bad_ip Skrevet November 10, 2008 Skrevet November 10, 2008 Hei... lurte på en liten ting. Alle gir fungerer helt perfekt under normal kjøring... og ved hard kjøring når du girer deg oppover. Så var spørsmålet. Når jeg f.eks har bilen i 4 gir i ca 60 og skal raskt ned i 2 gir så vil den ikke. Så jeg må dobbelclutche for å få den raskt ned i 2. Er det slitt synkroniseringsring? Merker ellers ingenting. Ligger jeg i f.eks i 120 i 4 gir og skal ned i 3 gir fungerer det helt fint. Er KUN 2 giret.
Ballder Skrevet November 10, 2008 Skrevet November 10, 2008 Er vel heller et tegn på at synkron ringer er inntakte på en måte. Prøve og bytte olje på kassa kanskje? Firmabilen min er et helvete og få inn i første gir før den står omtrent bom still. Har hvert slik siden den var ny, så utslitt er det ikke på den.
bad_ip Skrevet November 10, 2008 Forfatter Skrevet November 10, 2008 Okei. Kan be jæger bytte olje på kassa når jeg skal ha insp.2 på den etter vinter.
Mexos Skrevet November 10, 2008 Skrevet November 10, 2008 Hvis synkroniseringen er slitt skal giret "rape". Har mer tro på slitt giroverføring.
bad_ip Skrevet November 10, 2008 Forfatter Skrevet November 10, 2008 Hvis synkroniseringen er slitt skal giret "rape". Har mer tro på slitt giroverføring. Men ville ikke det vært problemer med de andre girene også da? Gjelder kun 2 gir.
Mexos Skrevet November 10, 2008 Skrevet November 10, 2008 Hvis synkroniseringen er slitt skal giret "rape". Har mer tro på slitt giroverføring. Men ville ikke det vært problemer med de andre girene også da? Gjelder kun 2 gir. Nei trenger kun å få symptomene på 1 gir. Hadde det derimot hatt noe med oljen å gjøre burde man merket det på resten av girene også
bad_ip Skrevet November 10, 2008 Forfatter Skrevet November 10, 2008 Okei... hvordan er det å skifte en slitt giroverføring? Hvor lang tid tar det?
tomerikk Skrevet November 10, 2008 Skrevet November 10, 2008 Det er også en mulighet for at klutshen kleber litt. det kan skje når den blir litt slitt og kjennes mest på lave gir.
Sir Hofstad Skrevet November 10, 2008 Skrevet November 10, 2008 Hvis synkroniseringen er slitt skal giret "rape". Har mer tro på slitt giroverføring. Men ville ikke det vært problemer med de andre girene også da? Gjelder kun 2 gir. Nei trenger kun å få symptomene på 1 gir. Hadde det derimot hatt noe med oljen å gjøre burde man merket det på resten av girene også Var å byttet olje på en E46 318I med samme symptomer,nettopp. Valgte SAF-XO, og kassen ble gulle god etterpå.
hagenisse Skrevet November 10, 2008 Skrevet November 10, 2008 Jeg hadde problemer med å få bilen i 1. gir når den stod stille, samt ofte veldig tungt i lav fart. Helt hva problemet var er noe usikkert, men etter bytte av clutch og svinghjul er alt som det skal. Ikke akkurat noen billig fiks dessverre...
Thomaz Skrevet November 10, 2008 Skrevet November 10, 2008 Har raping på 5 og gir.. Kan det hjelpe med olje , clutch og svinghjulbytte.?? Jeg tror ihvertfall eneste løsning er ny kasse men..
Superbeetle Skrevet November 10, 2008 Skrevet November 10, 2008 Er vel strengt tatt ikke så bra for girkassen å gire fra 4 til 2 da synkronringene får mye større jobb med å utjevne hastigheten på inngående og utgående aksling... Jeg syntes forøvrig at bilen er litt tung å gire opp i andre gir ved lave turtall, samt tung å få fra første til fri. Men tror det har litt med shortshiften å gjøre. Syntes kassen virker generelt bedre ved litt hard kjøring faktisk..altså med litt turtall på motor og girkasse..
busengdal Skrevet November 11, 2008 Skrevet November 11, 2008 du må innom 3 gir før du setter den i 2 men du trenger ikke og ta ut clutch da går det fint for girkassa er tungt og gå fra 4 og direkte til 2...
Dirty Skrevet November 11, 2008 Skrevet November 11, 2008 Går jo fint å gå fra 4 til 2 gir. gjør det avc og til når jeg skal låse den på 2. seff ligger jeg ikke i 180 da 3 giret er best å ha vis man skal låse den i 2 seff , men 4 går også. at det skal hjelpe å bytte giroverføringen har jo 0 tiltro til .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå