Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe, ung og naiv er stikkordene for ungdommer med penger. Men, man lever bare en gang, og som regel er det bare penger og litt stolthet som blir skadet når det først går galt :P

• Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

jeg spiser heller havregrøt uten salt en mnd enn å å kjøpe en bil eg ikke er helt fornøyd med 8)

ufornuftig er det, men fornuft og bil er ord som svært sjelden passer sammen.

Skrevet
Du skal ikke heller se litt nærmere på andre da. Denne ser jo pen ut og har også Xenon (noe jeg synes er veldig viktig).

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=15266410

Selger er jo selvsagt oppmerksom på at det er den rimeligste 320D så er sikkert litt verre å prutte på denne men...

Denne er rimeligste med M-sport: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=15172639

Mitt valg i denne priskategorien.

Edit: Klarer jo ikke å gi meg da.... hehe.

Vet ikke hvor mye du har å gå på, men må bare nevne denne: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=15118853

Klart best utstyrt så kommer det mest ann på hvor god du er til å prute :)

denne http://www.finn.no/finn/myprofile/linkt ... erId=74085

er rimeligere, har gått litt lenger men er like bra utstyrt.

Den sølvgrå 320it var nettopp solgt :(

Skrevet

Første jeg tenkte når jeg så bildene av bilen og leste at selger sa de ikke kunne ta tilstandsrapport på bilene sine pga det er for dyrt er: Jeg ville aldri ha kjøpt bil der!

Interiøret på den bilen der er jo direkte grovskittent..

Og tilstandsrapport. Ja det er jo noe seriøse forhandlere tar for å forsikre seg om at bilen de selger er i bra stand.. Bare det å gi en forklaring om at det koster for mye synest jeg er hårreisende!

Let videre sier nå jeg....

Skrevet

Jeg tror nok du har rett Espen. Jeg har hele tiden følt at noe skurret med selve bilen og selgeren forsåvidt. I tillegg er ikke selgeren noe spesielt glad i å levere ting skriftlig. Jeg gikk faktisk til BMW idag og fikk vite alt om bilen som jeg ikke hadde fått skriftlig (f.eks. når bilen ble produsert osv.). Jeg har forstått det slik at det er viktig at man får alt på papir, å tro at ting holder muntlig, funker bare ikke.

Skal se om han faktisk får solgt bilen :P

Han påstod at han har flere interesserte, men tiden vil vise det, og det skal ikke forundre meg om han gjør det.

Tror jeg skal vente med kjøpe av bil til etter nyttår, selv om at jeg føler at jeg trenger en nuh. Det er for mye som rett og slett ikke føles riktig ut. Men det kan jo hende, hvis man kommer over noe interessant at man kjøper noe allikevel.

Skrevet

grattis :D

hadde tenkt å dra ut å se på den i dag men var nok for treg, har jo stått en stund!

Får jeg spørre hva du betalte? ta det gjerne på pm.

Var å prøvekjørte en 318d i dag, og skal prøve en til i helgen samt en 320d får å sammenligne.

Skrevet

bilen er jo ikke hentet enda. men har avtalt me selger at jeg henter den lørdagsmorgenen.

prisen er som den står. pga at han har lovt meg at bilen er bra. har også noensmåting som vi skal ha med i kontrakten + at han har holt av bilen til meg.

diesel hadde ikke jeg ville hatt, ser lite kjøreglede i di, og lukter vondt!

Skrevet
diesel hadde ikke jeg ville hatt, ser lite kjøreglede i di, og lukter vondt!

Tro meg, fra 2002 og utover iallefall, da kan jeg trygt si at det har kommet endel kjøreglede i Diesel. Jeg syns det er god akselerasjon på dem idag iallefall, greit nok topp farta er endel lavere, men hva er vitsen med topp fart i Norge ..

Skrevet

Forskjellen i kjøregleden ligger nok hovedsaklig i en lengre hk- og moment-kurve :)

Ny teknologi har jo faktisk talt gjort nyere dieselbiler helt råe ift akselerasjon sett i forhold til bare ett par år tilbake...men jeg forstår godt dem som savner å dra nåla til 7000 rpm 8)

Skrevet

Tror de fleste erfarer at man må inngå et kompromiss ved kjøp av bil.

Skulle selv først kjøpe bil i 170-190k klassen, men endte så i 200-220 klassen som var siste steg. Jeg skulle så absolutt ikke gå noe videre! Men så kom jeg over min drømmebil! En 320dT med full M-pakke og nesten alt utstyr, den manglet egentlig bare elektrisk justerbare seter. Med en pris på 250k satt det litt dypt inne, og jeg orket ikke å kjøpe bilen med mindre vi klarte å få den prutet ned 15k, noe forhandleren nektet.

Bilen gikk da i glemmeboka og videre leting ble iverksatt, før jeg plutselig begynte å tenke med meg selv. Det var ikke mye penger å spare på kjøpe en serdeles dårligere utstyrt bil, så jeg beit tenna sammen og tenkte " Jeg bruker heller 20k ekstra på noe jeg virkelig har lyst på, enn å spare 20k å kjøpe noe jeg ikke er helt fornøyd med". Så det ble med bilen til 250k.

Når det kommer til tåpelige argumenter om at diesel stinker og kakler. Javel, så gjør den det! So?? Er det min bil eller din bil? Med et helt avsindig lavt forbruk og med en svært medgjørlig, avbalansert og smidig motor er det en fryd å kjøre. Er jo helt sykt artig å sladde på snøen nå som jeg kan ha det rette giret og bruke dreiemomentet. Klart jeg savner å kunne dra motoren til 7000 omdr av og til, men jeg har liksom ikke behov for det når jeg er så tilfreds med alt det andre jeg har.

Litt artig å flise i 160 km/h og ha noe i nærheten av 2800 omdr/min på motorn, og enda kjenne litt drag når du trør gasspedalen inn og tenker " jøss hvor den går! Har den tross alt i 6' giret.

Men nok fra min side. Jeg stortrives i min kaklende rekkefirer diesel som bare sniffer på tanken. Kjører tross alt 1000km på en tanke med veldig mye bykjøring ;)

Skrevet
grattis :D

hadde tenkt å dra ut å se på den i dag men var nok for treg, har jo stått en stund!

Får jeg spørre hva du betalte? ta det gjerne på pm.

Var å prøvekjørte en 318d i dag, og skal prøve en til i helgen samt en 320d får å sammenligne.

Hvordan var 318d da? Hvordan går det i forhold til tds`en feks?

Gruer meg til å gå ne til 4-er :cry:

Skrevet

nå hadde jeg autolat på tdsen da, og 318d var manuell. Men 325en går bedre, den drar hele veien mens jeg syns 318d stoppet litt opp ved 4000rpm. Begge motorene har 280nm, mens hk er 115 vs 143 så det sier jo sitt. Og lyden da,den var liksom ikke helt det samme som dieselsekser :(

Skal prøve 320d(150hk) i helgen, og med mindre de går vesentlig bedre blir det nok 318d.

For all del, 318d har mer enn nok motor til å klare seg i hverdagen :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...