Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Noen flere Cord-bilder:

Interiør:

6ls2qpy03y97mvx30se1.jpg

Hva er disse rørene for noe, tro?;)

0ffzh8hlud8byrp6r1b3.jpg

Etter at Cord-produksjonen ble innstilt, ble karosseriformene brukt til å produsere blant annet Graham Hollywood med en mer konvensjonell frontlyktløsning - før andre verdenskrig stoppet sivil bilproduksjon. Her en 1941-modell:

snmp6yuser5dc1ns3ne0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen hjelpe meg. Etter mye søking rundt om på nettet med diverse fornuftige søkeord, har jeg fortsatt ikke funnet ut hvor disse stammer fra. Filnavnet er 190sl_sw.jpg, men det er det jeg vet om bilen. Om noen vet mer om den, er det topp! Det kan se ut som om det er brukt en w123 stasjonsvogn som donor.

3207181050_49cdbc8364_o.jpg

3207181150_0625a67dc6_o.jpg

Og om ingen vet noe, så har vi i hvert fall bildene å kose oss med.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sonia Henie kjørte Cord, en noe eldre modell

Også den tidlige Corden hadde forhjulstrekk - legg merke til den lille bumpen nede under radiatorgrillen.

Det kan tyde på at Sonia Henie hadde sans for bilmerket - som Hollywood-stjerne skal hun og hennes venn Tyrone Power ha skaffet seg matchende svart og hvit Cord... Merkelig nok kan jeg ikke huske å ha sett bilder av disse bilene.

Her er imidlertid regissør Cecil deMille i sin:

ies5qvsjuprkoysr370o.jpg

Tyrone Powers datter Romina har hatt en lang og suksessfull karriere som popstjerne i Italia,

.:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen hjelpe meg. Etter mye søking rundt om på nettet med diverse fornuftige søkeord, har jeg fortsatt ikke funnet ut hvor disse stammer fra. Filnavnet er 190sl_sw.jpg, men det er det jeg vet om bilen. Om noen vet mer om den, er det topp! Det kan se ut som om det er brukt en w123 stasjonsvogn som donor.

3207181050_49cdbc8364_o.jpg

3207181150_0625a67dc6_o.jpg

Og om ingen vet noe, så har vi i hvert fall bildene å kose oss med.

er nok s123 som er ombygd bare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er greit, men poenget mitt var om det var noen som drev med det på profesjonell basis og isåfall hvem. Bygget ser såpass bra ut at jeg er villig til å tro at det ligger et firma bak det.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ifølge diverse tråder på merceforumene er det nok en hobbyfyr som har laget det:)

Ja, daså. Vet du når den ble lagd og om den fortsatt eksisterer? Dette høres spennende ut. Det er synd at speilene ødelegger et ellers svært vellykket "custom"-prosjekt.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et litt uvanlig syn - men tilsynelatende en stolt bærer av BMW-emblemet.:D

tye953ofexwd0w51n9y7.jpg

Bildet over viser altså en Glas 2600 V8, som ble lansert i 1966. Bare noen måneder senere ble Glas overtatt av BMW, og den nye sportscoupéen ble heretter markedsført under BMW-logoen.

ur0ud0w6ezw9ebaul9st.jpg

Glas 2600 V8 fikk tilnavnet "Glaserati", fordi man mente den lignet Maserati Quattroporte.

Siden begge har et design som har anene sine fra Frua, er det kanskje ikke rart de ligner.

Her er Glaseratien først, Maseratien nederst.

afxviulpa9vcq6bjl2zu.jpg

x55ske657qilmjhydivt.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen vet mer om den, er det topp!

En liten oppdatering. Det ser ut til at Wicky124 hadde fullstendig rett når han sa det var et privat bygg. På et annet forum var det en som kjente en som kjente mannen bak prosjektet. Byggherren er kontaktet og mer info kommer forhåpentligvis snart. Her er et bilde til imens (dette er ikke fra pc-en min):

image9292.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...