Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kameraer har jeg dessverre mindre kunnskaper om, men pin-up damer fra 30-40 tallet har jeg et tidlig minne fra. Jeg husker at NRK ofte sendte dansefilmer med Fred Astaire på 70-tallet og nettopp Fred Astaire danset ofte med Ginger Rogers... og hun var helt sikkert ganske sexy på 30-tallet. Hvorvidt hun også var interessert i biler vet jeg imidlertid ikke... :lol:

ginger%20rogers.jpg

image1.jpeg

Den kanskje vakreste og mest elegante av de amerikanske filmstjernene fra denne perioden er Katharine Hepburn... hun er mer min type.

qspuxgspg1juj6no9nuz.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker om avsporing her altså, og jeg skuffer på mere køl jeg....

Den første Bond-jenta (Dr. No, 1962) Ursula Andress er nok nok en innertier her fra svart-hvitt-tiden...(selv om Dr. No er i farger.)

Tenk å skli rundt i en BMW 3200 CS med henne i passasjersetet.

ursula_andress.jpg

0,,6059292,00.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har lyst på bond-jente og Bmw 3200 cs sammen? Skandale. Only the finest for MR.Bond (med tilhørende brann i det elektroniske):

aston-martin-lagonda-side-2_126.jpg

Teknisk sett ble den ikke brukt som Bond-bil, men om den hadde blitt brukt ville det vært en av tidenes flatere bond-biler. Ingenting kan liksom gå gærent med en bil der de elektroniske innstrumentene kostet mer å utvikle enn hva de hadde til rådighet for hele prosjektet - i god engelsk tradisjon valgte man derfor at kundene skulle stå for ferdigstillingen av prosjektet.

MR Bond. Your wegde is ready.

aston-martin-lagonda-4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud... Aston Martin Lagonda var jo en katastrofe. Kun rundt 600 stk. ble produsert og de kostet en formue. Bare tanken på at engelskmennene på 70-tallet begynte å rote med digitale instrumenter og datastyring får det til å gå kaldt nedover ryggen på meg... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amerikarne drev også med slike eksperimenter.Stemmestyring, teoretisk variabelt sylindervolum og andre finesser som skulle ta vekk litt av oppmerksomheten rundt den labre teknikken som ble brukt for å tilfredstille utslippskravene i perioden. Noen kunne du få med rygge-kamera og dataskjermer du måtte uvikle selv etter ervervelse.

I ettertid er det kanskje morsomt, men du må huske at det på søttitallet var "the shape of things to come".

Den kunne også fås bygget om til en stasjonsvogn for den pratiske gentlemann:

lagonda420.jpg

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Citroen er kjent for å være biler som man tilbringer mye tid bak rattet på: Ikke nødvendigvis for å kjøre, men for å finne ut hvordan man starter den.

Dessuten vil jeg driste meg til å si at Lagonda er av tidenes mer vellykkede luksusbiler: Lite sier du har penger mer enn at du kan holde en lagonda gående.

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten vil jeg driste meg til å si at Lagonda er av tidenes mer vellykkede luksusbiler: Lite sier du har penger mer enn at du kan holde en lagonda gående.

:P

Hehehe... Aston Martin og Bristol stiller vel nesten i en egen klasse der når det gjelder eksentriske britiske bilmerker... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, du har et poeng der. Jeg vil påstå at Aston Martin mistet noe av det eksentriske ved seg etter at de ble overtatt av Ford, muligens til fordel for markedsandeler. Bristol opererer vel fortsatt med at de nekter å oppgi tekniske spefikikasjoner for bilene sine, noe Aston Martin måtte gi slipp på grunnet amerikansk lovgivning. Hvordan Bristol har greid å overleve så lenge som de har gjort, er for meg uforståelig. Jeg mistenker at Bristol og dens ansatte kommer til å overleve oss alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kameraer har jeg dessverre mindre kunnskaper om, men pin-up damer fra 30-40 tallet har jeg et tidlig minne fra. Jeg husker at NRK ofte sendte dansefilmer med Fred Astaire på 70-tallet og nettopp Fred Astaire danset ofte med Ginger Rogers... og hun var helt sikkert ganske sexy på 30-tallet. Hvorvidt hun også var interessert i biler vet jeg imidlertid ikke... :lol:

vsqvjksbxyxnccpy3rdb.jpg

Hmm, jeg har hørt at Rogers selv kjørte en Graham, ikke en Dodge...;)

En som hadde kunnskap om kameraer, skal ha vært Carole Lombard - noe som kunne være en utfordring for dem som skulle fotografere henne...

9june7u7yu8iwg345usw.jpg

Carole Lombard møtte og giftet seg med skuespillerkollegaen Clark Gable. Sammen reiste de ofte rundt i Gables Duesenberg. Senere, etter Lombard døde i en flyulykke, fikk Gable sendt Duesenbergen til Canada, med en klausul om at den ikke måtte bli sett i California igjen så lenge Gable var i live.

59fyoewc4qe9hgeelnms.jpg

For dem som beundrer en stødig hånd, kan denne videoen fra

være av interesse.:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både damene og bilene var utrolig flotte i gamle dager :)

Takke seg til ei jente som Carole Lombard fremfor dagens plastic fantastic babes..

Saken er at de hadde stil på 20 og 30-tallet... bare tenk på bilene, flyene, skipene, klesmoten, arkitekturen... alle de små nyttegjenstandene folk brukte til daglig, men som vi nå har glemt... og ikke minst det faktum at damer var damer og menn var menn. Man reiste seg for kvinner, holdt døren og lot kvinnene gå først... man hadde etikette, var galante og høflige. Og så kom krigen....

Filmen "Top Hat" med Fred Astaire og Ginger Rogers kom i 1935 og selv om den virker gammeldags nå er den ganske flott laget.

http://www.youtube.com/watch?v=UlGwlxtM ... re=related

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...