Hjelen Posted October 23, 2008 Share Posted October 23, 2008 Er automatisk høydejustering noe som er innebygt i xenonlyktene?!? Har automatisk høydejustering nå(orginalt), men har bestilt meg nye xenonlykter med angeleyes fra GS. Hvis det er noe som sitter i lyktene orginalt, å ikke kan flyttes over, vet jeg ikke om jeg vil skifte alikevel. Noen som vet noe om dette?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Titansilber Posted October 23, 2008 Share Posted October 23, 2008 Sitter en liten "dings" nede i understellet en plass som måler en vinkel. Denne vinkelen danner basis for høyden på lysene. Vet ikke akkurat hva det heter, men kjenner til det fordi den måleren var defekt på en E46 jeg har hatt. Altså, det er ikke "bare" innebygget i zenon lyktene. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariusW Posted October 23, 2008 Share Posted October 23, 2008 Låner tråden litt jeg: Er det en måte å stille dette manuelt også? for å "lure" den til å tro at den lyser lavere enn den egentlig gjør? Jeg synes nemlig at mine lyser så inni granskauen kort Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hjelen Posted October 23, 2008 Author Share Posted October 23, 2008 Sitter en liten "dings" nede i understellet en plass som måler en vinkel. Denne vinkelen danner basis for høyden på lysene. Vet ikke akkurat hva det heter, men kjenner til det fordi den måleren var defekt på en E46 jeg har hatt. Altså, det er ikke "bare" innebygget i zenon lyktene. Vet ikke helt om jeg skjønte deg her... MEEEN du mener at hvis jeg skifter lykter vil jeg fortsatt ha automatisk høydejustering ? Takk for svar btw;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hjelen Posted October 23, 2008 Author Share Posted October 23, 2008 Låner tråden litt jeg:Er det en måte å stille dette manuelt også? for å "lure" den til å tro at den lyser lavere enn den egentlig gjør? Jeg synes nemlig at mine lyser så inni granskauen kort Hvis bilen går igjennom EU-kontroll uten noe feil på det punktet, så skal det vel være riktig innstilt vil jeg tro? er vel 2`er feil ellers. Eller tar jeg feil? (ikke umulig) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Titansilber Posted October 23, 2008 Share Posted October 23, 2008 Nei, mente heller det motsatte. Tror du må ha originale lykter for å få høydejustering. Originale lykter har input fra sensoren jeg snakker om. Men, jeg er langt fra noen ekspert. Vent og se om noen andre har meningner om dette før du bestemmer deg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Titansilber Posted October 23, 2008 Share Posted October 23, 2008 Låner tråden litt jeg:Er det en måte å stille dette manuelt også? for å "lure" den til å tro at den lyser lavere enn den egentlig gjør? Jeg synes nemlig at mine lyser så inni granskauen kort Ta av høyre framhjul. Inne ved demperen (såvidt jeg husker) sitter "dingsen" jeg snakker om. Du kan hekte av armen på denne, og vri på den manuelt, så vil du se at lysene endrer høyde. På min lyste de rett i bakken fordi den lille armen på denne sensoren var knekt. Kanskje dette som er problemet på din og? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hjelen Posted October 23, 2008 Author Share Posted October 23, 2008 Nei, mente heller det motsatte. Tror du må ha originale lykter for å få høydejustering. Originale lykter har input fra sensoren jeg snakker om. Men, jeg er langt fra noen ekspert. Vent og se om noen andre har meningner om dette før du bestemmer deg. Lyktene er allerede bestilt, venta siden 20. juni nå hehe;) GS har jo mye orginal-deler da, men er ikke sikkert lyktene er orginale. (Noen som vet det kanskje??) EDIT: fullpris på lyktene jeg venter på var over 6000,-. Så jeg håper da det er så nært orginalt som mulig ihvertfall:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hjelen Posted October 23, 2008 Author Share Posted October 23, 2008 ....det er vel også påbudt med A.Høydejustering på xenon ?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariusW Posted October 23, 2008 Share Posted October 23, 2008 Låner tråden litt jeg:Er det en måte å stille dette manuelt også? for å "lure" den til å tro at den lyser lavere enn den egentlig gjør? Jeg synes nemlig at mine lyser så inni granskauen kort Ta av høyre framhjul. Inne ved demperen (såvidt jeg husker) sitter "dingsen" jeg snakker om. Du kan hekte av armen på denne, og vri på den manuelt, så vil du se at lysene endrer høyde. På min lyste de rett i bakken fordi den lille armen på denne sensoren var knekt. Kanskje dette som er problemet på din og? Så kort lyser de ikke vil bare at de skal lyse lengre som min gamle bil gjorde pga manuell høydejustering Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raymond Posted October 23, 2008 Share Posted October 23, 2008 er det ikke lett å se om det funker etter montasje? skal du ikke se at lysene justerer seg når du starter bilen? det gjør værtfall mine på e38 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bmwfanatic Posted October 23, 2008 Share Posted October 23, 2008 lyktene justerer seg ved oppstart, og føleren sitter på høyre bærebro.. så også noe bak på høyre bærebro, att det var nesten tilsvarende mekanisme der.. lurer på om den er såpass smart att det kanskje sitter en bak også.. er det noen som vet det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars89 Posted October 23, 2008 Share Posted October 23, 2008 Vanlig med både foran og bak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hjelen Posted October 23, 2008 Author Share Posted October 23, 2008 er det ikke lett å se om det funker etter montasje? skal du ikke se at lysene justerer seg når du starter bilen? det gjør værtfall mine på e38 Nå har jeg jo orginallyktene som kom fra fabrikk. å da ser jeg at de hever seg når jeg slår på lyset. Men hvis det er noe i lyktene som er med å styrer dette, å det ikke er i lyktene jeg får fra GS Bildeler, så lar jeg heller de gamle stå på. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomerikk Posted October 23, 2008 Share Posted October 23, 2008 I lyktene sitter justeringsmotorene, givere og elektronikk sitter på bilen. Om det er hella lykter som er bestillt sitter det nye motorer i de, så det er bare å plugge til. på andre uorginale lykter er det ikke sikkert dette følger med. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts