gjeewaytee Skrevet November 6, 2008 Forfatter Share Skrevet November 6, 2008 Som en oppdatering kan jeg nevne at jeg nå har bestilt service av min Webasto hos BMW neste uke, så kommer med en oppdatering etter detFant ut at det er tryggest å dra til BMW da de har verktøy til å kjøre diagnose på Webasto'n Har også vært i kontakt med KCL, så dersom deler må byttes, så skaffer jeg reservedeler fra dem har og fått time hos bmw i bergen 1 des. der de bla skal sjekke webastoen pluss noen andre lyder så det blir spennende Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rofferten Skrevet November 9, 2008 Share Skrevet November 9, 2008 Mener webastoen resettes ved å fjerne sikringen, men er litt usikker her. Har i alle fall fjernet sikringen flere ganger uten at dette hjelper. Sikringen sitter forøvrig til høyre i bagasjerommet. Spennede å høre hvordan det går med gjeewaytee i Bergen i desember. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jås Skrevet November 9, 2008 Share Skrevet November 9, 2008 Vet ikke om noen har lagt ut denne linken før,men jeg brukte vertfall den for å få igang igjen webastoen på bilen jeg kjøpte idag... http://www.techwebasto.com/heater_main/ ... g_Tree.pdf Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomerikk Skrevet November 9, 2008 Share Skrevet November 9, 2008 Bra link, men manglet det ikke noe? jeg kunne ikke se termobryter på kjølevann nevnt i hverken feilsøking eller koblings skjema. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jås Skrevet November 9, 2008 Share Skrevet November 9, 2008 Det kan godt være....jeg fulgte bare den feilsøkingsguiden.. Og løste mitt problem,den måtte bare resettest en del ganger før den tok fyr igjen... Her er en annen link,kanskje den har det som mangler? http://www.techwebasto.com/heater_main/ ... 63378A.pdf Ps,har vært postet i 2006 ser jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomerikk Skrevet November 9, 2008 Share Skrevet November 9, 2008 Supert! burde ligge i teknisk. Anbefaler alle som har varmer å lagre den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jås Skrevet November 10, 2008 Share Skrevet November 10, 2008 Ja,den er vertfall lagret her... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sondre Skrevet November 10, 2008 Share Skrevet November 10, 2008 Vet ikke om det hjelper noen, men her er min lille "kunnskap" om webasto: Jeg har en 2002 e39 525dat som jeg importerte for et par år siden. Den har stor skjerm med nav mm. innvendig og jeg fikk beskjed fra de i Tyskland at de bilene (525 og 530 diesel, er ikke sikker på hvilke årsmodeller) som hadde den store computeren, dvs. stor skjerm i dashen kunne med en softwareoppgradering få webastoen til også å fungere som kupe/motor varmer, jeg har da denne i motorrommet: Etter at de oppgraderte softwaren stiller jeg nå inn tidspunktet, setter viften på manuell (ganske høy hastighet) og sørger for at luftenstrømmen går til vinduene før jeg slår av tenningen. Da lyser det røde vifte "ikonet" og den starter av seg selv på valgt tidspunkt og går i 30 min. før den stopper. NB! kjør bilen minst 30 min etter dette før webastoen aktiveres neste gang, hvis ikke risikerer man å tappe batteriet for strøm... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
530diesel Skrevet November 10, 2008 Share Skrevet November 10, 2008 ett annet tips er å sjekke om dieselpumpen går, den har en tendens til å stoppe etter hvert. du skal høre en dunkelyd fra under førerstolen(undersiden av bilen) hadde det samme på min bil, fikk byttet pumpen og da fyrte den igang igjen. den skal ha ett vist dieseltrykk før den starter. kjøpte ny pumpe fra tyskland da den er dyr her på berget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gjeewaytee Skrevet November 12, 2008 Forfatter Share Skrevet November 12, 2008 genial link. skal rett ut med en gang å resette den et par ganger for å se om eg får fyr på den. e nok det eneste eg kan gjøre på egenhånd hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gjeewaytee Skrevet November 12, 2008 Forfatter Share Skrevet November 12, 2008 eg fjernet sikringen ( tror det va den hvertfall) fant 2 stk 20A sikringer baki bagasjerommet der eg fjernet begge to i 15 sek. startet bilen . tok på timeren (ja man kan ta timeren på uten å starte den . i know i know) men då skjedde det vanlige med at kun kupeviftene slo seg inn. snublet borti et forum der det va en som ikkje fikk den store kjølevifta til å gå. va visst 2 sikringer bak hanskerommet og bla bla bla. man skulle starte bilen og då skulle ikkje den vifta gå. tok man på A/C så skulle den gå osv. så det testet eg. bråker sånn den motoren min når den e kald og tenkte og at det e no ikkje vits med kald luft på denne siden av årstiden hverken hørte eller såg no i mørket hehe...., men det som skjedde etter eg stoppet bilen va at det kom en sånn kraftig hårfønerlyd der som webastoen ligger. den har eg ikkje hørt før. kom etter tok ut sikringene. den varte i ca 30 sek. er det den som laget lyden eller noe annet som kan ha med A/C å gjøre?. for visst eg startet bilen og A/C va av, lot den gå i 1 min så va det ingenting. startet den igjen, tok på A/C og lot bilen gå i 1 min til. då kom hårfønerenlyden igjen når eg stoppet den prøvde og snuse meg frem til eksoslukt rundt om der, men det va det heller ikkje. kjente på innerskjermen og kjente små vibrasjoner mens hårføneren gikk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomerikk Skrevet November 12, 2008 Share Skrevet November 12, 2008 Det var varmeren du hørte ja. den må ha noen minutter før den starter men du skulle hørt tikking fra pumpe og. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jås Skrevet November 12, 2008 Share Skrevet November 12, 2008 Stemmer,du skal høre tikking mest sannsynlig under bilen et sted,litt langt bak. Men om den har hatt startvansker over lenger tid kan det være du må gjenta startprosedyren flere ganger. Den stopper automatisk etter 3 min om den ikke tenner. Jeg gjorde dette,og min funker som F nå. Disse brennerene er og avhengig av å få gå litt når de først startes,for å brenne rene og ikke bare sote ned,diesel er verst der mener jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gjeewaytee Skrevet November 12, 2008 Forfatter Share Skrevet November 12, 2008 tomerik: hva menes med den må gå noen minutter. bilen? og med varmeren mener du sikkert webasto-en. må ha det inn med t-skje eg vettu hehe den tikkingen dere snakker om. hva er det? er det dieselpumpa då eller. ligger den litt lengre bak en selve webasto-en?? borre77: startprosedyre nevner du... er det startprosedyre å bruker timeren eller bare å starte og stoppe bilen flere ganger på rad ?( at den starter automatisk no når det er kaldt ute mener eg) men koffor kommer det bare lyd fra varmeren når eg slår av bilen der A/C har vært koblet inn og av igjen før eg stopper den igjen. skjer ingenting ved start og stopp så lenge eg ikke rører A/C..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jås Skrevet November 12, 2008 Share Skrevet November 12, 2008 Har du slik at du kan slå den direkte på? I såfall ville jeg brukt den,med motor av for å høre alt som skjer... Men er litt usikker på hvordan d ser ut hos deg,har du et eget "ur" eller ligger det i bilens systemer? Og pumpa ligger nok lenger bak en webastoen ja,og den skal tikke ganske markant....gjør vertfall det her... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå