Galro Skrevet Januar 31, 2009 Share Skrevet Januar 31, 2009 Reklamen for den orginale "Land Cruiser". Rett bortenfor her er den en slik i daglig bruk. Apropos daglig bruk, så møtte jeg på denne 2002 Tii i nærmest museums-tilstand i går. Det kunne virke som om eieren trodde jeg var en parkeringsvakt (flere som har trodd det før nemlig), for plutselig kom det en person i god fart ut av det blå. Han kunne fortelle meg at den ble brukt regelmessig gjennom vinteren, så fikk han heller se hvordan det stod til med den når sommeren kom. Imponerende og inspirerende. Jeg beklager på forhånd for den dårlige kvaliteten på bildene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fish Skrevet Januar 31, 2009 Share Skrevet Januar 31, 2009 For drøye 100.000 kroner + litt avgifter til staten, kan denne bli din. -78 BMW-ALPINA B7 E12 533i M http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=lfujrihls2ro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet Januar 31, 2009 Share Skrevet Januar 31, 2009 Forøvrig en modell som ikke finnes, irriterer meg blå over selgere som "dikter" opp modeller, virker utrolig lite seriøst. Den eneste M-modellen E12 kom som var så vidt jeg vet M535i, og den har aldeles ikke noe med Alpina å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fish Skrevet Januar 31, 2009 Share Skrevet Januar 31, 2009 Forøvrig en modell som ikke finnes, irriterer meg blå over selgere som "dikter" opp modeller, virker utrolig lite seriøst.Den eneste M-modellen E12 kom som var så vidt jeg vet M535i, og den har aldeles ikke noe med Alpina å gjøre. Jeg har ikke peiling på eldre BMW, og heller ikke M og Alpina. Ikke kan jeg tysk heller, men oversatte siden via nettet; -Super rare rarity - E-12 BMW 533i M-Motorsport! -Diese BMW Modelle der 5er E-12 Serie wurden nur auf speziellen Kundenwunsch durch die M-Motorsport GmbH umgebaut (sog. "Kraftkur"). -These models of the BMW 5-Series E-12, only on special request by the M-Motorsport GmbH rebuilt (so-called "Kraftkur"). -Es waren Ende der 70er Jahre die Vorgänger der späteren M5-Baureihe. -It was the end of the 70s, the predecessor of the later M5 series. -Es wurden nur sehr wenige Fahrzeuge dieser Art hergestellt. -There were very few vehicles of this type produced. -Der damalige Neupreis für einen 1978 BMW 533i mit Extras belief sich auf über 40 000 DM. -The then new price for a 1978 BMW 533i with extras amounted to over 40 000 DM –seinerzeit sehr sehr viel Geld für ein Auto. -was very much money for a car. -Heutzutage wird man wohl kaum noch die Gelegenheit finden, solch ein Fahrzeug zu bekommen, da nur eine Hand voll dieser Fahrzeuge hergestellt wurden. -Nowadays, we hardly have the opportunity to find such a vehicle to get, since only a handful of these vehicles were manufactured. -Hier die Daten des Fahrzeugs: 1978 BMW E-12 Als Neuwagen werksseitig durch die M-Motorsport GmbH zum 533i aufgerüstet. -Here are the details of the vehicle: 1978 BMW E-12 as a new car factory by the M-Motorsport GmbH upgraded to the 533i. -Silber. -Silver. -Lederausstattung Schwarz. -Black leather interior. -148.000 KM. -148,000 KM. -Sehr gute Ausstattung. -Very good facilities. -BBS-Racing Alu-Räder mit neuen Reifen. -BBS Racing aluminum wheels with new tires. -5 Gang-Sport-Getriebe. -5-speed sports transmission. -H-Zulassung/TÜV neu. -H-Zulassung/TÜV new. -Absolut rostfrei. -Absolutely rustproof. -Schöner Zustand. -Good condition. -Preis 11.500 Euro. -Price 11,500 euros. Søkte "kraftkur" og fant denne linjen på en annen side. "kraftkur"-533i: reconstruction of the M GmbH to specific customer requirements (the so-called "Kraftkur"); 3,3 l six-cylinder (injection) with 200 hp (147 kW) (1976-1980) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Januar 31, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 31, 2009 Såvidt jeg kan se, stemmer opplysningene i annonsen: -Diese BMW Modelle der 5er E-12 Serie wurden nur auf speziellen Kundenwunsch durch die M-Motorsport GmbH umgebaut Dvs. at nye biler kunne bli ombygget hos M-Motorsport dersom kunden ønsket dette. Men som nevnt her, det var først med M535i i 1980 at det fant sted noen form for "serieproduksjon" av en 5-serie M-bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Januar 31, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 31, 2009 Men helt hva denne bilen har med Alpina å gjøre, er jeg litt i tvil om. Noe av årsaken kan være at siden denne bilen har vært til salgs en stund, forsøker selger å fange opp flere potensielle kjøpere ved å avertere den både under BMW og Alpina. Selv synes jeg bilen hadde fortjent bedre bilder; det er skrikende mangel på andre bilder enn generelle oversiktsbilder av eksteriøret - og bildene som finnes har vært dårlig re-sized for annonsen: Legg merke til diagonallinjene. Men sauer er fortsatt ålreite dyr, ser jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet Februar 1, 2009 Share Skrevet Februar 1, 2009 533i er såå skjelden.. O_O Jeg jobber meg rundt E12 for tiden, har jo E21n og bruke penger på. Så for å ha en bruksbil (E28n ruster vekk om jeg bruker den mer i vinter) så kjøpte jeg nettop en 87 Opel Senator A... Hadde jeg kjøpt E12 eller en annen BMW for den saks skyld så hadde alle pengene gått i den bilen. Jeg må ha en bruksbil jeg egentlig ikke nødvendigvis liker så godt, og som jeg vil bruke minst mulig på. For da har jeg faktisk penger til overs til E21n, den som faktisk trenger det mest. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inline six Skrevet Februar 1, 2009 Share Skrevet Februar 1, 2009 Forøvrig en modell som ikke finnes, irriterer meg blå over selgere som "dikter" opp modeller, virker utrolig lite seriøst.Den eneste M-modellen E12 kom som var så vidt jeg vet M535i, og den har aldeles ikke noe med Alpina å gjøre. Du har nokk litt rett, men selv om dette ikke er en serieprodusert M bil er det like fullt en original bil fra M-Motorsport Gmbh som i sin tid ble spesialbestilt av en eller annen engasjert BMW kunde Finner også igjen bilen på mobile dehttp://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=78797246&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=16%2C17%2C18%2C19%2C20%2C21%2C22%2C23%2C24%2C25%2C26&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=147&minPowerAsArray=KW&vehicleCategory=Car&segment=Car&minFirstRegistrationDate=1975-01-01&maxFirstRegistrationDate=1980-12-31&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=〈=en&pageNumber=1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Februar 1, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 1, 2009 På mobile.de har selger også plassert en annen annonse for samme bil med litt forskjellig bildevalg under Alpina. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Februar 1, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 1, 2009 Så for å ha en bruksbil (E28n ruster vekk om jeg bruker den mer i vinter) så kjøpte jeg nettop en 87 Opel Senator A... Høres ikke dumt ut det der - redd en BMW. Hva er det forresten du opplever som den største utfordringen rustmessig; aggressiv salting av veiene, eller fuktig kystklima med temperaturer som ofte befinner seg i området hvor rusting lett skjer (dvs. fra 0 til 5 plussgrader)? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galro Skrevet Februar 1, 2009 Share Skrevet Februar 1, 2009 aggressiv salting av veiene, ? Som vist over med en 2002, kan eldre bmw-er åpenbart tåle litt salt. Og ta nå ikke feil - det spares ikke på saltet i området rundt her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Februar 1, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 1, 2009 aggressiv salting av veiene, ? Som vist over med en 2002, kan eldre bmw-er åpenbart tåle litt salt. Og ta nå ikke feil - det spares ikke på saltet i området rundt her. Takk for at du nevnte dette - mitt inntrykk er at metallkvaliteten i eldre BMWer tåler ganske mye, og at det derfor ikke alltid er like riktig å klage over at eldre BMWer ruster mye: Man bør i så fall sammenligne dem med biler av tilsvarende alder som har vært gjennom tilsvarende slitasje med samme grad av (eller mangel på) vedlikehold. Ved siden av egenskapene til å motstå rust som bilen har med seg ut fra fabrikken, avhenger rustangrep av faktorene bruksslitasje/vedlikehold på den ene siden, og veistandard/lokalt klima på den andre... Når du reiser rundt i landet, kan man se store variasjoner i hvor godt bilparken holder seg, og jeg interesserer meg litt for mye de forskjellige faktorene spiller inn. Det hadde f.eks. vært interessant å skru opp ubehandlede karosseriplater utendørs på husvegger o.l. på forskellige steder i landet, for å finne ut hvor mye rustangrep varierer utfra geografisk plassering. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsinnj Skrevet Februar 1, 2009 Share Skrevet Februar 1, 2009 Vet ikke om denne har blitt postet før, men hvis den har det fortjener den en liten bump! http://www.fuernholzer.com/Alpina-B8/index.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet Februar 1, 2009 Share Skrevet Februar 1, 2009 Vet ikke om denne har blitt postet før, men hvis den har det fortjener den en liten bump! http://www.fuernholzer.com/Alpina-B8/index.html *skli skjelvende ut av stolen* :whoa: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet Februar 1, 2009 Share Skrevet Februar 1, 2009 Så for å ha en bruksbil (E28n ruster vekk om jeg bruker den mer i vinter) så kjøpte jeg nettop en 87 Opel Senator A... Høres ikke dumt ut det der - redd en BMW. Hva er det forresten du opplever som den største utfordringen rustmessig; aggressiv salting av veiene, eller fuktig kystklima med temperaturer som ofte befinner seg i området hvor rusting lett skjer (dvs. fra 0 til 5 plussgrader)? BMWen ruster kun om vinteren. Har holdt øye med rustet jeg visste om, og det har ikke utviklet seg noe i sommer.. Så fort saltingen begynte så blomstret det. Hørte nesten at rustet utviklet seg når jeg parkerte bilen uvasket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå