Gå til innhold

E30 "M3" prosjekt avd. Sunnfjord - S50B32


G-RACING
 Share

Anbefalte innlegg

Haha, takk men kan nok ikke ta æren av dette. Kjøpte et rustfritt Køhleranlegg som opprinnelig var ment til å brukes på E30M3 med S14, men eieren byttet det ut til fordel for et litt mer stillegående alternativ. Det var kappet rett bak X-røret da jeg kjøpte det, så jeg kjøpte rørbend, X-rør og flenser som jeg tilpasset overgangen mellom avkappet grenrør og eksos.

Fant ikke noe bilde av selve anlegget, men har noen fra tilpasningen.

Takk skal du ha Harald, igjenn mektig imponert over arbeidet! Likte x-røret ;) Klemmene der, kjøpte du dei på bilekstra? Satan du kan bygge!!

Ole: Huska ikkje lyden på din, var så mykje lyd der nede ;) Men ser for meg det er bra ja. Kunne helst tenkt meg litt tynnare gods, skal jo spare vekt vettu..høhø

Jørgen: Jess, kjem heim til helga, så då får du sette flaska på hylla, og bli med! Påtide du kjem inn i garasje-verdnen igjenn no :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janei kvar sin smak, eg tenke ikkje så mykje på vekt når eg bygge :P

Foresten, er ikkje det på tide att du sender bilen til lakkering snart? Står jo allerede 2 så og sei nylakkerte E30`er der oppe :P 2 preface, ein 2 dørs og ein 4 dørs :D Er vel ikkje lenge før det står ein nylakka facelift eller 2 der og! På tide med M3 skall igjen også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi! Det eksosanlegget ditt hardtop såg veldig bra ut! Er det s50b30 du har? Er det noken som veit korleis det blir med lambda-sonde verdier visst en fjærner katalysatoren? Går det ann å flytte lambda-sondane på s50b30 fra katalysator til grenrør?

Ville hatt lambda etter grenrør i og med att den skal lese av verdiane på eksosen, da er det ein fordel og ha med alle sylinderene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi! Det eksosanlegget ditt hardtop såg veldig bra ut! Er det s50b30 du har? Er det noken som veit korleis det blir med lambda-sonde verdier visst en fjærner katalysatoren? Går det ann å flytte lambda-sondane på s50b30 fra katalysator til grenrør?

Ville hatt lambda etter grenrør i og med att den skal lese av verdiane på eksosen, da er det ein fordel og ha med alle sylinderene...

Mja, er med på det. Men på s50b30 står lambda omtrent i katalysatoren, på b32 står lambda på "slutten" av grenrøret et godt stykke fra katalysatoren. Har tenkt å bygge rustfritt eksosanlegg fra grenrør slik som aleks, og det innebærer at eg må plassere lambda, enten før mellompotte eller ved slutten av grenrøra. Noken synspunkt på dette? Det er vel det samme kor dei står henne, så lenge dei leser verdier fra alle sylindrer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, takk men kan nok ikke ta æren av dette. Kjøpte et rustfritt Køhleranlegg som opprinnelig var ment til å brukes på E30M3 med S14, men eieren byttet det ut til fordel for et litt mer stillegående alternativ. Det var kappet rett bak X-røret da jeg kjøpte det, så jeg kjøpte rørbend, X-rør og flenser som jeg tilpasset overgangen mellom avkappet grenrør og eksos.

Fant ikke noe bilde av selve anlegget, men har noen fra tilpasningen.

Takk skal du ha Harald, igjenn mektig imponert over arbeidet! Likte x-røret ;) Klemmene der, kjøpte du dei på bilekstra? Satan du kan bygge!!

Ole: Huska ikkje lyden på din, var så mykje lyd der nede ;) Men ser for meg det er bra ja. Kunne helst tenkt meg litt tynnare gods, skal jo spare vekt vettu..høhø

Jørgen: Jess, kjem heim til helga, så då får du sette flaska på hylla, og bli med! Påtide du kjem inn i garasje-verdnen igjenn no :D

Det er kjøpt på bilxtra alt sammen. Finn fram det du vil her http://www.simons.se/Katalog/Universal635.htm og noter kodene, så bestiller bilxtra det til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi! Det eksosanlegget ditt hardtop såg veldig bra ut! Er det s50b30 du har? Er det noken som veit korleis det blir med lambda-sonde verdier visst en fjærner katalysatoren? Går det ann å flytte lambda-sondane på s50b30 fra katalysator til grenrør?

Ja, jeg har B30. Er ikke så dyrt å ødelegge som b32. :-)

Sondene sitter jo og leser avgassverdier til motorstyringen før katalysatorene, så om de fjernes betyr det ikke noe for avlesningen. Jeg har ikke kat`er, og sondene sitter rett etter kollektorene som du ser på bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janei kvar sin smak, eg tenke ikkje så mykje på vekt når eg bygge :P

Foresten, er ikkje det på tide att du sender bilen til lakkering snart? Står jo allerede 2 så og sei nylakkerte E30`er der oppe :P 2 preface, ein 2 dørs og ein 4 dørs :D Er vel ikkje lenge før det står ein nylakka facelift eller 2 der og! På tide med M3 skall igjen også! :)

Høyrest bra ut :) Skal først ha motor på plass i bilen, og aller helst få den til å gå. Må få modda travers på girkasse, sveisa mellomaksel, bygge om innsug og ellers div knask som høyrer med. Må også få kobla opp alt av bremser og tanksystem, så har litt å henge fingrane i i jula :)

Etter dette må det bli lakk, greit at mesteparten av det tekniske er på plass, så skal nokk monteringsjobben av karossen gå relativt kjapt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er strategisk smart, bedre å montere alt som kan ripe opp/lage bulker før lakkering :D

Eg elska att lakken min ikkje er så nøye med no når eg er begynt på min, slippe å gå på heva tå rundt bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...