Bonden Skrevet November 3, 2008 Skrevet November 3, 2008 Tror ikke det er lett å få tatt service på webasto hos BMW verksted ,kun diagnose ,mener at di ikke leverer noen løse deler til reprasjon av webasto .Må nok henvende deg til et universal diesel verksted for at di skal åpne denne.
gjeewaytee Skrevet November 3, 2008 Forfatter Skrevet November 3, 2008 universalt dieselverksted som i ???
Ron Jeremy Skrevet November 4, 2008 Skrevet November 4, 2008 tror kaskje vi to har samme problem då hehe...skjer det noe hvis du setter timeren på annet enn kupeviftene slår seg på?? det skal stå på den lappen i motorrommet hvilken type du har. hos meg står det ett eller annet om top C modell eller noe. det står og at den bruker diesel og produserer 5 kw ( noe som er ganske mye) Nå skjer det ikke en dritt, ikonet bare lyser, den slår seg ikke på, selvom jeg har den i posisjon 1 mtp tenninsnøkkelen... Hmm... Har sett den lappen, husker ikke hvor mange W det stod, skal sjekke det opp. Grunnen til at jeg tror at jeg ikke har webasto, er at det står ikke i utstyrsliste fra BMW, trodde "alle" BMW dieseler hadde en form for diesel varmen, og at det var dette jeg hadde, blir ikke klok på dette her...
stroker Skrevet November 4, 2008 Skrevet November 4, 2008 Kan glødeplugg byttes separat?? Noen som har en oppskrift for hvordan man renser Webasto'n??
tomerikk Skrevet November 4, 2008 Skrevet November 4, 2008 Ja, glødeplugg kan byttes. Legger ved link til Hjemmeside: http://www.webasto.no/home/no/homepage.html
gjeewaytee Skrevet November 4, 2008 Forfatter Skrevet November 4, 2008 tror kaskje vi to har samme problem då hehe...skjer det noe hvis du setter timeren på annet enn kupeviftene slår seg på?? det skal stå på den lappen i motorrommet hvilken type du har. hos meg står det ett eller annet om top C modell eller noe. det står og at den bruker diesel og produserer 5 kw ( noe som er ganske mye) Nå skjer det ikke en dritt, ikonet bare lyser, den slår seg ikke på, selvom jeg har den i posisjon 1 mtp tenninsnøkkelen... Hmm... Har sett den lappen, husker ikke hvor mange W det stod, skal sjekke det opp. Grunnen til at jeg tror at jeg ikke har webasto, er at det står ikke i utstyrsliste fra BMW, trodde "alle" BMW dieseler hadde en form for diesel varmen, og at det var dette jeg hadde, blir ikke klok på dette her... ikke at jeg vet 100% sikkert, men tror du må ha tenningen helt av for at timer 1 og 2 skal aktiveres. eg fekk beskjed av forhandleren eg kjøpte bilen av at det va standard på alle 530d e39. husker ikke fra hvilken modell men....
Odd-M Skrevet November 5, 2008 Skrevet November 5, 2008 tror kaskje vi to har samme problem då hehe...skjer det noe hvis du setter timeren på annet enn kupeviftene slår seg på?? det skal stå på den lappen i motorrommet hvilken type du har. hos meg står det ett eller annet om top C modell eller noe. det står og at den bruker diesel og produserer 5 kw ( noe som er ganske mye) Nå skjer det ikke en dritt, ikonet bare lyser, den slår seg ikke på, selvom jeg har den i posisjon 1 mtp tenninsnøkkelen... Hmm... Har sett den lappen, husker ikke hvor mange W det stod, skal sjekke det opp. Grunnen til at jeg tror at jeg ikke har webasto, er at det står ikke i utstyrsliste fra BMW, trodde "alle" BMW dieseler hadde en form for diesel varmen, og at det var dette jeg hadde, blir ikke klok på dette her... Er bilen din importert? Biler nede på kontinentet har i en del tilfeller avvikende spesifikasjoner og utstyrsnivå.
