bad_ip Skrevet Oktober 29, 2008 Share Skrevet Oktober 29, 2008 Hei! Er på jakt etter vinterbil og har sett litt på denne. Er visstnok kun demperene som skal byttes før den kan bli eu godkjent. Bilen har vært brukt i ett år siden den sist var eu ok. Og har nå stått i ro i ca 6 - 12 mnd. Bilen er gått 220k. Er dette holdbare motorer? Er vel en m20b25 24v med reg kjede? Her er annonsen: http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospe ... ;username= Og er det noen som kunne hatt mulighet å sjekke denne bilen litt nærmere for meg? Bor i bergen og har lite lyst å kjøre en bomtur for å si det sånn. Hva tenker dere om prisen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Oktober 29, 2008 Share Skrevet Oktober 29, 2008 min erfaring er at det pleier å være endel ekstra småting som må utbedres på eu enn det selger opplyser om. Uten at det har noen sammenheng med denne bilen Det er riktig motor ja, med kjede. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E34PoWeR Skrevet Oktober 29, 2008 Share Skrevet Oktober 29, 2008 Det der er ikke en M20- motor, det er en M50B25 med kjede! M20 har registerreim! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bad_ip Skrevet Oktober 29, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 29, 2008 Ja er det jeg er litt redd for... kjører 5 timer fram og tilbake... skifter dempere og setter den på eu kontroll.. så kommer den tilbake med lang liste. Da er jo poenget litt borte for min del siden jeg trenger den ganske så øyeblikkelig. Litt drit viss du må skifte bremseskiver, rør, foringer osv. Men får håpe noen kan se på den for meg i løpet av de nærmeste dagene så jeg vet litt mer. Bilen så ganske pen ut på bilder. Jeg spurte om det var noen vibrasjoner i bilen som det ikke var. Da er vel foringer osv mest sannsynlig relativt bra. Hvordan er det å skru på disse bilene? Trangt om plassen ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bad_ip Skrevet Oktober 29, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 29, 2008 Det der er ikke en M20- motor, det er en M50B25 med kjede! M20 har registerreim! Var en m50 ja.. takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Oktober 29, 2008 Share Skrevet Oktober 29, 2008 sjeglet jeg ja, trodde du hadde skrevet m50....den har uansett kjede! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
axor Skrevet Oktober 30, 2008 Share Skrevet Oktober 30, 2008 hva med og betale for en eventuell naf test før du kjøper? dette er jo en uavhengig test og kan sikkert være grei og få han til å ta, da vil du ihvertfall ikke ha kjørt så langt forgjeves Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sondre Skrevet Oktober 30, 2008 Share Skrevet Oktober 30, 2008 Kan eventuelt ta en tilstandsrapport hos et BMW verksted, jeg betalte under tusenlappen for det (billigere enn NAF, tror jeg...) og unngikk samtidig å kjøpe en bil som hadde gitt meg større utgifter enn forventet med det første. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bad_ip Skrevet Oktober 30, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 30, 2008 Okei... men føler det hadde vært nok å fått en eller annen til å se på den for meg... prøverkjørt den. Sånn at jeg kunne fått en rapport fra en annen enn selger. Vet at det langt ifra blir likebra som en tilstandsrapport, men jeg får iallefall en viss anelse. Viss bilen er sånn som selger sier. Hvordan er prisen da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bad_ip Skrevet Oktober 30, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 30, 2008 Og hvordan er det å bytte dempere framme på e34? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet Oktober 30, 2008 Share Skrevet Oktober 30, 2008 Og hvordan er det å bytte dempere framme på e34? Det klarer du fint. Og skift alle demperne, da bakdemperne sikkert er på tur å ryke de og. Bakdemperne skifter du på en halv time. Det er ikke kødd engang. E34 er bygd som en tanks, og en m50 med 220" er jo ikke innkjørt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bad_ip Skrevet Oktober 30, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 30, 2008 Okei.. var visst dyrt med dempere:p 4tusen for alle 4 fra koed. Har lyst å dra og se på den, men e litt skeptisk til en gammel bmw som har stått i ro i ett år. Er det ingen sogninger som kan være litt hjelpsom? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bad_ip Skrevet Oktober 30, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 30, 2008 Trenger ingen som kan se på den allikavel... ga bedskjed at eg måtte ha en tilstandsrapport. Han får sette den på en eu kontroll sånn at eg kan få vite ka som er gale. Koster vel ca 500 kr det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet Oktober 30, 2008 Share Skrevet Oktober 30, 2008 Ja, eu kontroll er i det området. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wolfeh Skrevet Oktober 31, 2008 Share Skrevet Oktober 31, 2008 Min e34 hadde stått i 1 og et halvt år ute i vind og kulde. Min går som ei kule, men jeg har jo selvfølgelig hatt en del å gjøre. Og det har bare dukket opp mer og mer for å si det sånn. Så hvis du trenger en bil asap ville jeg nok tatt en tilstandsrapport på den først ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå