Galro Skrevet Januar 4, 2009 Share Skrevet Januar 4, 2009 Den er ikke det. Bilens eier bor i Stavanger, motoren står der nede da han skulle overhale den på fritida,men det ser ikke ut til å ha skjedd. Men han vil flytte opp hit igjen når han pensjonerer seg, så kanskje noe skjer da Om ca 10 år.. Så lenge han ikke har planer om å plassere motoren fra James Deans Porsche 550, er det vel greit: http://www.bellaonline.com/articles/art19523.asp Det er ofte lett å glemme hvor gode bilene egentlig har blitt med årene - det at førersetet måtte byttes før bilen hadde kjørt 50.000km var ikke helt uvanlig. Her mener jeg at BMW på 1970-tallet var i en litt annen liga enn merker som f.eks. Ford og Opel. Jeg vil si det er både og. Samtidig som vi ikke får så mange mandagsbiler, får vi heller ikke like mange biler som holder i det utrolige til tross for lave vedlikeholdsutgifter. Elektronikk sørger for at begge delene forsvinner. Man sa vel før at det var betydlig forskjell på bilers kvalitet ut fra når de forlot fabrikken; Fredagsbilene ble satt sammen betydelig dårligere enn de fra midt i uka. Det skal sies at han kjørte Audien utrolig mye mens han hadde den. Skal se om jeg får scannet inn et bilde av den. Setene i bmw-en min er fortsatt fine og stramme, selv om de godt kan være byttet ut gjennom tiden for alt jeg vet. Dessverre så synes jeg de har litt liten sidestøtte. Det hender jeg må holde meg fast for å kunne være med bilen min hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet Januar 4, 2009 Share Skrevet Januar 4, 2009 "Does anybody here remember Vera Lynn?" Pink Floyd gjorde vel det på The Wall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Januar 4, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 4, 2009 Vera Lynn var visst , har jeg hørt.(Hint: Understatement....) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet Januar 4, 2009 Share Skrevet Januar 4, 2009 http://en.wikipedia.org/wiki/Vera_Lynn Trodde faktisk ikke hun levde ennå, så feil kan man ta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Januar 4, 2009 Share Skrevet Januar 4, 2009 hvem er vera lynn? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet Januar 4, 2009 Share Skrevet Januar 4, 2009 Hun var alle britiske soldaters våte drøm under WW2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galro Skrevet Januar 4, 2009 Share Skrevet Januar 4, 2009 hvem er vera lynn? En sanger som i andre verdenskrig ble et symbol på selve håpet. Mang en soldat har nok drømt om henne som Knut påpeker, og det stemmer det han sier om Pink Floyd. De husket henne såpass godt at hun fikk sin egen sang på "The Wall", den 1 og 1/2 minutt lange sangen "Vera". I dag er "Vera Lynn" hyppig brukt som håpssymbol, litt som rød ofte brukes i filmer som tegn på det samme. Grunnen til at jeg har det der er forbi jeg aldri har vært noe særlig glad i vinteren, det er visstnok diverse kriser som innebærer økonomi, varmegrader som er der de ikke burde være og slike ting, samtidig som jeg får en Pink Floyd-referanse. En kan aldri få nok av Pink Floyd-referanser. Kort sagt: Hold ut i trass med motgang; Husk Vera Lynn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Januar 5, 2009 Share Skrevet Januar 5, 2009 she wasnt aaall that pretty... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet Januar 5, 2009 Share Skrevet Januar 5, 2009 she wasnt aaall that pretty... Etter 2-3 år i kamuflasjegrønt antrekk sammen med 40 andre skitne, illeluktende menn i ei stinn brakke, og med tyskere eller japanesere ute etter skalpen din, tror jeg nok denne skreppa hadde gjort deg mo i knea, wicky124. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Januar 5, 2009 Share Skrevet Januar 5, 2009 she wasnt aaall that pretty... Etter 2-3 år i kamuflasjegrønt antrekk sammen med 40 andre skitne, illeluktende menn i ei stinn brakke, og med tyskere eller japanesere ute etter skalpen din, tror jeg nok denne skreppa hadde gjort deg mo i knea, wicky124. hehehe...skal ikke motsi denne..smaken min falt ganske godt etter 14dager i rekrutten..alt av jenter var pent når vi kom ut på perm etter 2uker i stjørdal..hahahah Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galro Skrevet Januar 5, 2009 Share Skrevet Januar 5, 2009 Jeg skal si meg enig i at hun muligens ikke er så pen med 2009-øyne, men svært få hadde slikt syn under krigen. Hun ble et symbol på håpet om å vinne for en hel generasjon. Mange forelsket seg nok mer i hva hun stod for, enn hun som person. Selv vuderer jeg å gå til anskaffelse av en bil til (selvsagt av gammel årgang), og jeg har i den forbindelse latt meg merke ved alle eldre biler jeg har møtt i kulden; Følgende har jeg møtt den siste uka: En Mercedes Unimog (ligna på hva wikipedia sa var en 406), Mercedes w108, Mercedes w114, Opel Rekord C, Opel Manta A, Morris Minor, Chrysler Newport, Volvo Amazon, Volvo 140-serie, Land Rover med lyktene i midten, flere Bobler, Ford Granada mk1, Rolls Royce silver shadow (!), Saab 96 og naboens 1965 Chevrolet Impala som var ute og lufta seg (den blir ikke regelmessig vinterkjørt). Jeg må si jeg synes det er imponerende å kjøre slike biler på vinteren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet Januar 5, 2009 Share Skrevet Januar 5, 2009 Der var det mye kjent og savnet Saab 96, VW Type1, Volvo 140, Granada mk1 har jeg selv hatt, flere av hver også, inkludert VW type3 dobbelcab, flere Taunus mk1, Peugeot 404, Renault 16 TX med 2.0 motor fra R20, Cortina mk3, Rekord D, er flere og, men hukommelsen er ikke helt med. Volvo 145 var glimrende på vinterføre med B20A på ville 82 hk og automatkasse. Saab 96 V4 hadde så mye vekt på framhjula at den var ustoppelig uansett hvor glatt det var, og 40 cm nysnø var ikke engang ei utfordring. Opelen, tvilsomme saker på vinterføre, noe som førte meg utfor ei skråning og ned i en hage 3 meter lenger ned, uten at det var spor av bilen mellom brøytekant og der jeg landa Både Granada og Taunus har dårlig rykte på vinterføre, men det er ikke min erfaring, jeg sto sjelden fast selv på de elendig brøtte områdene rundt her. Bobla og de andre levde ikke lenge nok til å oppleve vinterføre dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 5, 2009 Share Skrevet Januar 5, 2009 Savner dere virkelig gjenstridige forgassere, radiatorising, dårlige varmeapparater, enda dårligere coupevifter med tilhørende dårlig sikt ut av vinduene, kalde seter, uforbrent bensin med ditto vemmelig eksos, dårlig akselerasjon, mekanisk støy, 4-trinns gearkasser, elendige vinduspussere, 6-Volts annlegg, H4 pærer med felles nær og fjernlys (dog ikke mer påkostede BMW´er), dårlige dekk, rust, lite sofistikert fjæring pga. bladfjærer (dog ikke BMW og andre mer påkostede bilmodeller) ?....... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galro Skrevet Januar 5, 2009 Share Skrevet Januar 5, 2009 Om du formulerer deg slik, virker det å eie gammel bil som heller stusselig. Det jeg liker ved gamle biler: Mulighet til å skru selv, ordentlig tre i kupéen, fokus på stil fremfor sikkerhet, lyd, følelse av å kjøre bil med tung klutsj og liten lydisolering, i dagens samfunn vekker slike biler oppsyn, krom, følelsen av holdbarhet, oppreiste kupéer som er mulig å se ut av, detaljer som f.eks. bensintanken bak skilt eller lykteglass, runde lyter gir bilen et vennlig fjes, god plass-utnyttelse og større forskjeller mellom hvert lands bilproduksjon: En fransk bil skilles fint fra en japansk. Biler var bedre før man egentlig visste hvordan de skulle lages. Grunnen til at jeg liker slike biler, er sannsynligvis ganske lik grunnen til at mange her inne liker Bmw-er. Ikke sats på fornuft som svar til noe av det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 5, 2009 Share Skrevet Januar 5, 2009 Biler var bedre før man egentlig visste hvordan de skulle lages. Grunnen til at jeg liker slike biler, er sannsynligvis ganske lik grunnen til at mange her inne liker Bmw-er. Ikke sats på fornuft som svar til noe av det. Hmmm... jeg er helt enig og det er ingen tvil om at bilene var mer sjarmerende før i tiden, men som alltid... man fikk ta det gode med det onde... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå