Der Barockengel Skrevet Januar 13, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 13, 2009 Men hvor er så disse to tatt hen? Ser jeg feil, eller er det et lite barn som er blitt forlatt i bilen mens mor og far er ute å koser seg i veikanten. Siden dette bildet er tatt i blybensinens tid, er jeg forresten ikke så sikker på at det er så mye verre å bli forlatt i bilen. Artig liten campingvogn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kim@etnorgeikrig.com Skrevet Januar 13, 2009 Share Skrevet Januar 13, 2009 Derfor, i denne tråden fokuseres det på tiden da BMWer ikke hadde heldekkende deksel foran frontlyktene - og hvis de hadde det, var det nesten ingen som ville innrømme at de likte dem: Dengang da du visste at om du så den turbobil, gikk den nok enten på diesel, eller bar Saab-merket i grillen. Ordet driftesløyfe hadde man ikke noe særlig nært forhold til, og gatebilbabe hadde ingen hørt om. Airbag fant man bare i bilen til den distriktslegen som hadde tilbragt usunt lang tid bøyd over ekstrautstyrlisten til Mercedes - og kvinners brystmål ble fortsatt diktert av genmateriale nedarvet fra foreldrene. Håper ikke e23 blir ekskludert fra tråden siden den ble levert både med bensin turbo og airbag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 13, 2009 Share Skrevet Januar 13, 2009 Men hvor er så disse to tatt hen? Ser jeg feil, eller er det et lite barn som er blitt forlatt i bilen mens mor og far er ute å koser seg i veikanten. Siden dette bildet er tatt i blybensinens tid, er jeg forresten ikke så sikker på at det er så mye verre å bli forlatt i bilen. Artig liten campingvogn. Jeg tipper campingvognen er en nederlandsk Kip... de er ganske populære i Danmark... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galro Skrevet Januar 13, 2009 Share Skrevet Januar 13, 2009 Kan vi ha en kåring på søtest camping-vogn? Her er et stk. mini-vogn til: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Januar 13, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 13, 2009 Håper ikke e23 blir ekskludert fra tråden siden den ble levert både med bensin turbo og airbag Prislappen for en E23 med turbo og airbag gjorde at den ikke akkurat var noe vanlig syn på veien, så ekskludert? Neppe. Firesylinderen har vært med før i tråden: Gøy med ferie i bukser med sleng: Interiør med store, døde kuer - ingen airbag: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kim@etnorgeikrig.com Skrevet Januar 13, 2009 Share Skrevet Januar 13, 2009 Fine bilder, dette er morro å se for en som alltid ender opp med en gammel e23 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Januar 13, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 13, 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Januar 13, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 13, 2009 Den var litt fin Grunnen til at jeg går for eventuelt kjøp av 120Y til sommeren er at min bror som jobber for Nissan forhandleren på Åndalsnes fikk en slik av sjefen sin for mange år siden. Den bilen plukka vi i fillebiter og restaurerte sammen, så det ligger litt minner i å få seg en slik igjen Jo, det resonnementet kjøper jeg. Datsun 120Y må også være en grei bil å plukke fra hverandre. Ingen elektronikk, 1,2 liters motor med 52 hk, tror jeg. Og så en sånn stang fra girkassen til en sånn boks mellom bakhjulene.... Hva kalles nå det igjen? Jo, bakhjulstrekk! Interessant nok ikke den siste småbilen fra Japan med bakhjulstrekk, men den siste fra Datsun/Nissan om jeg ikke tar feil. Jeg nevnte at James May eier en 120Y. May var tidlig på 90-tallet ansatt i det engelske bilbladet Autocar, der relativt unge May hadde ansvaret for å redigere testårboken. Unge May syntes jobben var usedvanlig kjedelig, og fant ut at dersom han redigerte tekstene en smule, kunne han legge inn et budskap som leseren kunne finne ved å legge sammen første bokstav i hver test. Bladet ble utgitt, og da kjøperne begynte å ringe inn Mays budskap i håp om at de hadde vunnet en premie, mistet May jobben. [sett inn smiley etter eget ønske...] Se James Mays melding her: http://www.flickr.com/photos/8443340@N06/sets/72157600242068267 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Januar 13, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 13, 2009 Fine bilder, dette er morro å se for en som alltid ender opp med en gammel e23 Når vi ser på bilder som dette, høres ikke det så merkelig ut: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Januar 13, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 13, 2009 Tidlig E-23 dashbord med check-control (skinn-interiøret for noen poster siden viser facelift-instrumentpanelet) - en BMW-forløper til overvåkningssystemene funnet på nye biler. Check Control ble først lansert på E23 og E24, og ble senere også levert i enkelte E28 og E30. Eiere som har slitt med aldrende sensorer på disse, kan kanskje finne trøst i å tenke på hva dagens systemer kan finne på av ugagn når de begynner å bli gamle. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fish Skrevet Januar 13, 2009 Share Skrevet Januar 13, 2009 Oops... Du måtte quote den??? Hehehe... Yup - vanligvis kan jeg motstå det meste, men fristelser må man bare gi etter for. Men jeg vil selvsagt ikke at du skal føle at du taper ansikt pga. siteringen. Så hvis det er tilfellet og du vil ha bort siteringen, send meg en PM, så skal jeg sende deg kontonummeret mitt. Nåja, tåler litt jeg da... (Er litt gnien også)... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fish Skrevet Januar 14, 2009 Share Skrevet Januar 14, 2009 Merkelig nok virker det mye lettere å finne på dumme vitser/ordspill om slike gamle biler: Modig Kadett søker eskorteoppdrag Hørte snakk om en gang, at 17 personer hadde greid å presse seg inn i en personbil. Det måtte være en ny rekord tenkte jeg... Men den gang ei, det var visst bare en gammel kadett... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Januar 14, 2009 Share Skrevet Januar 14, 2009 digger denne tråden:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet Januar 14, 2009 Share Skrevet Januar 14, 2009 Noen som husker disse? http://en.wikipedia.org/wiki/IFA_F9 De fleste ser vel slik ut nå: Denne har forresten av en eller annen grunn havna på bunnplata til ei boble Min far hadde en Ifa F9 Estate, karrosseriet er dessverre havna under jorda, ramma med motor, gir og hjuloppheng sto lenge nedom låven hjemme, men den ble fjerna for ca 10 år siden. Det kan hende den ligger i området enda, får se om jeg orker lete når snøen forsvinner. Ifa produserte også traktorer: De hadde vel noen varebiler og lastebiler og, men det får bli til en annen gang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hajm Skrevet Januar 14, 2009 Share Skrevet Januar 14, 2009 appropo 928... For ca, huff ja, ett par ti-år siden hadde storebroren av en kamerat av meg en slik en (raud en da...)... Noen som vet hva dette er??? Strosek.. http://www.strosek.de/ http://www.porsche928.net/history/strosek.html De lekte seg og med E 30, men det har jeg (heldigvis?) ikke funnet noen bilder av. Det gikk en lignende bil i Finnsnesorådet for 8-10 år siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå