 Skrevet Oktober 24, 2008 Skrevet Oktober 24, 2008 I dag finnes det ikke minimumsstraff for voldtekt i seg selv. En minimumsstraff på to år slår først inn dersom voldtekten innbefatter samleie eller gjerningsmannen har medvirket til at offeret er bevisstløst. I verste fall kan en voldtekt ødelegge et menneskes psykiske eller fysiske helse for livet. Jeg trenger vel ikke si noe mer, tror alle skjønner veldig godt hva jeg snakker om...
Sir Hofstad Skrevet Oktober 24, 2008 Skrevet Oktober 24, 2008 Ble knivstukket i ryggen for noen år siden.Fikk banket de 3, men de hadde nær drept meg... Så på stasjonen sier politimannen at han må ut en tur, legger sakspapirene med navnene på dem min vei og går ut. Kommer tilbake sier han: Må være snill med dem... Altså..Du havnet i slosskamp, banka 3 stk men ble knivstukket..Så kom saken til politiet, og så ga de bare faen?? Ja, de hoppet på meg en kveld, bakfra. Fikk "roet" de litt så de ble fornøyde, plutselig parkerte en politibil på andre siden av veien og jeg mente det fikk være nok. Så jeg går i fra dem og kommer litt opp i gata før kniven sitter midt i ryggen på høyre side, så jeg hoppet på og delte ut julig igjen, men da kommer purken og tar MEG I allefall får jeg gå og er så opphisset at jeg ikke merker noe mer til ryggen... Tar bussen hjem, og våkner noen timer etterpå da hadde hele gulvet i leiligheten blitt rødt og jeg klarte neste ikke bevege meg. Inn til hasteoperasjon hvor det er snittet i lever og skadet nerver i ryggen som aldri er blitt bra bla, men det heldige var at kirurgen mente det var mm unna hjertet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå