Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mener jeg har lest et sted at powerfilter minsker effekten i motoren...?

Syns å huske at det var gjort to dynotester: En med powerfilter og en med orginalt luftfilter. Her hadde bilen med powerfilter hatt noen hk mindre enn bilen med orginalt luftfilter..

Skrevet
Mener jeg har lest et sted at powerfilter minsker effekten i motoren...?

Syns å huske at det var gjort to dynotester: En med powerfilter og en med orginalt luftfilter. Her hadde bilen med powerfilter hatt noen hk mindre enn bilen med orginalt luftfilter..

Sikkert på grunn av manglende avskjerming og lufttilførsel. Skal normalt være en LITEN effektøkning.

Skrevet

For eksempel kompressorkitet fra ESS til bl.a 323 E46 så ble det orginale luftfilteret beholdt pga det ga best ytelse og driftsikkerhet. Det sier jo kanskje noe...

Skrevet

så da er det ikke noe å satse på da eller?

tenkte siden jeg må bytte en gang like vell, så hvorfor ikke til et slik.

som -Roger- sier så har dem jo en del lengre levetid enn et orginalt...

Skrevet

Et godt åpent luftfilter med god avskjerming gir litt hester, det er snakk om 5-8hk gjort på div 325 - M3. Har sett flere dynos med dette såkalte Dave F kittet og har det selv.

Ikke sammenlign åpent luftfilter me og uten skjerm, skal man ha åpent luftfilter "MÅ" man ha skjerm ellers taper man bare effekt.

Åpent luftfilter flower bedre enn org luftfilter boks derfor gir det "litt" effekt, men hovedsaken er jo for å få frem lyden bedre.

Skrevet
så da er det ikke noe å satse på da eller?

tenkte siden jeg må bytte en gang like vell, så hvorfor ikke til et slik.

som -Roger- sier så har dem jo en del lengre levetid enn et orginalt...

kommer jo an på om du vil ha lyden eller ikke...

Jeg personlig ville aldri hatt åpent luftfilter på min 318i, men på en 6 sylindret hissig sak, blir jo lyden rå med åpent filter :)

For eksempel

328 med åpent filter: WROM

318 med åpent filter: Wroooooooooooooooooooom

:lol: skjønner du hva jeg mener?

Skrevet

Har det selv på min 328 samt 325 innsug, lyden er helt INSANE :D

For lett oppmerksomhet om 1. og 2. gir draes ut ja :)

Skrevet

har lyst på litt mer "innsugs-lyd" på 323`en ja :)

men har hørt ar LMM`en på nyere BMW`er ikke like åpne filtre så godt.. derfor jeg tenkte på ett slikt innsatsfilter...

Skrevet

Det er nok fordi dem oljer dem for mye det da, orginalt så tror jeg ikke det skaper problemer.

Innsatsfilter er det vel lite vits i, må være åpent om det er lyden du er etter, innsats blir vel mer som orginalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...