Gå til innhold

Inneholder Inspection 2 alle sjekkpunkt som i Inspection 1?

LHrightye39
 Share

Anbefalte innlegg

Slik jeg har forstått er Inspeksjon 2 alt sammen. Bestilte time igår til min E39 og fortalte at jeg ville ha full sjekk da forrige eier har vært litt slaskete der.

Hvor mye koster en slik inspeksjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5-10' avhengig av hva du vil ha gjort og hvor du gjør det. Fik tilbud på 8' på merkeverksted for min 530d for en vanlig insp2. Gjorde det på merkeverksted i Sverige i stedet til 5'. Det er pristillegg for bytte av bremsevæske og kjølevæske som skal gjøres hvert annet år i følge papirene.

Du sparer ikke veldig mye på å ta det selv med tanke på hva som gjøres. 7 liter motorolje på min, oljefilter, to klimafilter, luftfilter og olje på bakaksel for å nevne noe. Tror likevel ikke de gjør absolutt alt på serviceskjemaet, f.eks demontere bremser for oppsmøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok service insp2 for 4 uker siden. Jeg gjør det selv på verkstedet der jeg jobber. Jeg bytta olje (6.8l),oljefilter,luftfilter,bensinfilter,bremsevæske og plugger. Det kom på ca 2000.- uten rabatter. Resten av servicen er og sjekke bremser,foringer,kuler og ledd,bremseslanger,bremserør,vannslanger ,servoslanger,bensintilkoblinger,lys,hengsler osv osv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg har forstått er Inspeksjon 2 alt sammen. Bestilte time igår til min E39 og fortalte at jeg ville ha full sjekk da forrige eier har vært litt slaskete der.

Hvor mye koster en slik inspeksjon?

Prisen jeg fikk var 3500,- + evt det som måtte byttes i tillegg. Da har jeg ikke regnet med de 15% jeg får via BMWCCN. Dette var på Lund Bil. Skal vel inn med bilen ila neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...