wabby Skrevet Oktober 29, 2008 Skrevet Oktober 29, 2008 Som overskriften sier, vil ha nye skilter. Jeg har de gamle som ikke fyller opp skiltholderen engang, stygge er de og. Selv syns jeg de nye i aluminium er fin å se på, men burde jeg vente til plast kommer i produksjon? Ser også litt for meg at plast (alla biltilsynet kvalitet) og kjemikaler av diverse varianter = kjapp slitasje/falming etc.
-Marius- Skrevet Oktober 29, 2008 Skrevet Oktober 29, 2008 Går vel sport i å knekke plastskiltene til folk etterhvert også.
Der Barockengel Skrevet Oktober 29, 2008 Skrevet Oktober 29, 2008 Hvordan var det - gikk svenskene tilbake til aluminiumsskilt etter å ha prøvd plast?
wabby Skrevet Oktober 29, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 29, 2008 Hvordan var det - gikk svenskene tilbake til aluminiumsskilt etter å ha prøvd plast? Yupp, iflg avisene så var det pga sverige ikke har noen ordning for resirkulering av plast på det området (?!)....
oddis Skrevet Oktober 29, 2008 Skrevet Oktober 29, 2008 Vegvesenet påstår det ja, men sannheten var at de bare var crap. Klarer ikke å finne aftenposten-artikkelen i slengen... men der sto det stikk motsatt. Forøvrig kjøp aluminium. Jeg skal selv ringe og be dem bestille opp nye aluskilt før årskiftet. Ser for meg at Biltilsynet kan tjene formuer i falmede og avbrekte plastskilt. Skal jo ikke mer til enn å bli truffet av ei hard vindkule med noe småstein i. Evt bare kjøre litt for nærme en snøskavel på en parkeringsplass. Bang. Tro ikke BT gjør noe uten en baktanke
Marius2002 Skrevet Oktober 29, 2008 Skrevet Oktober 29, 2008 Ville vel valgt alu.skilter, når jeg tenker på plastikkskilter ser jeg for meg slike som er lette å knekke. Ikke det at man skal rive å slite i disse skiltene men men. Om du dulter borti noe knekker plastskiltet og bilen må stå helt til du får tak i nytt, og i kjent BT-stil vil det ta litt tid. Et alu.skilt kan man bøye tilbake å er mulig å bruke etter en dult borti noe... Jeg sier ikke at du skal dulte noe, men vet no aldri, kanskje noen kjører i deg. Plastik har vel lett for å se "billig" ut også. Spørs vel litt hvordan disse ser ut. Har ikke sett bilde så jeg går bare etter hvordan jeg ser for meg disse.
Deep Dish Skrevet Oktober 29, 2008 Skrevet Oktober 29, 2008 Går vel sport i å knekke plastskiltene til folk etterhvert også. Har det vært noe sport i å bøye alu skilt da.??? Så hvorfor skulle folk plutselig begynne å knekke plastskiltene da.? Alu eller plast, tror verken du ser/føler/merker noe forskjell spør du meg...
oddis Skrevet Oktober 29, 2008 Skrevet Oktober 29, 2008 Går vel sport i å knekke plastskiltene til folk etterhvert også. Har det vært noe sport i å bøye alu skilt da.??? Så hvorfor skulle folk plutselig begynne å knekke plastskiltene da.? Alu eller plast, tror verken du ser/føler/merker noe forskjell spør du meg... Tror du missa poenget.. Knekker man et plastskilt må det kastes. Bøyer man et aluskilt kan det brukes. Vandaler får jo en ekstrem inndre mestringsfølelse når dem vet dem ødelegger for andre, og det koster deres ofre penger...
Deep Dish Skrevet Oktober 29, 2008 Skrevet Oktober 29, 2008 Dere som påstår at skilte knekker så lett pga av plast, fan front og bakfangeren er jo av plast.!! Knekker ikke dem om du er ute å kjører eller rygger i orkan.....
Deep Dish Skrevet Oktober 29, 2008 Skrevet Oktober 29, 2008 Går vel sport i å knekke plastskiltene til folk etterhvert også. Har det vært noe sport i å bøye alu skilt da.??? Så hvorfor skulle folk plutselig begynne å knekke plastskiltene da.? Alu eller plast, tror verken du ser/føler/merker noe forskjell spør du meg... Tror du missa poenget.. Knekker man et plastskilt må det kastes. Bøyer man et aluskilt kan det brukes. Vandaler får jo en ekstrem inndre mestringsfølelse når dem vet dem ødelegger for andre, og det koster deres ofre penger... Joda, det er godt mulig det, mange rare folk der ute... Men tror ikke jeg går å stiller meg i kø på BT før nytt år, bare for å få ett skilt i alu.!
wabby Skrevet Oktober 29, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 29, 2008 Dere som påstår at skilte knekker så lett pga av plast, fan front og bakfangeren er jo av plast.!! Knekker ikke dem om du er ute å kjører eller rygger i orkan..... Jeg ser for meg at de bruker en porøs plast og ikke ABS. Men det er meg da... Tror jeg i allefall sikkrer meg et sett alu-plater, så får jeg heller gå for plast senere om de skulle være ålreite.
Marius2002 Skrevet Oktober 29, 2008 Skrevet Oktober 29, 2008 Dere som påstår at skilte knekker så lett pga av plast, fan front og bakfangeren er jo av plast.!! Knekker ikke dem om du er ute å kjører eller rygger i orkan..... Det er av en annen type plast, de gir på en måte litt etter. Om det er BT-stil og de vil tjene mest mulig og minst mulig utgifter så er vel disse skiltene av slik veldig hardt og stivt plastikk som er lett å knekke. Skal ikke si at de er slik jeg sier det er men tipper det er noe i den duren.
Bengt Skrevet Oktober 29, 2008 Skrevet Oktober 29, 2008 Ville nok også gått for aluskiltene, men kanskje vente litt... Leste i avisa i dag at det muligens blir å åpne for "private" skilt, på lik linje med Svenskene... Dvs at man feks kan ha skiltnummer "BMW 320" i front og ræv Hvor kult hadde ikke det vært?? Det var satt opp som et forslag som Liv-Signe ikke hadde avslått blankt. Disse ville kunne koste muligens ett par hundringser mer enn ett nytt (dvs. rundt 7-800,-) Har akkurat kjøpt nye aluskilter, men skifter uten tvil til disse hvis det kommer !
Marius2002 Skrevet Oktober 29, 2008 Skrevet Oktober 29, 2008 Ville nok også gått for aluskiltene, men kanskje vente litt...Leste i avisa i dag at det muligens blir å åpne for "private" skilt, på lik linje med Svenskene... Dvs at man feks kan ha skiltnummer "BMW 320" i front og ræv Hvor kult hadde ikke det vært?? Det var satt opp som et forslag som Liv-Signe ikke hadde avslått blankt. Disse ville kunne koste muligens ett par hundringser mer enn ett nytt (dvs. rundt 7-800,-) Har akkurat kjøpt nye aluskilter, men skifter uten tvil til disse hvis det kommer ! Er en tråd om dette, men det kom opp en melding fra Statens Vegvesen at disse ikke vil tas ibruk til neste år. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=95127 Her er mld. fra Statens Vegvesen: http://www.vegvesen.no/cs/Satellite?c=S ... edRelatert
Der Barockengel Skrevet Oktober 29, 2008 Skrevet Oktober 29, 2008 Jeg ser nok for meg en plasttype som har en viss bøyelighet i seg. På eldre haisnute-BMWer må skiltet foran bøyes på midten, siden fronten på bilen er spiss. Kan bli morsomt med et skilt som knekker der.... Da er det kanskje mer sannsynlig med et mykere skilt som heller ikke lar seg forme eksakt, men som blir stående og bule i ovalt spenn mot støtfangeren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå