///Mysild Skrevet November 1, 2008 Share Skrevet November 1, 2008 skal nok klare å vaske like fint du kommer an på svampkvalitetet... stor forskjell fra biltema og en ordentlig en til 200 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nimitz Skrevet November 1, 2008 Share Skrevet November 1, 2008 Ser at det er opplæring for og vaske bil her?!? Hvist noen trenger det så vil i alle tilfelle vaskemaskin være et bedre allternativ. Ble også nevnt mikrofiber klut til vasking. Mikrofiber har en fordel at den fjerner all fett og det er ikke og annbefale til bilvask på lik linje med Salo. Billakk skal ha ett vist fettlag. Derfor er det viktig og vokse lakken etter avfetting med kjemikalier. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet November 1, 2008 Share Skrevet November 1, 2008 Ser at det er opplæring for og vaske bil her?!? Hvist noen trenger det så vil i alle tilfelle vaskemaskin være et bedre allternativ. Ble også nevnt mikrofiber klut til vasking. Mikrofiber har en fordel at den fjerner all fett og det er ikke og annbefale til bilvask på lik linje med Salo. Billakk skal ha ett vist fettlag. Derfor er det viktig og vokse lakken etter avfetting med kjemikalier. Tror du lever litt i steinalderen nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet November 1, 2008 Share Skrevet November 1, 2008 Ser at det er opplæring for og vaske bil her?!? Hvist noen trenger det så vil i alle tilfelle vaskemaskin være et bedre allternativ. Ble også nevnt mikrofiber klut til vasking. Mikrofiber har en fordel at den fjerner all fett og det er ikke og annbefale til bilvask på lik linje med Salo. Billakk skal ha ett vist fettlag. Derfor er det viktig og vokse lakken etter avfetting med kjemikalier. noen bør være litt mer stille enn andre... er snakk om produkter utviklet av en produsent innen bilpleie siden 1901 her... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mY6 Skrevet November 1, 2008 Share Skrevet November 1, 2008 Ser at det er opplæring for og vaske bil her?!? Hvist noen trenger det så vil i alle tilfelle vaskemaskin være et bedre allternativ. Ble også nevnt mikrofiber klut til vasking. Mikrofiber har en fordel at den fjerner all fett og det er ikke og annbefale til bilvask på lik linje med Salo. Billakk skal ha ett vist fettlag. Derfor er det viktig og vokse lakken etter avfetting med kjemikalier. Hva i alle dager babler du om? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerchris Skrevet November 1, 2008 Share Skrevet November 1, 2008 En vanlig svamp er jo idioti. Den er laget av cellulose som er det samme som papir blir laget av. Bruk en eller annen form for vaskehanske. Washmitt som er nevnt tidligere,fungerer veldig bra og lager ikke riper dersom du spyler godt først. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nimitz Skrevet November 1, 2008 Share Skrevet November 1, 2008 Ser at det er opplæring for og vaske bil her?!? Hvist noen trenger det så vil i alle tilfelle vaskemaskin være et bedre allternativ. Ble også nevnt mikrofiber klut til vasking. Mikrofiber har en fordel at den fjerner all fett og det er ikke og annbefale til bilvask på lik linje med Salo. Billakk skal ha ett vist fettlag. Derfor er det viktig og vokse lakken etter avfetting med kjemikalier. Hva i alle dager babler du om? Mulig jeg har vanskelig til og forklar meg men hva var det du ikke forsto? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyggmaister Skrevet November 1, 2008 Share Skrevet November 1, 2008 For min del; jeg forstår ikke helt om du snakker seriøst Min første reaksjon var ganske identisk med tommy's. Mysild: Bilen din er jo fin, så om du klarer å holde den fit shape i lakken med svamp, så må jeg nesten tro deg Men for min del så holder jeg meg til vaskeklut/washmitt/mikrofiber eller hvaderenåkallerdetjegvilfremtil illustrasjon: Bil vasket ofte med svamp Og fikset med polish for ordenskyld Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nimitz Skrevet November 1, 2008 Share Skrevet November 1, 2008 Tydlig at jeg har forklart meg dårlig. Mener at en vanlig mikrofiber klut er lite egnet til bilvask pga at den fjerner et narturlig fettlag som lakken skal ha for og ikke "tørke" ut. Salo oppvaskmiddel som mange bruker til bilvask også er noe de fleste lakkerere vil fraråde pga uttørking av lakken. Ved bruk av avfettning "oljebasert"vil også lakken bli uttørret. Men det er jo derfor de fleste polerer bilen for og tilføre shine, unngå uttørring. Det er ihvertfall det jeg har lært opp gjennom årene. Er dette feil,vel... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug Skrevet November 2, 2008 Share Skrevet November 2, 2008 Kan umulig tro at det er så mange som bruker zalo? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet November 2, 2008 Share Skrevet November 2, 2008 Vaskeriper oppstår når bilen vaskes med svamp uten at den er reinspylt med mye vann og godt trykk. Og reinspyle en bil med hageslange og deretter vaske gir ofte vaskeriper. Men disse er så små at polering tar dem. Jeg for min del polerer bilen både to og tre ganger om sommeren. Men jeg tror den beste vaskemetoden er i vaskehall med de nye vaskemaskinene. Men, det koster. Du har hørt om å polere igjennom lakken? Ikke det at grunning er stygt... : S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerfører Skrevet November 2, 2008 Share Skrevet November 2, 2008 vask en gang i uken (grundig med masse rennende vann 2 bøtter ingen svamp) poler bilen OFTE minst 1 gang i kvartalet, bruk aldri børstevask i vaskehaller, så er mye av ripene unngått. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet November 2, 2008 Share Skrevet November 2, 2008 Mysild: Bilen din er jo fin, så om du klarer å holde den fit shape i lakken med svamp, så må jeg nesten tro deg Men for min del så holder jeg meg til vaskeklut/washmitt/mikrofiber eller hvaderenåkallerdetjegvilfremtil har ikke tenkt å prøve holder meg til meguiars jeg og til han som ingen forstår... jeg skjønner hva du vil frem til, men det vi snakker om er ikke microfiber til husvask, men spesiallaget for bilbruk så det fjerner nok ikke mye til fetlag nei men tanken bak det var bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet November 2, 2008 Share Skrevet November 2, 2008 Tydlig at jeg har forklart meg dårlig. Mener at en vanlig mikrofiber klut er lite egnet til bilvask pga at den fjerner et narturlig fettlag som lakken skal ha for og ikke "tørke" ut. Salo oppvaskmiddel som mange bruker til bilvask også er noe de fleste lakkerere vil fraråde pga uttørking av lakken. Ved bruk av avfettning "oljebasert"vil også lakken bli uttørret. Men det er jo derfor de fleste polerer bilen for og tilføre shine, unngå uttørring. Det er ihvertfall det jeg har lært opp gjennom årene. Er dette feil,vel... Jeg vet ikke helt hvorfor du drar inn Zalo i denne diskusjonen. Alle med er såpass bilintereserte at de har funnet veien til dette forumet er nok fullstendig klar over dette. Hva microfiber anngår så er det selvsagt ikke snakk om å bruke en vanlig microfiberklut til husvask. Særiøse bilpleiere bruker i dag microfiber-utstyr til vask og polering. Dette er ustyr som er beregnet til bilpleie. Jeg forstår ikke hvordan du kan anbefale bilvask i maskiner forran skikkelig håndarbeid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nimitz Skrevet November 2, 2008 Share Skrevet November 2, 2008 Kan ikke være enig om at alle med bilinntresse søker dette forumet. Det er vel helst pga mange idiotiske feil som det bilmerket vi kjører sliter med. Når det gjelder nye vaskemaskiner. Leste i et seriøst bilblad der en bil var vasket flere hundre ganger i en slik maskin uten synbare vaskestriper. Når det gjelder dette forumet. Synes enkelte er veldig opptatt om og finne feil i det andre skriver i stede for og svare på det tråden startet med. Forumet var vel ment til og hjelpe andre BMW eiere og ikke og drite ut hverandre. Takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå