Gå til innhold

Prosjekt blir født! Banebil E21, 2002 eller andre forslag?

M3/M5
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nydelig nydelig og atter nydelig bil du fant frem NEW!

Hvordan er det med import av bilen? Med tanke på den er i Tyskland og jeg er i nord og kan ikke selv dra ned og se og kjøpe den? Og avgiftene på denne før og få den på veien er jo en god del da.

Bilen koster sånn ca 142400 kr. Dette er greit nok. Men så kommer jo ca 158000 kr i avfiter. Nesten 300.000 kr før en bil som hadde blitt kjørt 2 gang i året blir litt drøyt. Må nesten diskuter dette med meg selv litt. Før dama kan man jo ikke diskutere før der er jo svaret nei. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis det ikke har blitt sagt så er motorkoden på m535 m30b35, og på m5 er det vel m88 (b35?)

du diskuterer ikke noe du vil, med noen du vet sier nei? :)

lettere å få tilgivelse når du har brukt 300.000,- og bilen står der enn å spørre om lov til å kjøpe en gammel bil til 300.000,- (for i hennes øyne er det en gammel bil, spesiel eller ikke) hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man ikke tilgivelse så blir det no jævela kalt før ho og sove ute no når minusgraderne kommer :lol::evil: .

Det er mine penger og dem går til det som er nødvendig før meg. Kjøper jo ikke noe unødvenig. En bil gir meg ro i sjela. Får slappet av og blir mer avbalansert :lol: . Ergo fårebyggende arbeid mot ekteskapsrådgivning og hele den pakken. Enesete utgift ekstra må jo bli en fin middag og et par roser når jeg fortelle hva jeg har kjøpt :wink: .

Men lure no på hva forsikringselskapene kuker med. Mange selskaper krever jo faen over 80.000 kr i året i delkasko på M535i. Mens feks en bmw m6 kommer på fine 18.000 kr! Hallo, dem er ikke helt god. :lol:

Kom foresten over en nydelig bme e28 528 her i troms. Kun 20.000 kr. Hadde vert gøy og bygget om den da. Med M535i styling. Fremre pasasjer og føresete blanding mellom alla det i E30 M3 og bøttestoler i svart skinn.

Bygge om baksetene til 2 seter i stede før 3. Der dem får mer støtte og sitter mer behagelig. Skal se helt naturlig ut.

Skamsenking, på grensen til asfaltskraper. Noen klassiske felger med god brei kant. Fin litt mørk lakk. Få den til og se veldig gjennomført, tysk klassisk stil.

Og med motor som holder følge med dama når hun spring fra meg. (må jo ikke miste ho 8) )

Hva tenker dere. Kjøpe billig bil til 20.000 kr. Bygge opp bilen som men selv vil. Eller kjøpe en E28 M5 til ca 300.000 kr og la den være 100% orginal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor henner forsikrer du bilen din da?

Jeg må jo låne hele det fine store jævela beløpe jeg skal svi av til bil. siden jeg ikke greier og spare på en dritt :P .

Men er kanskje litt vanskelig og få lånt penger til ombygging? Hmm trur jeg må ta meg tur i banken og snakke med dem. Kanskje belåne mer på huse. Men får kanskje annen boliglånsrente da. Har jo låst rente på fine 3,2% :) . Og det angrer jeg ikke på i dag. Når en kamerat betaler faen hele 8% :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis det ikke har blitt sagt så er motorkoden på m535 m30b35, og på m5 er det vel m88 (b35?)

motor koden på e28 m5 er vel s38b35.

sitert fra bmwccn sin side: S38 B35 6-Syl., 3,5 Ltr., Fireventilert for M635CSi + M5 E28, 260HK, Motronic 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motor koden på e28 m5 er vel s38b35.

sitert fra bmwccn sin side: S38 B35 6-Syl., 3,5 Ltr., Fireventilert for M635CSi + M5 E28, 260HK, Motronic 1981

M5 har M88, samme hva som står på BMWCCN sine sider.

286hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen påstår også at de er levert med både M88 og S38, ikke helt til å bli klok av i grunn :)

Forøvrig er jeg så heldig at jeg kan nyte synet av Norges garanter peneste E28 M5 ganske ofte, ligger noen bilder av den her:

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=7 ... sc&start=0

Husker ikke hvilken side den ligger på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker dere. Kjøpe billig bil til 20.000 kr. Bygge opp bilen som men selv vil. Eller kjøpe en E28 M5 til ca 300.000 kr og la den være 100% orginal?

Akkurat det svaret er det vel bare du selv som vel det helt riktige svaret på.:)

En original M5 taper seg vel i verdi for hver modifisering, så hvis du tror den kan bli vanskelig å gå og se på at den står urørt i garasjen gjennom vinteren, og hvis du synes det er gøy å bygge om en 20.000-kroners bil helt til dine spesifikasjoner, er kanskje det siste et godt alternativ.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det må jeg si. Du vraker ikke en original M5 for å bygge om en 20 000 kroners bil til "M5". Da bygger du heller en 20 000 kronersbil med S38B36 eler B38. Gjerne med M-tech fangere eller M5 front. Det er få nok originale M5er igjen, så ikke ødelegg flere please.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...