Gå til innhold

Nøkking forsvant med 99okt. v-power bensin, hva er galt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bilen pleide å nøkke 2 ganger ca. da den passerte 2000rpm før, men så byttet jeg til shell 99okt. V-power racing bensin og da sluttet det. Hva er galt men motoren da? Det er en valvetronic motor hvis det har noe å si.

Skrevet

Merker det rimelig greit på bilen min også. Fusker litt med 95, men går "strøkent" med 98+ oktan.

Men bytt plugger du. Pleier å gjøre underverker.

Skrevet

99 oktan forhindrer uhørbar tenningsbank.

Med 95 oktan kan motoren gå å småbanke litt, det kjenner bankesensorene og stiller tenninga tilbake. Det kan føles som fjusk/nykking

Skrevet
Ville kjøpt NGK. Originale koster jo 220 kr stk! (ihvertfall hos Bavaria)

...så varer de 60.000Km... ved normal kjøring selvsagt.

Skrevet

kondens i bensinen kan det jo og være? hadde fælt med nøkking i motoren når jeg ga på og bilen hadde stått litt... fylte på kondensfjerner og den ble god som gull!

Skrevet

Jeg har også fylt 99 superduper-shellbensin noen ganger. Ser at det ved påfyllingslokket står at man kan fylle opptil 98 oktan. Bør man unngå 99oktan eller hur?? Er en 520i 97mod.

Jeg har en svoger som bare fyller Statoilbensin, for den er best :)

Skrevet

Det er nok enkelte som trur at det er forskjell på bensin men så er ikke tilfelle. I mange byer henter esso,statoil,shell etc ut bensin på det samme tankannlegget. Nå tilsetter shell et stoff i bensinen etter at det er kommet på tankbilen. Dette stoffet gjør at de kaller sin høyoktan for v/power. Om det er bra vet jeg ikke. Har aldri prøvd det.

Skrevet
Jeg har også fylt 99 superduper-shellbensin noen ganger. Ser at det ved påfyllingslokket står at man kan fylle opptil 98 oktan. Bør man unngå 99oktan eller hur?? Er en 520i 97mod.

Jeg har en svoger som bare fyller Statoilbensin, for den er best :)

v-power er "egentlig" 98... bare et annet navn... samme som diesel extra.... hehe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...