Gå til innhold

Den store E24 bildetråden

EirikL
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 144
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

steike flotte biler det der... huske eg kjørte for noen kompiser av far min. dei bygget 2 slike mitt på 90 tallet så eg fikk kjøre noe i helgene va stort å ratte 635csi som atten åring i 95 :) .skulle hatt dem kamrea interressen en har i dag i dei tider så hadde en hatt noen greie bilde av det og... di bygget di opp på 5 seie gulv i dei tider å viste den for første gang med 2 liter å oppgraderte te 3.5l itte kvært va i allefall gjort på den ene candy røde di bygget på nærbø. va en måte å slippe onna med avgjifter tror eg..golvet i gamle 5ern va vist likt mener eg di sa-uansitt rå front på disse bilene å ikkje minst den lekre cupen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant det du skriver om de to 6-seriene som ble ombygd med 5-serie gulv. En kjenning av meg har antageligvis hatt den ene av de to bilene, mener å huske at den var mørk blå. Trodde ikke på ham da han sa at den var ombygd med deler fra 5-serie, men det viste seg altså å stemme. Mulig den var registrert som 528/535, og jeg tror gulvet og frem til og med støtdempertårnene (inkl. chassisnr.) var fra E28. Prøvde å sammenligne litt med min egen E24 for å se om vi fant noen ulikheter der, men det var ikke så lett.

Har du mere info om disse ombyggingene kanskje? :)

Kan det stemme at den ene bilen de bygde var blå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant det du skriver om de to 6-seriene som ble ombygd med 5-serie gulv. En kjenning av meg har antageligvis hatt den ene av de to bilene, mener å huske at den var mørk blå. Trodde ikke på ham da han sa at den var ombygd med deler fra 5-serie, men det viste seg altså å stemme. Mulig den var registrert som 528/535, og jeg tror gulvet og frem til og med støtdempertårnene (inkl. chassisnr.) var fra E28. Prøvde å sammenligne litt med min egen E24 for å se om vi fant noen ulikheter der, men det var ikke så lett.

Nå.. Det var de som stod i vognkorte. Det som egentlig skjedde var nr. bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den ene va mørk blå metallic med automat.. den andre va da candy rød med mim felger.. ble gjort av arfinn vold så dreiv alla gs med bmw deler å biler fra tyskland på den tiden... dette ble søkt om hos biltesynet først å bygget etter det.husker ikkje reg nr på disse bilene men lar seg nok gjøre å finne udav det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener dei gjikk fra baksete å frem over ja... va jo det disse hadde funne ud at disse gulva va identiske... så bilene er nok reg som 5-serie å på muligens eldre rg nr elle bilene skulle hatt i å med dem kom te lands vil tippe det va i 96 elle 97.husker eg va med i den rød.nå det sto en liten 2l i i første etape i ombygginga.følte det va vel drøyt å bygge om så mye husker eg.. men di fikk bygget om å godkjennet disse med org motorer etterhvært.va neppe noe å udsette på bilene med tanke på en va da fri for evt rust. da dette ble orntligt gjort å tectylert etterpå.den blå ble solgt av jæren auto(varhaug) tror jammen han tog seg av salget på den rød også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...