Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel, da har jeg kjøpt min andre BMW, en E34 520iAT. Kjøpte bilen "usett", og kan ikke si at den svarte helt til forventningene ut ifra de opplysningene selger hadde gitt meg. Men det er stort sett småtterier og alt kan fikses. Har fått "godkjent" av fruen så da er vel det greit. :-)

I dag har vi sett litt over bilen og tatt en rengjøring innvendig/utvendig (velholdt interiør).

Har tatt ett par bilder i dag, og får prøve å fylle på etterhvert...

Litt om bilen;

-BMW E34 520i 24v Automat Touring

-produksjonsdato 10.06.94

-Arktisgrau metallic 269

-Antrasit interiør

Fabrikksmontert ekstrautstyr;

-Skinnratt

-Elektronisk startsperre

-Airbag begge sider front

-Elektrisk oppvarmede seter front

-Elektrisk vindusheis front

-Elektrisk oppvarmet vidusspylerdyser

-Elektrisk oppvarmet førerlås

-Armstøtte foran/bak

-Klimaanlegg

-Høydejutering frontlys

-Tåke/kurvelys

-Utetemperaturmåler

-Avtagbar hengerfeste

-Takrails

-Kassettholder :-)

Her er de første "ordentlige" bildene av bilen. En slags dokumentasjon av hvordan bilen så ut når jeg kjøpte den. Etterhvert blir jeg å legge ut bilder av oppgraderinger, treff og bilder tatt av bilen på forskjellige lokasjoner. Har også en prosjekttråd gående, hvor jeg legger ut bilder og tekst etterhvert som bilen blir oppgradert.

ek7j9iefujriat9t8s7c.jpg

fcb795egnmcbd0jhmcxv.jpg

mgtnf098f3zl9qqqep3u.jpg

vzblh1cgezp9cpawlhxy.jpg

bb8o05rv1eo03gf9un20.jpg

6q860w44rka06q7txj5i.jpg

x1gr0bqgtl7u7ddn7ga9.jpg

vt9ee9mpyz0d7gq7g7f5.jpg

pxbmnpmd0mt5qssakuet.jpg

Skrevet
Gratulerer med fin bil. :)

Hvilke mangler var det selger ikke hadde opplyst om?

-flere små "parkeringsbulker"

-litt mere rust

-hengsel tanklokk brekt

-skader på høyre kanal

-hele luka til verktøy i bakluka var borte, samt verktøy

-pikselfeil i dashbord, kan ikke lese automatprogram og automatinstilling, samt km-/trippteller mangler noen "streker"

-limt plastglass i instrumentpanel, instrumentapanel byttet. (korrekt km-teller?)

-10 km/t misvisning på speedometer, viser for lite (målt mot GPS)

-mangler servicehefte

-kast i bremseskive foran

-nøkkel til avtagbart hengerfeste forsvunnet

-mulig dårlig feste av automatkasse i bakkant (skranglelyd)

-solskjerm førerside defekt

-varmetråder bak defekt

-baklukevinduet i den to-delte bakluka står ikke oppe av seg selv

-kranglete åpnere av bakluke og baklukevindu

-endel plastdetaljer i interiøret bak er defekt

-plastdeksel ved frontlykt forsvunnet

-takrails "flasser"

-jekken er forsvunnet

-dørtrekket "buler" ut når jeg kjører opp sidevindu

-usikker på om nivåreguleringa fungerer

Det var det jeg har konstantert til nå, har ennå ikke fått sjekket alt under..

Skrevet

Greit utgangspunkt, det her. Etter at "småtingene" :wink: er fikset, er vel det eneste du mangler moderat senk og kantfelger, så er du i boks.

Skrevet

Grattis Fish og velkommen til touring klubben :-)

Er vel mindre feil dette med tanke på at det er en eldre bil sånn sett, men klart om selger unnlot nevne dette om du spurte før du reiste såpass langt, sjønner jeg litt irritasjon. Kjøpe touringen min da så får du ferdig senk, manuel etc.. ;-).

Men så jo faktisk ikke så galt ut på bildene her da. Vi får ta et touring treff etter hvert vel.

Skrevet
Gratulerer med "ny" BMW :) . Store planer for denne?

Takker... Nja, planer og planer. Blir vel det vanlige som senk, felger, hvite blink rundt om, AE, skinninteriør og aerodiynamic frontspoiler.

Det var litt om jåleriet, av mere driftshensyn blir foringer byttet, borra skiver foran og bak med nye klosser, vannpumpe, olje og oljefilter på motor og gearkasse, luftfilter, plugger.

For å få bilen EU-godkjent må jeg bytte bremseslanger foran, bremserør bak og bytte bremsesko til håndbrekk.

