Alsmarken Skrevet November 8, 2008 Skrevet November 8, 2008 BMW 520IA e34 Hei. Det er null funksjon i håndbrekket mitt, jeg har strammet skruene som sitter i selve håndtaket. Men det utgjorden ingenting. Er det noen som har peiling på hva problemet kan være?
TheBirg Skrevet November 8, 2008 Skrevet November 8, 2008 Bytt bremsebånd til håndbrekket. De er nok brukt opp.
Alsmarken Skrevet November 8, 2008 Forfatter Skrevet November 8, 2008 Har du en kort beskrivele på hvordan man gjør de?
Stephan.s Skrevet November 8, 2008 Skrevet November 8, 2008 Av med hjul, kalipper samt bremseskive. Da ligger de bak der. Dette bildet er riktignok fra e39, men tipper det er likt på e34.
Haug530D Skrevet November 8, 2008 Skrevet November 8, 2008 Bytt bremsebånd til håndbrekket. De er nok brukt opp. Det er ikke sikkert, kan likegodt være selvjusteringen til bremsebandene som ikke fungerer som de skal. Først ta å løs opp igjen vaieren, skru så av ene hjulet, finn frem en lommelykt å lys inn i ett av de hullene(bolthull) mens du vrir rundt, du skal kunne se ett tannhjul, når du ser tannhjulet stikker du ett skrujern inn å justerer ene eller andre veien, til hjulet er låst, løs litt opp, gjør det samme på andre siden, når dette er gjort kan du justere inni bilen, handbrekken skal låse hjulene på 3dje hakket mener jeg og gå maks 5-7 hakk.
ingard Skrevet November 8, 2008 Skrevet November 8, 2008 ^^ Gjør som han sier, og se også her http://www.bmwe34.net/Wiki/tiki-index.p ... king+Brake Jeg gjorde faktisk dette i dag. Når tar håndbrekket tak ved 4 hakk (slik som den skal), og låser hjulene fullstendig etter 6 hakk.. Nydelig.. Hadde nesten ikke håndbrekk før jeg justerte selve bremseskoene som beskrevet over.. Det tannhjulet er vanskelig å finne, men bildet over forklarer det veldig fint. Vri tannhjulet inn mot senter av skiva..
Ivanrogov Skrevet November 9, 2008 Skrevet November 9, 2008 Skal du løsne kabelen under selve handbrekket? Og fungerer dette på E46 også?
ingard Skrevet November 9, 2008 Skrevet November 9, 2008 Skal du løsne kabelen under selve handbrekket? Og fungerer dette på E46 også? Den skal være akkurat løs når handbrekk er av. Så strammer du (på e34) handbrekkskoene til hjulet ikke kan beveges på. Deretter går du 8 hakk tilbake på dette justeringhjulet. Da er det bare å stramme til disse vaierne på selve handbrekket mens det står på hakk 4 til du kjenner en liten motstand når du vrir på hjulene. Da er alt good to go..
kawaman Skrevet November 9, 2008 Skrevet November 9, 2008 Etter erfaring med E34 på eu-kontroll,virker som regel bare det ene hjulet på brekket,andre tilfeller ingen! Den armen som wiren sitter på inni skiva er garantert rustet fast. Ta og åpne skivene bak og se
///MFosse Skrevet November 9, 2008 Skrevet November 9, 2008 Fiksa akkurat samme problem på min E36 Igår ! Det er nok bremse skoen som eg slitt, kjøp nye Sko og montering sett sannsynlig vis
Alsmarken Skrevet November 9, 2008 Forfatter Skrevet November 9, 2008 Glemte og så at det var skivebrems :S
Bimmerchris Skrevet November 9, 2008 Skrevet November 9, 2008 Det er fortsatt bremsesko til håndbrekket.
chevy8 Skrevet November 9, 2008 Skrevet November 9, 2008 Glemte og så at det var skivebrems :S ja er skivebrems bak og, men håndbekket funker som en trommelbrems, inni bremseskiven...
Alsmarken Skrevet November 9, 2008 Forfatter Skrevet November 9, 2008 Jeg har nå vert av med begge bak dekkene, men fant ingenting. :S Er den veldig godt hjemt? Og ca pris på ny sko? Mhv Ole Christian
Fliid Skrevet November 9, 2008 Skrevet November 9, 2008 Er 2 sko pr side. Ligger inne i skiven. Så ja, godt gjemt. Du må AV med skiven.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå