lamaro Skrevet Oktober 28, 2008 Skrevet Oktober 28, 2008 Jo plastskovlene går faktisk i oppløsning. Jeg plukka plastrester etter pumpa mi.
Rayman Skrevet Oktober 28, 2008 Skrevet Oktober 28, 2008 Skovlene detter jo ikke av vannpumpen. Dette kan faktisk skje det! Men holder en knapp på Vannpumpa jeg eller så kan det jo faktisk være som TheBirg sier her at termostaten står feil vei Skift vannpumpa uansett! De er forbruksvare anyway..
tomerikk Skrevet Oktober 28, 2008 Skrevet Oktober 28, 2008 Og går den ikke i oppløsning løsner den på akselen.
Frode D Skrevet Oktober 28, 2008 Skrevet Oktober 28, 2008 Hvorfor ikke bare sjekke om det er vannpumpa...? Er gjort på en times tid. Jeg fikk beskjed av 2 kompiser at det ikke kunne være vannpumnpa. Men da såg den slik ut når jeg åpnet: Du tar av deskelet bak radiatoren, så av vifta med en 32mm nøkkel (dette er linx-gjenger), så tar du av reimen, så løsner du vannpumpa med de 4 skruene som er på. Voila: Du finner ut om den er ødelagt eller ikke Edit: Her er en litt mer beskrivende "How-To-Do": http://www.autopower.se/mekartips/mekar ... p?dokid=71
Ssbmw Skrevet Oktober 29, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 29, 2008 Hvordan ser radiatoren ut? Var å hjelpte en kompis å bytte radiator siden alle kjøleribbene var korrodert bort.Bytta radiator og alt var tipptopp. Radiatoren er fin egentlig, men den har noen stygge hakk i rillene. Men når det er sagt så er selve radiatoren varm men helt nederst til venstre ( ser ovenfra og ned) er kaldt. det er bare en liten firkant. termostaten står rett..
Ssbmw Skrevet Oktober 29, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 29, 2008 Hørte noen snakke om at og bore et lite hull ( 1mm) i termostaten, altså på den "kransen" kaller jeg det. slik at evt. luft vil komme forbi. vil da alltid kjøle gjennom det hullet, men det vil jo ikke merkes nesten. skal også skjekke pumpa og blåse ut av radiatoren på ny. Noen i Haugesunds området som har opplevd dette og funnet ut hva det er enten si ifra eller pm så kan komme bort og hjelpe tell hehe..
Nautiluz Skrevet Oktober 29, 2008 Skrevet Oktober 29, 2008 Slenger meg med på at det er vannpumpa. Har skjedd meg også og skovlene går faktisk i oppløsning. Så spar deg for noe mere problemer å ta den ut med det samme. Kan garantere at det er den.
Ssbmw Skrevet Oktober 29, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 29, 2008 Men ettersom at slangene blir varme. Av og til bare ut slangen så blir varm så virker det som om at det er vann i omløp?
Nautiluz Skrevet Oktober 29, 2008 Skrevet Oktober 29, 2008 Har hatt 2stk vannpumper som har gått i stykker. Den ene gikk i oppløsning, på den andre røyk skovelen fra akselen. Det gjore at den roterte til tider. Og så lenge du har varmt og kaldt vann vil det altids sirkulere noe men ikke nok.
Ssbmw Skrevet Oktober 29, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 29, 2008 Har hatt 2stk vannpumper som har gått i stykker. Den ene gikk i oppløsning, på den andre røyk skovelen fra akselen. Det gjore at den roterte til tider. Og så lenge du har varmt og kaldt vann vil det altids sirkulere noe men ikke nok. Okei.. Da ser det ut som at jeg får ta vannpumpa da.. håpe på at det funker.. Men min lærer er fremmdeles fastbestemt på at det er termostaten selv om den åpnet på kjøkkene når jeg kokte den.. han mener det at når den står montert i bil så er det termostaten under trykk og dermed åpner den ikke.. faens tull
bjsyse Skrevet Oktober 29, 2008 Skrevet Oktober 29, 2008 heisann hadde samme problemet, motoren gikk seg varm gjentatte ganger, endte med at jeg tømte hele pakka for alt, fyllt opp på nytt og passet på å få presset ut det jeg klarte av luft. Etter det var alt i orden.
Ssbmw Skrevet Oktober 29, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 29, 2008 heisann hadde samme problemet, motoren gikk seg varm gjentatte ganger, endte med at jeg tømte hele pakka for alt, fyllt opp på nytt og passet på å få presset ut det jeg klarte av luft. Etter det var alt i orden. Det har jeg allerede gjort Har sikkert ikke fått lufta skikklig..
Ssbmw Skrevet Oktober 30, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 30, 2008 tja.. Da fikk jeg lufta systemet grundigt.. ble litt bedre men fremmdeles nei.. idag var begge slangene varme og god.. Hvor er det billigst og best å få tak i vannpumpa? Student med jobb på siden er desverre ikke verdens best betalte:P
Ssbmw Skrevet November 3, 2008 Forfatter Skrevet November 3, 2008 Ja.. da var det ikke termostat, ikke vannpumpe, ikke luft i systemet MEN toppakningen 2 delt toppakning på IS`er.. vansklige saker.. Hva gjør jeg ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå