Gå til innhold

Skrudd halvbur til E36, hvor kjøpe?

Superbeetle
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei..

Jeg lurer på hvor man kan kjøpe halvbur til E36.

Tenker da på et skrudd bur som er "bolt-on" i bilen og ikke trenger noe form for sveising.(hvis det er mulig)..

Tror jeg kan skaffe, men ingenting av bur er bolt-on. Det må festes i gulvet og festet i hjulbrønnen bak med bolter. Resten er mer eller mindre bolton..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

Tenker da på et skrudd bur som er "bolt-on" i bilen og ikke trenger noe form for sveising.(hvis det er mulig)..

Tror jeg kan skaffe, men ingenting av bur er bolt-on. Det må festes i gulvet og festet i hjulbrønnen bak med bolter. Resten er mer eller mindre bolton..

har du noe mere info eller bilder av dette.kunne vært av interesse på banebilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså.. Det jeg sier nå er med aller største ærbødighet og respekt for din bil, og absolutt ikke ment som noe mobbing eller flåsete kommentar..

Med det sagt, så har du jo en 316.. Som vi alle vet så er jo ikke det det raskeste Bmw har laget.. Og da bare stiller jeg meg undrende til følgende:

"Mer vekt i en bil med den motoren gjør ikke akkurat til at bilen blir raskere, noe som gjør til at du får enda mindre bruk for buret."

jeg vet det kan virke langt frem i tid, og vanskelig og kronglete, men om du investerer de pengene i tid og arbeid, er jeg sikker på du lett greier å bytte, og godkjenne den bilen opp til en sekser?..

Så med aller største respekt, og i frykt for at du tar dette som mobbing: Jeg har selv hatt 316i, og kostet på den betydelige summer, i racing ting som ser kult ut, men for all del.. Stopp!.. Du hadde følt det så utrolig mye bedre med en motor som matcher bilen din..

Noe av det beste med å ha en bil som ser bra ut, er å kunne svare folk med at det er en akseptabel motor i faenskapet også, ikke bare "looks" liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

har du noe mere info eller bilder av dette.kunne vært av interesse på banebilen.

Skaffer i alu eller stål.

Har ikke no bilder av det. Produsent er Wiechers

Vanlig halvbur eller helbur. Har det selv i min bil..Også godkjent i vognkort, men det er ikke lett å få til det..

Alu ligger på 5500,-

Stål ligger på 4600,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså.. Det jeg sier nå er med aller største ærbødighet og respekt for din bil, og absolutt ikke ment som noe mobbing eller flåsete kommentar..

Med det sagt, så har du jo en 316.. Som vi alle vet så er jo ikke det det raskeste Bmw har laget.. Og da bare stiller jeg meg undrende til følgende:

"Mer vekt i en bil med den motoren gjør ikke akkurat til at bilen blir raskere, noe som gjør til at du får enda mindre bruk for buret."

jeg vet det kan virke langt frem i tid, og vanskelig og kronglete, men om du investerer de pengene i tid og arbeid, er jeg sikker på du lett greier å bytte, og godkjenne den bilen opp til en sekser?..

Så med aller største respekt, og i frykt for at du tar dette som mobbing: Jeg har selv hatt 316i, og kostet på den betydelige summer, i racing ting som ser kult ut, men for all del.. Stopp!.. Du hadde følt det så utrolig mye bedre med en motor som matcher bilen din..

Noe av det beste med å ha en bil som ser bra ut, er å kunne svare folk med at det er en akseptabel motor i faenskapet også, ikke bare "looks" liksom..

Jeg har vel egentlig ikke sagt noe om hvilken bil det skulle være i.. :wink:

Om jeg horer opp en 316 for 60000kr eller om du bruker 160000kr på en 325 er vel egentlig likegyldig, er like lite en sportsbil for det om, selv om det i folks øyne er bedre med en 325. Egentlig alt over en 318is/320 er "godkjent" uten at man skal få høre kommentarer ang motor.. Dette evinnelige maset om motor er jeg dritalei egentlig, hadde det vært første prioritet hos meg så hadde motor vært skaffet og montert for lenge siden! Men begynner jo å bli vant til å høre det da. for eksempel "hvorfor kjøpte du cdspiller til 10000kr og ikke en motor?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

Så man må sveise fester i gulvet og hjulbrønnen som man skrur buret i da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel egentlig ikke sagt noe om hvilken bil det skulle være i.. :wink:

Om jeg horer opp en 316 for 60000kr eller om du bruker 160000kr på en 325 er vel egentlig likegyldig, er like lite en sportsbil for det om, selv om det i folks øyne er bedre med en 325. Egentlig alt over en 318is/320 er "godkjent" uten at man skal få høre kommentarer ang motor.. Dette evinnelige maset om motor er jeg dritalei egentlig, hadde det vært første prioritet hos meg så hadde motor vært skaffet og montert for lenge siden! Men begynner jo å bli vant til å høre det da. for eksempel "hvorfor kjøpte du cdspiller til 10000kr og ikke en motor?"

Som jeg sier, har hatt 316 sjøl jeg.. veit åssen det er, og jeg svarte nøyaktig det samme som deg! Er ikke så lett å kvitte seg med en bil man har, fordi man skal style opp en ny en.. Jeg måtte vrake 316'n min for å kunne kjøpe meg en annen bil :D

MEN, poenget her var ikke som sagt ikke å være frekk, mobbe eller nedlatende.. Poenget her var diskre prøve å lokke deg litt med å prioritere i en annen rekkefølge :? Ikke hindre deg i å koste på bilen..

Og hore opp sa du? Ville ikke kalt det du driver med for opphoring.. Du har nå smak å vise frem, så den saken er nå grei.. Personlig bryr jeg meg ikke så veldig om motoren i bilen på biler som er strøkne.. Å mobbe mysild fordi han bare har en to-liter hadde vært så sinnsykt flåsete at i det fall jeg gjør noe sånt, så er det med største mulig interne tulle-erting.. Samme gjelder forøvrig 4'erne også.. En fin bil er en fin bil, uansett om den er en 316 eller en 325, mener nå jeg..

Ikke ta det som mas eller mobbing.. Er ikke ment sånn fra min side. På lengre sikt syns jeg du skal tenke på å bytte ;) Og det er en anbefaling fra en annen bmw-entusiast, som også startet med en 316..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

Så man må sveise fester i gulvet og hjulbrønnen som man skrur buret i da eller?

Det blir skrudd i gulvet og hjulbrønnen. Stor bolt som går igjennom gulvet med mutter på undersiden :) Samme med hjulbrønnen.. Stagene på buret inne skrus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...