Så det nok og gjøre og koster noen kroner også, så dette blir en slags prosjektbil i daglig bruk som det vil ta litt tid med.

Skrevet
Grattis Fish og velkommen til touring klubben :-)

Er vel mindre feil dette med tanke på at det er en eldre bil sånn sett, men klart om selger unnlot nevne dette om du spurte før du reiste såpass langt, sjønner jeg litt irritasjon. Kjøpe touringen min da så får du ferdig senk, manuel etc.. ;-).

Men så jo faktisk ikke så galt ut på bildene her da. Vi får ta et touring treff etter hvert vel.

Takker Glenno. Ja vi er liksom en klubb i klubben nå da, og kan ha egne touringtreff hehehe...

Har kommet over en huggebil hvor jeg kan plukke endel deler av så det går greit. Vurderer å bytte høyre framdør da denne er værst med hensyn til rust, ellers vurderer jeg hellakkering, og da bytter jeg til nye sorte lister på dørene, både de nede og midt på dørene. Eller er jo denne gråfargen egentlig veldig fin, så shadowline står også på ønskelisten.

Men vi får se, tar tiden til hjelp.

Skrevet

Fint å se at både bil og folk kom seg vel hjem igjen.:)

Bilen ser slett ikke verst ut heller. Men, jeg skjønner at du er litt oppgitt over listen over småfeil. Har alltid lurt på det der; har ikke eierne lagt merke til slike ting, mener de at "slikt får man regne med på en så gammel bil" - eller gambler de på at når kjøperne har reist langt nok, så tar de bilen uansett for ikke å ha reist til ingen nytte. :roll:

Men utgangspunktet ser jo greit ut, og da blir det vel desto mer tilfredsstillende når bilen blir slik du vil ha den.

Gratulerer med ny bil.:)

Skrevet

Bilen ser slett ikke verst ut heller. Men, jeg skjønner at du er litt oppgitt over listen over småfeil. Har alltid lurt på det der; har ikke eierne lagt merke til slike ting, mener de at "slikt får man regne med på en så gammel bil" - eller gambler de på at når kjøperne har reist langt nok, så tar de bilen uansett for ikke å ha reist til ingen nytte. :roll:

Men utgangspunktet ser jo greit ut, og da blir det vel desto mer tilfredsstillende når bilen blir slik du vil ha den.

Takker så mye...

-"slikt får man regne med på en så gammel bil" Som å høre selgeren...

Skrevet

arrgh - jeg reiste engang langt for å kjøpe en bil, der selgeren hadde "glemt" å fortelle at tenningslåsen hadde gått i stykker - dvs. den sendte ikke signal om at bilen skulle starte. Selgeren hadde derfor rigget en bryteranordning som stakk ut under rattet. Sannelig et par andre feil på bilen også...

Så dro selgeren "gammel bil" leksen, og begynte å prate om mønsterdybden i dekkene. :roll:

Kjøpte ikke bilen - sa ikke 'ha det' når jeg gikk.:D

Må liksom ta ut bad-boyen i seg noen ganger. :lol:

Godt å se at du var heldigere enn jeg var:)

Skrevet
Se der ja, godt å få den hjem. :D Så jo grei ut, men nå aner eg ikkje kor mye du gav for den...

Samme hvor mye han har gitt for den vel, bare den ser bra ut :-). Eller ville du gi en prisvurdering Astri? :lol:

Takker så mye...

Tror enkelte som unlatter gi opplysninger har et annet syn på hva enn må regne med av feil eller de rett og slett gambler på reiseveien. I utgangspunktet tror jeg enn skal regne med litt på en bil over 10år og heller spørre selger hva som er galt. Det er litt ymse hva folk ser som feil enkelte ganger og tar noe som en selvfølge. Tror en ikke kan forlange alt for mye av enkelte biler. Kansje er det noen grunner til at prisen ligger på e34 touring fra 12000-109000 (mod, rust, utstyr,km,moding etc..). Som Der Barockengel sier tror jeg du vil bli tilfreds når du får fikset denne opp slik du ønsker ha den :-).

• 2 weeks later...
Skrevet

Vel, har ikke skjedd så mye med touringen siden jeg hentet den. Har jo en 520 sedan som jeg skal selge, og det er noe småfiks med den som jeg har lyst til å utbedre før jeg legger den ut for salg.

Var en tur hos huggeren i dag for å finne en sånn "verktøy-luke" som er på bakluka til touringen, fikk tak i en sånn en da. Men jeg fant også ut at huggebilen hadde M-tech sideskjørt. Fikk litt lyst på de ja, så jeg får prøve å diskutere litt pris.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...