Kentan-racing.com Skrevet Oktober 26, 2008 Share Skrevet Oktober 26, 2008 Halvbur får du ikke løst løps lisens med! da må du over på helbur.. Men går du for helbur fra pedersen så kan du sjekke prosjekt linken min om en ukes tid.. skal begynne og sveise nå en av dagene! Helbur får man fia godkjent.. Og da Må du ha 4 punkt seler.. strømbryter som bryter strøm fra batteri og bryter lading fra dynamo.. når dette er ordnet så finnes det mange firma som sammarbeider med norsk bil sport forbund og kan godkjenne bilen din.. koster vel ca 500 i året for løpslisens.. denne må du løse i et år for og få godkjent buret hos biltilsynet.. Når bilen da er godkjent hos nbsf så får du et papir på at bilen er klasset til si drifting eller rally og denne skal ligge i bilen for og vise politi og biltilsyn om du blir stoppet.. Dessuten har du en vognlisens så sjekker dem lite rundt bilen og motor.. sjekker bare motor og lys.. du vil å få slippe unna med hydraulisk brekk dersom du har dette.. Er kun helt sikker på buret.. men det med brekk og motorer har jeg fått hørt fra to kompiser som har drevet på med rally og diverse i 7 år og de har sluppet unna med mye rart.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWentusiasten Skrevet Oktober 26, 2008 Share Skrevet Oktober 26, 2008 why.... WHY?! Jeg skal ikke si noe... ingenting, nada, nichts, negro... jeg lever i håpet og lever i troen om at det en vakker dag er en motor av større sylindervolum som dytter hjulene dine... ... Ellers blir det som å gå på en smell med en asiatisk trans.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Oktober 26, 2008 Share Skrevet Oktober 26, 2008 hva hvis han skal kjøre på veien bare da? Hver sin smak altså, men da har det ingenting for seg. Bortsett fra at bilen går litt tregere pga ekstra vekt selvsagt.. Hva motor har med bur eller ikke skjønner jeg ikke helt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Oktober 26, 2008 Share Skrevet Oktober 26, 2008 hva hvis han skal kjøre på veien bare da? Hver sin smak altså, men da har det ingenting for seg. Bortsett fra at bilen går litt tregere pga ekstra vekt selvsagt.. Hva motor har med bur eller ikke skjønner jeg ikke helt... Har ingenting med motor å gjøre, men her er det snakk om kostnad ikke sant.. Hvor vil du styre den? Motor, eller bur?.. For min del er det det samme, jeg sa ifra på en vennlig måte og fikk ett godt svar, istedet for å lire av med masse drit om at 316 er så rævdårlig og 4'er er lol. Det er forøvrig noe jeg også daglig måtte takle med 316.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Oktober 26, 2008 Share Skrevet Oktober 26, 2008 Å mobbe mysild fordi han bare har en to-liter hadde vært så sinnsykt flåsete at i det fall jeg gjør noe sånt, så er det med største mulig interne tulle-erting.. drit i å bland inn meg da hehe... hos meg er det økonomien som stopper for alt... hvisi kke hadde min vært m3 med presse for lenge siden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Oktober 26, 2008 Share Skrevet Oktober 26, 2008 er økonomien som stopper hos alle vettu.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Oktober 26, 2008 Share Skrevet Oktober 26, 2008 er økonomien som stopper hos alle vettu.. njai, mange som har mere en 6000 inn og 5999 kroner ut hver måned i faste ting da da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Oktober 27, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 27, 2008 Akkurat et halvbur er vel ikke den aller største utgiften på en bil, men hvis det er kun for utseendes skyld så er det jo dyrt å betale 5000kr for litt rør i baksetet.. Forøvrig så er dette bare noe jeg har lyst å finne litt mer ut av. Skjønner ikke hvorfor motorspørsmålet har kommet opp i det hele tatt. De fleste som kjører M3 rundtomkring har nok ikke noe mer praktisk nytte av et slikt bur enn jeg evt ville hatt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Oktober 27, 2008 Share Skrevet Oktober 27, 2008 Akkurat et halvbur er vel ikke den aller største utgiften på en bil, men hvis det er kun for utseendes skyld så er det jo dyrt å betale 5000kr for litt rør i baksetet.. Forøvrig så er dette bare noe jeg har lyst å finne litt mer ut av. Skjønner ikke hvorfor motorspørsmålet har kommet opp i det hele tatt. De fleste som kjører M3 rundtomkring har nok ikke noe mer praktisk nytte av et slikt bur enn jeg evt ville hatt.. Neida, det er ikke den største utgiften på en bil, men når vi først er inne på akkurat DET så må vi sette det i forhold til noe.. 5000 kroner er en stor utgift på en bil om det absolutt ikke er godt for noe.. Da er det nesten bedre at det bare er for utseende sin skyld, da kan det nå hvertfall forsvares.. Misforstå med ikke, ett bur er enn kjekk innredning når man taker, men så er det vel ikke slik at vi kjører som om vi skulle take? Da har man hvertfall ingenting etter veiene å gjøre.. Dersom dette er ett "føre var" tiltak, hadde jeg heller kjøpt meg ny bil, med airbags, stålrør i alle retninger, sidekollisjonsputer/gardin, abs, ESC osv.. Skulle jeg hatt, hadde jeg kjøpt for utseende sin skyld.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Oktober 27, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 27, 2008 Skulle jeg hatt, hadde jeg kjøpt for utseende sin skyld.. hehe...enig Bare at jeg ikke trenger det da, siden jeg har en 316 hehehe... var faktisk en litt interessant vinkling. F.eks er det mer rettferdiggjort med m3 front på 328 enn på 316? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Oktober 27, 2008 Share Skrevet Oktober 27, 2008 Skulle jeg hatt, hadde jeg kjøpt for utseende sin skyld.. hehe...enig Bare at jeg ikke trenger det da, siden jeg har en 316 hehehe... var faktisk en litt interessant vinkling. F.eks er det mer rettferdiggjort med m3 front på 328 enn på 316? Utseendemessig er det ett fett.. Til vanlig bruk er det ett fett, siden man da ikke "trenger" de aerodynamiske fordeler en M-tech front har.. Det blir jo det samme som med bur? Til vanlig bruk har du ikke bruk for den sikkerhet og stivhet som ett bur vil gi... kan ikke annet enn å si at det er for utseende skyld. Selv på en vanlig M3 er det jo ofte for utseendet skyld siden vanlig bruk ikke nødvendigvis kan utnytte den aerodynamiske fordelen fangeren gir.. Men når det kommer til banekjøring, og situasjoner der luftmotstand kan spille en avgjørende rolle, enten på tid, eller forbruk, så vil man kanskje oppleve at en M-tech front er i "sitt rette element".. Uansett er det nok snakk om svært få titedeler som skiller M-tech front og original front, vil jeg tro, uten å ha lest meg opp på studium om M-tech utstyr.. Joda, skal du kjøre mye på bane kan du nok kanskje tyne ut litt mer i form av stivhet, om du velger bur. Men det du tyner ut vil fort gå til spille i ekstra vekt. Det sies jo i feks grener som rally, at 1kg spart, er 1 hk tjent. Bur i 316 tror jeg ikke gir noen fordeler verken i svinger i form av stivhet, eller på tid generelt.. Bur i M3? Tjaaah.. I Ellingsen sin compact med over 300 hester så tror jeg nok det hjelper på å stive av compacten endel.. og det er klart at i biler der krefter ligger tilgjengelig i stort kvanta, så tjener de mer på å kunne ligge fortere i svingene og dermed få en rask utgang, enn det de taper i vekt.. Også ser det jo utrolig kult ut da Sys ikke du skal tenke så mye på motor om dette er en oppgradering i trivsel for "inneklimaet" i bilen .. Og eventuelt utseende sin skyld.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kentan-racing.com Skrevet Oktober 27, 2008 Share Skrevet Oktober 27, 2008 Bygge bur for utsendet sin del hadde jeg droppet.. Skjønt.. Ser utroli tøfft ut med helbur i registrerte biler å igrunn.. Men da burde bilen å være litt og se på bane.. Men visst du skal ha et halvbur bare for og pimpe kjøp hos pedersen og sveis inn.. da bygger du det litt som du selv vil og kan beholde meste av interiøret ditt orginalt.. De fleste bur sett i dag er vel beregnet på å ribbe bilene og enkelt og greit 2 stoler forann og masse stål rundt deg.. Selv er jeg grise glad i bur etter å ha sittet på i en cosworth som taka i Langt høyere hastigheter enn tillat på norske veier.. Så for min del er bur en sikkerhets annordning.. ikke til pynt.. ikke til wonderbaum feste.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
iNthe Skrevet November 24, 2008 Share Skrevet November 24, 2008 kan da kjøre like fort å idiotisk med en 316 som en 325 eller større motor.. om det tar noen sekunder mer å nå ønskelig fart er det jo ingenting å gjøre noe med.. man kræsjer like HARDT, så bur kommer godt med.. håper du har funnet deg et greit bur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Luftwaffel Skrevet November 25, 2008 Share Skrevet November 25, 2008 Har sjekket litt rundt det med lisens ang e21 prosjektet mitt, og jeg fikk beskjed om at hydraulisk brekk er tillat, men hvis du skal kjøre på veien, må du ha mekanisk i tilleg. Har man kun hydraulisk brekk, er ferdsel på offentlig vei kun tillat til og fra nbf-arrengementer. Når det gjelder bur, er det tøft. Punktum Finale. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå