Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Nettopp blitt medlem av denne fantastiske siden, og tenkte jeg skulle spørre ekspertene om hjelp :)

Har scopa etter en bil en liten stund nå, og begynner å bli ivrig etter å et kjøretøy som er bare mitt. Er frelst av BMW, kan ikke tenke meg en annen førstebil. Det jeg lurer på, er om dere har noen tips angående bilkjøp? Hvilke biler bør jeg se på? Hvilke feil er mest vanlig på 93-96-modeller? Er mye rust på understell vanlig?

Har 60 000 til rådighet, men regner med å få pruta litt.

Har sett og prøvd en 318is, ikke noe å klage på der. Sett litt på 320 og 325, grombiler. Har også sett en pen 520i på finn, men med hengerfeste :(

Noen som har noen tips til biler jeg bør se på etc? Må være innenfor Rogaland (ikke Haugesund)

På forhånd, takk :D

-A1eks

• Svar 105
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Hehe selfølgelig :P, har aldri eid e30, eller e36 før så har ikke noe særlig grunnlag for å uttale meg om hvordan stand de pleier å være i.

Men liker spesielt godt e30 karroseriet. Derfor eg bare nevnte e30, hehe. En ting jeg iallefall ville vært skeptisk til er jo selfølgelig en gammel bmw med stor motor. Tenker da med engang at den e grisekjørt. Ungdom, bakhjulstrekk og stor motor. Flott kombinasjon. :P

Skulle jeg brukt 60k på en bil nå ville jeg nok gått for en e30 325. Eller en 318is.

Så får heller noen med litt mer kunnskap om disse bilene uttale seg.

Skrevet

Yup, er enig der, er noe magisk med e30-karosseriet, men ikke så altfor mye av det i den prisklassen jeg jakter i (30k-60k).

Har vært å sett på denne blant annet:

http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... T.svl=Link

Han hadde tikking i motoren, som han gikk gjennom reparasjoner for ca. 17 tusen for å fikse. Han hadde visst kvitteringer på dem også. Ubrukte vinterdekk hadde han også med i prisen. Felgene på høyre side var litt oppspiste, men disse skal kasseres uansett. God mulighet for å prute her, tror jeg. Anbefalt kjøp?

Ellers sikler jeg også litt på denne, på autodb: 1969198

Anyone?

Skrevet

Tusen takk for kjappe og gode svar folkens! :D

Meget fine og spreke biler dere har funnet for meg, akkurat det jeg ser etter :D Det er bare et problem, et relativt stort et: Gamlingen, som er hovedsponsoren, vil ikke dra lenger enn til Rogalands grenser, og ikke sjans om vi drar så langt som til Haugesund.

Ellingsen, fin bil, men den er solgt, ser det ut som :(

Et lite spørsmål: på denne bilen: http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... .svl=Bilde

er det vanskelig å fjerne tilhengerfeste? Vil det se stygt ut etterpå (stort hull etc?)

Igjen, takk for gode svar!

Skrevet

Gode alternativer er:

- E34, 5 serie, 93-95 model, en meget bra konstruksjon, kanskje BMW sin beste model, motorer som er aktuelle 520 og 525i, alt etter hva du gidder å betale i forsikring.

- E30 3 serie, som jeg syns personlig begynner å bli vel gammel, men facelift kan jo bli et anstendig valg av bil, hva med å importere en, slik at du slipper rustvrak?

Model fra 88-91, 320, 325i.

- E36, 3 serie fra 91, ville gått for nyere enn 94, helst 97 og nyere, pga facelift og barnesykdommer er stort sett kurert.

Men en 95-97 320i, evt 323i (den perfekte motoren til denne bilen i mine øyne)

- E39, 5 serie som kom i 96, en mer moderne bil enn de andre som jeg listet opp her, med alt av pluss og minus.

Ville unngått 96 modeller, men siden du har 60k, så kommer du ikke så langt at du kan velge og vrake her.

520i 97 model kan være oppnåelig f.eks.

- E46, tror du kan klare å få en 318i 98/99model til den summen du har til rådighet, utseendet er nok deretter, men også en moderne bil.

Spm er vel om du går for en eldre model med utstyr og motor, eller en nyere uten særlig motor, og med et kjipt utseendet, valget er ditt.

Og ikke glem forsikring, spesielt på E30 325i er det hysterisk!

Lykke til!

Skrevet

Den røde fra autodb er min, kan enda selges, selvom jeg egentlig vil behole den. Har nettopp skiftet bremser rundtom både skiver og klosser. Meget sprek bil, kan også sees i stvg området :)

Skrevet

Ah, det blir nok ikke lett å velge bil nei.

Så 520/525 serien er sterkt anbefalt?

Helst vil jeg gå for en relativt gammel bil (ikke eldre enn -93), hvor jeg har grei motor og greit utstyr til bilen, fremfor å ha en ny med mindre motor og stygt utseende.

NJD, send meg gjerne en melding om du gidder, for å gi meg litt mer info om bilen, eventuelt flere bilder:D

Takk for fyldig svar, Ron Jeremy, import blir nok ikke mitt valg for denne gang, ettersom det er gamlingen som står for halvparten av bilen, men om et par år gjerne.

Skrevet
Meget sprek bil

@ ///NJD, ikke for å ødelegge et evt salg, men å karakterisere en 318is som meget sprek er vel å ta litt i, såfremt den ikke har fått pustehjelp av noe slag....?

Øh, tenker du på E34?

Vel, dette er en mekanisk meget bra konstruksjon, også er dette en model hvor man kan få en facelift type, som gjennomgående har færre problemer enn sine nyere yngre søsken (88-90, har M20 motor uten 24V bl.a så styr unna disse)

Så E34 er et godt kjøp, grei forsikring også ifht sine versting søsken E30/35 325i.

Skrevet
Meget sprek bil

@ ///NJD, ikke for å ødelegge et evt salg, men å karakterisere en 318is som meget sprek er vel å ta litt i, såfremt den ikke har fått pustehjelp av noe slag....?

Øh, tenker du på E34?

Vel, dette er en mekanisk meget bra konstruksjon, også er dette en model hvor man kan få en facelift type, som gjennomgående har færre problemer enn sine nyere yngre søsken (88-90, har M20 motor uten 24V bl.a så styr unna disse)

Så E34 er et godt kjøp, grei forsikring også ifht sine versting søsken E30/35 325i.

Akkurat det der kunne misforstås, mente at den er meget sprek til å være en 318is :)

Sender deg info aleks på pm, tar det derifra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...