Gå til innhold

2 x E30 ///M332i Tofarga vurderes solgt. se side 74


Anders_w
 Share

Anbefalte innlegg

e30tic, vi fikk svar nesten på likt.

yngve: nei men det skal vel ikke være sånn at om en får godkjent så får hvertfall ikke jeg godkjent heller.(?) Jeg kan ikke bare komme å si at min bil er helt lik den (f.eks) hvite i tønsberg, godkjenn min og.

Men det må kunne gå at til å jobbe frem til ett svar sammen, når andre deler av landet godkjenner oftere biler med ombygging.

-Vet ikke om det har med hester eller hva jeg, er jo egentlig det. De på biltilsynet sa faktisk sist gang vi var der at nå mente de at vi hadde laaangt på vei klart å bevise at e30 karosset tåler en 3.2, men neiidaa Petter og SFOOR sa nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e30tic, vi fikk svar nesten på likt.

yngve: nei men det skal vel ikke være sånn at om en får godkjent så får hvertfall ikke jeg godkjent heller.(?) Jeg kan ikke bare komme å si at min bil er helt lik den (f.eks) hvite i tønsberg, godkjenn min og.

Men det må kunne gå at til å jobbe frem til ett svar sammen, når andre deler av landet godkjenner oftere biler med ombygging.

-Vet ikke om det har med hester eller hva jeg, er jo egentlig det. De på biltilsynet sa faktisk sist gang vi var der at nå mente de at vi hadde laaangt på vei klart å bevise at e30 karosset tåler en 3.2, men neiidaa Petter og SFOOR sa nei.

Lokal BT kan overprøve SFOOR - bare se på han med E34 V12 twinturbo.

Jeg tror også at dere må ha en holdningsendring - er alt for mye bruk av ordet skal. Dere skal ha ha godkjent fordi andre har fått godkjent osv.

Dessverre er det slik at hver enkelt godkjenning er en individuell case og man har ingen garanti for at man får sitt bygg godkjent selv om det er 100% likt et annet bygg som allerede er godkjent.

Jeg ser ikke noe poeng i å krangle mer med BT om de ikke vil overprøve SFOOR. Følg heller de retningslinjer de har gitt til dere og få godkjent med s50b30. Jo mer dere krangler jo surere blir hele casen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kristov,,,,,en liten fortelling om tøys og tull til nå!

vi er i dialog med BT, IKKE krangling og ikke SKAL ord. Vi følger dem`s retningslinjer hele tiden, men man skal huske på at ved mitt siste besøk der hos de før turen til DEKRA, ble vi anbefalt å ta den turen, fordi det var løsning på dems vurdering og usikkerhet. Fikk råd av BT om hva som var viktig å få med seg i papirene osv.

Når vi da kommer hjem er IKKE det greit nok og plutselig må dokumentasjon på chassiet`s styrke og effekten skaffes, så da skulle dette være greit sa BT mannen. Vi sa vi ikke kunne ta turen ned til DEKRA igjen og da var besjeden at en mail fra rette sted var greit. Denne mail fikk Ståle fra Hartge og ved neste besøk, så var de usikre igjen. BT`s måte på å holde oppe en dialog på en snodig og minner meg om noen som ikke kan hva de snakker om. Vi følger dem`s retningslinjer for råd osv, men når de bare synser ved neste besøk, blir dette langvarig. Når vi har tenkt å gi oss??!! når vegdirektoratet har sagt sitt om behandlingen så langt, da gir vi oss og går for noe annet, men hva???? det får den tid vise. Har fått aksept og klarsignal fra BT idag etter en meget hyggelig prat på tlf i ca 35 minutter, så dialogen er god den enda! :) ordet skal er vel bare noe stale30 har lagt seg til. Bruker da ikke skal på BT da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Hei, meget fete biler dere har, fant linken på VACN til han med golf vr6 :)

Jeg har blitt fortalt at man kan be biltilsynet om å slette søknaden. Da kan dere søke på nytt ved en annen trafikkstasjon, f.eks på den stasjonen som har godkjent de andre bilene med lignende oppsett.

Om det er verdt det for å prøve på nytt, mot å prøve å overtale de dere allerede sliter må jo være en vurdering.

Ønsker dere lykke til!!! Legg gjerne ut flere bilder av bilene btw :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, meget fete biler dere har, fant linken på VACN til han med golf vr6 :)

Jeg har blitt fortalt at man kan be biltilsynet om å slette søknaden. Da kan dere søke på nytt ved en annen trafikkstasjon, f.eks på den stasjonen som har godkjent de andre bilene med lignende oppsett.

Om det er verdt det for å prøve på nytt, mot å prøve å overtale de dere allerede sliter må jo være en vurdering.

Ønsker dere lykke til!!! Legg gjerne ut flere bilder av bilene btw :)

Det er mye rart som går an :D

Men jeg personlig er jævli dårlig til å sjekke opp slik fakta som dette, men må nok ta meg sammen å gjøre mer ut av det, må si jeg har blitt litt drittlei å det er ikke like morro lenger merker jeg, (på en måte da!)

Men takk for dette tipset :) Det må sjekkes opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Morro larsen :: ))

Bent inge som jeg dro sammens med til DEKRA har nå godkjent bilen med 3Liter idag Fredag.

Han hentet en 3liter bil i england forrige uke og satt i den motoren.

Da er det vel min tur til å få tak i en motor å godkjenne når jeg er hjemme fra jobb igjenl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morro larsen :: ))

Bent inge som jeg dro sammens med til DEKRA har nå godkjent bilen med 3Liter idag Fredag.

Han hentet en 3liter bil i england forrige uke og satt i den motoren.

Da er det vel min tur til å få tak i en motor å godkjenne når jeg er hjemme fra jobb igjenl.

så da løser det seg, blir godkjent med 286hk og 3l?bare ffekten som gjør det eller.

bra uansett :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godkjent ja!

en feil til: en oppbygd turbo motor benket til 300 hk får vi godkjent i bilen din Ståle! Det har je fått a på, MEN en benket 3,2 liter yter IKKE over 300hk, hva er da forskjellen??? BT er ute og sykler her,,,,,men vi får se når du er hjemme igjen. I mellom tiden kan du lese masse i Lovboka når du er ute vettu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godkjent ja!

en feil til: en oppbygd turbo motor benket til 300 hk får vi godkjent i bilen din Ståle! Det har je fått a på, MEN en benket 3,2 liter yter IKKE over 300hk, hva er da forskjellen??? BT er ute og sykler her,,,,,men vi får se når du er hjemme igjen. I mellom tiden kan du lese masse i Lovboka når du er ute vettu

flott det ordner seg, høres rart ut ettersom en org m3 sikkert går noe "riktigere" gjenom hele registeret enn hjemmemekk turbo

MEN det jeg undres over, hvilket dokument tar di/dere sikte mot for å få godkjent e30 turbo med 300hk?

når vi søker henviser dem til alpina b6 og dens effekt.

jeg kunne jo tenkt meg 300hk twin turbo på papiret :D ikke bare 265hk twin turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...