Der Barockengel Skrevet Januar 17, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 17, 2009 Noen flere Cord-bilder: Interiør: Hva er disse rørene for noe, tro? Etter at Cord-produksjonen ble innstilt, ble karosseriformene brukt til å produsere blant annet Graham Hollywood med en mer konvensjonell frontlyktløsning - før andre verdenskrig stoppet sivil bilproduksjon. Her en 1941-modell: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fish Skrevet Januar 17, 2009 Share Skrevet Januar 17, 2009 Noen flere Cord-bilder:Hva er disse rørene for noe, tro? Ser ikke du det??? Rørene går jo ned til forhjulene, og da må det jo være bremserør... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Januar 17, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 17, 2009 Ser ikke du det??? Rørene går jo ned til forhjulene, og da må det jo være bremserør... Utrolig hva du vet. Siden Corden var forhjulstrukket, trodde jeg det var kraftoverføring eller noe. Cord 812 Convertible med bremserør: Cord 810 uten bremserør: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet Januar 18, 2009 Share Skrevet Januar 18, 2009 Sonia Henie kjørte Cord, en noe eldre modell men http://www.norskveteranvognklubb.no/mes ... henie.html Forøvrig mye flotte bilder i arkivet her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galro Skrevet Januar 18, 2009 Share Skrevet Januar 18, 2009 Kan noen hjelpe meg. Etter mye søking rundt om på nettet med diverse fornuftige søkeord, har jeg fortsatt ikke funnet ut hvor disse stammer fra. Filnavnet er 190sl_sw.jpg, men det er det jeg vet om bilen. Om noen vet mer om den, er det topp! Det kan se ut som om det er brukt en w123 stasjonsvogn som donor. Og om ingen vet noe, så har vi i hvert fall bildene å kose oss med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Januar 18, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 18, 2009 Sonia Henie kjørte Cord, en noe eldre modell Også den tidlige Corden hadde forhjulstrekk - legg merke til den lille bumpen nede under radiatorgrillen. Det kan tyde på at Sonia Henie hadde sans for bilmerket - som Hollywood-stjerne skal hun og hennes venn Tyrone Power ha skaffet seg matchende svart og hvit Cord... Merkelig nok kan jeg ikke huske å ha sett bilder av disse bilene. Her er imidlertid regissør Cecil deMille i sin: Tyrone Powers datter Romina har hatt en lang og suksessfull karriere som popstjerne i Italia, . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Januar 18, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 18, 2009 Et litt uvanlig syn - men tilsynelatende en stolt bærer av BMW-emblemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Januar 18, 2009 Share Skrevet Januar 18, 2009 Kan noen hjelpe meg. Etter mye søking rundt om på nettet med diverse fornuftige søkeord, har jeg fortsatt ikke funnet ut hvor disse stammer fra. Filnavnet er 190sl_sw.jpg, men det er det jeg vet om bilen. Om noen vet mer om den, er det topp! Det kan se ut som om det er brukt en w123 stasjonsvogn som donor. Og om ingen vet noe, så har vi i hvert fall bildene å kose oss med. er nok s123 som er ombygd bare... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galro Skrevet Januar 18, 2009 Share Skrevet Januar 18, 2009 Ja, det er greit, men poenget mitt var om det var noen som drev med det på profesjonell basis og isåfall hvem. Bygget ser såpass bra ut at jeg er villig til å tro at det ligger et firma bak det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Januar 18, 2009 Share Skrevet Januar 18, 2009 ifølge diverse tråder på merceforumene er det nok en hobbyfyr som har laget det:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 18, 2009 Share Skrevet Januar 18, 2009 ifølge diverse tråder på merceforumene er det nok en hobbyfyr som har laget det:) Har du en link til noen av disse trådene ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Januar 18, 2009 Share Skrevet Januar 18, 2009 dessverre, de lå på www.mercefreaken.com før den ble slettet og ny side ble laget..alle trådene ble borte... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galro Skrevet Januar 18, 2009 Share Skrevet Januar 18, 2009 ifølge diverse tråder på merceforumene er det nok en hobbyfyr som har laget det:) Ja, daså. Vet du når den ble lagd og om den fortsatt eksisterer? Dette høres spennende ut. Det er synd at speilene ødelegger et ellers svært vellykket "custom"-prosjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Januar 18, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 18, 2009 Et litt uvanlig syn - men tilsynelatende en stolt bærer av BMW-emblemet. Bildet over viser altså en Glas 2600 V8, som ble lansert i 1966. Bare noen måneder senere ble Glas overtatt av BMW, og den nye sportscoupéen ble heretter markedsført under BMW-logoen. Glas 2600 V8 fikk tilnavnet "Glaserati", fordi man mente den lignet Maserati Quattroporte. Siden begge har et design som har anene sine fra Frua, er det kanskje ikke rart de ligner. Her er Glaseratien først, Maseratien nederst. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galro Skrevet Januar 19, 2009 Share Skrevet Januar 19, 2009 Om noen vet mer om den, er det topp! En liten oppdatering. Det ser ut til at Wicky124 hadde fullstendig rett når han sa det var et privat bygg. På et annet forum var det en som kjente en som kjente mannen bak prosjektet. Byggherren er kontaktet og mer info kommer forhåpentligvis snart. Her er et bilde til imens (dette er ikke fra pc-en min): Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå