Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Sv vil jo ha oss tilbake til steinalderen! Alle som jobber for Sv bor i byen og trenger derfor ikke bil, de vet ikke hvor mange som er avhengig av bil til jobb! Som tidligere sagt, Heia Norge!

Ja, så har de en eller annen steiner-barnehage opp i gata der de leverer ungene halv ti, for de selv (som barnehageonklene) jobber fleksitid innen en eller annen kontorjobb der de kun trenger å ha med seg ei mappe som går ned i kurven på damesykkelen de triller til jobb med.

Så hva skal folk med bil?

• Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jeg syns at dette med milijø og biler har tatt HELT av egentlig. De fyrer opp avgifter og det som er.

Det blir ikke billigere og kjøpe nye milijøvennlige biler til familiefaren. Han må kjøpe en eldre bil som forurenser mer.. Det må de fleste ungdommer også..

Det er litt sånn drite seg på leggen opplegg det her egentlig :roll:

Skrevet

Det er jo ikke det minste rart at noe slikt kommer fra en SV'er! Det er jo ingen av de folkene der som er i kontakt med virkeligheten, Erik Solheim aller minst. SV har tydeligvis fått det for seg at de skal redde verden på egenhånd. Bare å i det hele tatt demonstrere en slik stormannsgalskap rimer ganske bra med det meste andre de foretar seg i politikken. Nei, la oss bli kvitt de rødgrønne og la oss få en regjering som har litt perspektiv.

Skrevet

Ennå mer tom symbolpolitikk. Man kunne hatt mer å hente miljømessig ved å gjøre skipstrafikken renere - men der ville SV stått overfor sterke interessegrupper, som rederiene og turistnæringen, som ville kunne peke på konsekvenser som økte kostnader for forbrukere, tap av arbeidsplasser, svekket konkurranseevne osv. Dette ville være en PR-krig som SV ville ha tapt. Da er det mye lettere å gi inntrykk av at man fører en miljøpolitikk ved å gå etter en gruppe uten noen sterk interesseorganisasjon i ryggen - nemlig bileierne. :roll:

Skrevet
Ennå mer tom symbolpolitikk. Man kunne hatt mer å hente miljømessig ved å gjøre skipstrafikken renere - men der ville SV stått overfor sterke interessegrupper, som rederiene og turistnæringen, som ville kunne peke på konsekvenser som økte kostnader for forbrukere, tap av arbeidsplasser, svekket konkurranseevne osv. Dette ville være en PR-krig som SV ville ha tapt. Da er det mye lettere å gi inntrykk av at man fører en miljøpolitikk ved å gå etter en gruppe uten noen sterk interesseorganisasjon i ryggen - nemlig bileierne. :roll:

Har jo NAF da som av en eller annen merklig grunn har så mye medlemmer. Meldte meg ut jeg da jeg etter 10års medlemskap trengte hjelp og de skulle ha det dobbelte av hva som var i forsikringen min av veihjelp (viking). De kjørte også tilbud som var dyrere enn hva andre forretninger gjorde. Men ja ser heller ingen stoor bilorganisasjon til hamle opp med de såkalte svindlerne som utgjør seg som miljø forkjempere.

Skrevet

Nettopp, NAF er kjekk å ha hvis du trenger noen sm kan arrangere en vinsmaketur til Tyskland, eller du vil ha EU-kontroll utført av noen som ikke har økonomisk interesse av å finne feil på bilen din.

Men noen innflytelsesrik pressorganisasjon overfor myndighetene har ikke bilistene i NAF.

Kommunikasjonen mellom NAF og medlemmer ser heller ikke ut til å være den helt store: Tenk om NAF ha arrangert protestaksjoner mot myndighetene, med stor deltagelse fra medlemmene - f.eks. kjør-sakte aksjoner på innfartsårene til de store byene. Eller kanskje ta-bussen dagen, der bilistene lot bilen stå, og brukte den ekstra timen som var påkrevet for å reise kollektivt - noe som selvsagt ville ha overbelastet kollektivtrafikken fullstendig, og ført til at store deler av Norge stod stille fordi folk ikke kom seg på arbeid.

Skrevet

Helt sinnsykt at det går ann å si noe sånt... Skjønner ikke at det går ann, menmen!! Glad jg aldri har stemt sv, da hadde jeg suttet her å følt meg som en idiot nå.

Skrevet

å produsere en slik ny "miljø" vennlig bil forurenser temmeli mye.. Mest plast.. og batteri er jo en kjent problem? Og hvor bra er si en el dreven bil i finnmark med -40? Og ja vel.. si folk hopper på denne bølgen og det skal hugges for harde livet med gammle biler.. vet av haugevis med bil opphuggere der stablene er så høye og store at man skulle trodd man stod midt i en storby.. er ikke dette forurensende? De skyter bare seg selv i foten!

Men greit nok.. plast bilen er jo bare å ta ut batteriet og kjøre rett i ovnen og smelte og spy ut en ny.. igjen er dette forurensende.. og så var det vel en nullvisjon det ble bablet om fra stortinget? plastbil vs. vogntog.. den er fin..

oi men glemte jo at all transport skal bort.. den kommer på jernbane.. og siden lastebilen er avskaffet får dere ta turen til jernbanestasjonen med sykkelen til din søster på 6 år og hente varene dine...

Ikke lenge før det blir høring om å innføre hest og kjærre igjen! og da blir hesten utstyrt med prompe katalysator!

Noen som blir med og kjøper island så bare pumper vi ut miljø gasser og får det godt og varmt og bart der oppe? bygger vi motorbane av heila shiten! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...