Andreas1 Skrevet November 5, 2008 Skrevet November 5, 2008 universalt dieselverksted som i ??? Kolberg Caspari er spesialister på Webasto og kupêvarmere etc. Ligger i Oslo (Alnabru) så det blir vel i lengste laget å kjøre, men ta en telefon. De kan nok svare på iallefall noe pr telefon
Ron Jeremy Skrevet November 5, 2008 Skrevet November 5, 2008 Er bilen din importert? Biler nede på kontinentet har i en del tilfeller avvikende spesifikasjoner og utstyrsnivå. Ja, den ble hentet inn i 04. Skal se på det senere idag. Mht nøkkelposisjon, så står det at den skal stå i nivå 1... Hm, får se på det senere idag tror jeg.
tomerikk Skrevet November 5, 2008 Skrevet November 5, 2008 Er bilen din importert? Biler nede på kontinentet har i en del tilfeller avvikende spesifikasjoner og utstyrsnivå. Ja, den ble hentet inn i 04. Skal se på det senere idag. Mht nøkkelposisjon, så står det at den skal stå i nivå 1... Hm, får se på det senere idag tror jeg. Det er sansynligvis bare tilleggsvarmer på den om det ikke er en "alpebil" er det det starter den ikke før motoren går ev. tenning på.
Andreas1 Skrevet November 5, 2008 Skrevet November 5, 2008 @Ron Jeremy: Hadde ikke du en lang smørbrødliste på bilen din her en gang? Dersom du har koden "842 Cold Climate Version" har du tilleggsvarmer som går når bilen går og som starter av seg selv under x-antall grader. Det skal være spesifisert videre dersom du kan programmere den. Den "Rest"-varmeren henter bare varmen fra kjølevannet/registeret og gjør ikke annet enn å blåse restvarmen inn i kupeen. Denne kan programmeres slik du beskriver til å starte 2 x pr døgn, men den er altså ikke koblet mot Webastoen.
stroker Skrevet November 5, 2008 Skrevet November 5, 2008 Som en oppdatering kan jeg nevne at jeg nå har bestilt service av min Webasto hos BMW neste uke, så kommer med en oppdatering etter det Fant ut at det er tryggest å dra til BMW da de har verktøy til å kjøre diagnose på Webasto'n Har også vært i kontakt med KCL, så dersom deler må byttes, så skaffer jeg reservedeler fra dem
rofferten Skrevet November 5, 2008 Skrevet November 5, 2008 universalt dieselverksted som i ??? Kolberg Caspari er spesialister på Webasto og kupêvarmere etc. Ligger i Oslo (Alnabru) så det blir vel i lengste laget å kjøre, men ta en telefon. De kan nok svare på iallefall noe pr telefon Noen som har erfaring med Kolberg Caspari (KCL)? Klarer de faktisk å fikse feilen? Har vært i telefonkontakt med dem (på Alnabru) tidligere og fått helt forskjellige svar avhengig av hvem jeg snakket med. Svarene har variert fra "dette blir vanskelig" til "kommer på ca. 6000,-", til "dette må Autozentrum fikse". Autozentrum har i sin tur sendt meg tilbake til KCL. Min Webasto har vært uvirksom i halvannet år nå, på tide å få den igang igjen. Symptom: Gir "oppstartslyd" 2-3 sekunder, deretter tyst, for så å kjøre "shutdown-prosedyren" med ditto viftelyd i 100 sekunder. Vameren er modulært oppbygd, så det er relativt små muligheter til å skifte deler. Brenneren er en komplett enhet, sirkulasjonspuimpen en annen, og elektronikken (styringsenheten) en tredje. Tips fra andre fora går på at styringsenheten er defekt. Venter i spenning på om noen har tatt turen til KCL (eller andre) og fått problemet løst der. Teknologien har eksistert såpass lenge at det burde finnes noen som nå har praktisk erfaring.
stroker Skrevet November 5, 2008 Skrevet November 5, 2008 Til rofferten: Har du prøvd med en service på den??
stroker Skrevet November 5, 2008 Skrevet November 5, 2008 En annen ting som kan være verdt og nevne rofferten, er at Webasto'n går i en såkalt "lockout modus" dersom feil som overoppheting eller spenningsfall registreres Slik jeg har forstått det, så må den resettes for å bli virksom igjen dersom den er i "nødmodus". Correct me if I am wrong... Jeg har forøvrig samme problem og symptomer på min oljefyr som det du har...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå