Gå til innhold

Anbefalte innlegg

200L C130 er meget god å kjøre, har en super 2.0 rekke 6er på 115 spinnvillle hester med en gange som får BMW`s 6ere til å virke feiljustert ;)

Motorens konstruksjon stammer jo fra Mercedes, en videreutvikling fra da Prinz motorcompany lisensproduserte Mercedesmotorer.

Har hatt 2 stk 180B også, helt greie biler det også.

Men Drømmen må være en 260C, ikke mange igjen av de her til lands.

Det gikk en her helt til for 2-3 år siden da eieren døde og bilen ble solgt.

Ellers skal ryktene ha det til at det står en supersjelden 260C Hardtop Coupe i Vistdalen, noen mil herfra.

mb0kesrlqohcnq3t5sik.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikker på hva som er forskjell, de er jo ganske like.

Men det kan være så enkelt som forskjellig benevnelse fra land til land.

200L C130 kom også som coupe, men der var det stort sett navnet samt front og bakende som var det samme som sedanen.

Bilene var ikke engang bygd på samme bunnplate.

Sedanen hadde stiv bakaksel og R6 mens coupe hadde delt bakaksel og R4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er godt mulig det. Jeg liker også godt eldre versjoner av Cedric eller Skyline-sedanene, men da kommer problemet med høyre-ratt og frakt. Det er generelt større sedaner jeg er ute etter, så om du har noen forslag er jeg åpen for det

Dagens tidsmaskin:

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospe ... ;username=

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan greide du å linke til selve annonsen, ikke bare salgsoppgaven?

Nei, Mercedes er uaktuelt. Det går faktisk en del av den, dessuten så er designet for tysk, ergo for likt Bmw-en. Jeg ønsker litt mer variasjon. Derfor er både Audien vi har snakket om før i tråden og Mercedes utelukket.

Bilen du linket til hadde også de fæle amerikalyktene.

Jeg vurder også å importere, siden markedet i Norge er såpas lite.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven, takk skal du ha! Jeg har lenge forbanent meg over at jeg bare fikk linka til salgsoppgaven.

Følgende biler vurderes/har blitt vurdert:

}Engelsk Sedan av type Jaguar, helst 420 eller mk x - siste blir nok for stor igjen.

}Alfa Romeo 1750 sedan.

}Toyota Crown, helst stasjonsvogn fra etter 1971.

}Eldre Datsun av type 260j eller lignende.

}Opel Diplomt.

}Amerikansk stasjonsvogn. Ikke funnet noen spesifikke, men konseptet med stor plass og masse krefter tiltaler. Prisene er ganske stive i Norge.

}Det er en del Nisje-produsenter som har hatt mer eller mindre vellykkede sedanserier, så noen av disse hadde kanskje vært mulig å få tak i til en akseptabel pris på kontinentet. Hva går en DeTomaso Deauville og Iso Rivolta Fidia for? kanskje mer aktuelt med import fra statene, dessuten vil deler bli et styr.

}Andre forslag.

Om noen har erfaringer eller vet noe om noen av modellene er det flott.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De eneste amerikanske stasjonsvognene jeg har erfaring med er Chevrolet Caprice, Chevrolet Malibu og Oldsmobile Cutlass, de 2 sistnevnte var ganske tydelig satt sammen av Ray Charles og Stevie Wonder..

Det sier vel det meste om finishen på de bilene.

Capricen var av en helt annen klasse, stor og staselig, svart med rødt hudinteriør og enorme mengder utstyr.

Min far hadde den som drosje på begynnelsen av 80-tallet og vi hadde endel ferieturer med den rundt om i landet.

Motoren var en 350 small block V8 med diverse snacks som lokka frem mer enn de originale 170 hestene.

Etter at bilen ble solgt fikk vi vite at første eier på bilen var et begravelsesbyrå i Oslo..

Og ja, den hadde vært likvogn!

Noe som var et snev ironisk med tanke på at den gikk under kallenavnet "likvogna" da far hadde den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har vel nesten bestemt meg for at jeg skal ha meg en slik til sommeren:

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail ... 054107#top

Har hatt 2 som denne, angrer meg dårlig på at jeg solgte dem:

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail ... 041302#top

Med all mulig respekt: Du angrer på at du solgte 2 stk. Laurel, men planlegger å kjøpe deg en 120Y?;)

Datsun 120Y er en litt fascinerende bil - sikkerhetsmessig beskrevet som en tapetsert moped, mens kjøreopplevelsen i svinger omtales som å kjøre en handlevogn full av vedkubber. Men også en svært pålitelig og mekanisk enkel bil. Artig å se at det fortsatt finnes endel av dem.:)

James May har kjøpt en.

Selv kunne jeg tenkt meg en Laurel C130 så snart jeg finner egnet sted å ha den om vinteren.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har vel nesten bestemt meg for at jeg skal ha meg en slik til sommeren:

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail ... 054107#top

Har hatt 2 som denne, angrer meg dårlig på at jeg solgte dem:

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail ... 041302#top

Med all mulig respekt: Du angrer på at du solgte 2 stk. Laurel, men planlegger å kjøpe deg en 120Y?;)

Datsun 120Y er en litt fascinerende bil - sikkerhetsmessig beskrevet som en tapetsert moped, mens kjøreopplevelsen i svinger omtales som å kjøre en handlevogn full av vedkubber. Men også en svært pålitelig og mekanisk enkel bil. Artig å se at det fortsatt finnes endel av dem.:)

James May har kjøpt en.

Selv kunne jeg tenkt meg en Laurel C130 så snart jeg finner egnet sted å ha den om vinteren.:)

C130 er så og si umulig å skaffe dessverre, kunne veldig tenkt meg en selv :)

Er en gammel gubbe som bor i isfjordsveien som har en typisk gul 120Y, bilen har stått parkert i oppkjørselen i 3 år uten å ha vært brukt annet enn til eu-kontroll i fjor sommer.

Den bilen kunne jeg ha tenkt meg, selv om den begynner, eller pga at den begynner ruste nå.

Er redd den vil bli stående til enten den eller gubben stryker med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er en eldre gubbe (muligens ikke tiltal han med det ordet) så er det godt mulig du kan få bilen til en veldig billig penge; Mange har hatt den som vanlige bruksbil, og ser ikke noe verdi i bilen utover det. Spør han om ikke annet.

Fredrik: Lincoln Continental? Vet han har hatt/har en slik en.

Noen bilder med bilrelatert stoff fra Norge. Jeg vet ikke helt hvor bildene er fra eller hvem som har tatt dem, så jeg håper ingen blir fornærmet om de ser bildet sitt her.

3191357777_8410a21df5.jpg

3191357773_9e38de7fbb.jpg

3191357765_3a46ecd892.jpg

3191357761_a548259aa4.jpg

3191357759_8d7c84bea2.jpg

3191357755_92de943740.jpg

3192214790_e728636565.jpg

3192214788_d50f5e4a54.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...