Gå til innhold

E30 "M3" prosjekt avd. Sunnfjord - S50B32


G-RACING
 Share

Anbefalte innlegg

Hvorfor er ikke turtallsperra på 8000 fra fabrikken da?

Det er det jeg også tenker :)

Når jeg overhalte min S50B32 og satte på kvasse kammer og fjernet vanos ville jeg også øke turtall sperren. De jeg snakket med i norge og folk i tyskland som har trimmet disse motorene i 10 år sa at jeg ikke burde gå over 7800omdr med originale ventilfjører. Skulle jeg opp på 8000omdr så burde vanos fjernes og nye ventilfjører monteres. Jeg beholt min sperre som originalt, men fjernet vanos.

Er sikkert 100 stk som mener noe annet, men det var den anbefalingen jeg fikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Når du monterte motorputene brukte du da de ovale eller runde hullene på traversen ?

Er de gjengene på motorputene rett over for hverandre eller de litt skrått ovenfor hverandre, slik at du har muligheten til å justere litt på motoren ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrepinnen i det ovale hullet meina eg ganske så sikkert. E28 putene er jo eksentriske, så gir seg vel egentleg sjøl når du tenker at putene skal stå med mest muleg avstand mellom kvarandre. U c? Siste spørsmål forstod eg ikkje heilt. Er litt slingring i hullet til pinnen ja, om det var det du meinte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry ot.

Men BD - bygger ikke du drifte bil? Isåfall skjønner jeg ikke hvorfor du spør engang, eller skal spare på det.

Update her snart da?:)

Får prøve til med ein update over helga, har tenkt å få gjort litt så :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide med litt uppdate etter at det lenge har vert stilt her. Går for det meste i putle arbeid, som det ikkje viser så godt igjen av.

Starta med å bytte til nyinnkjøpt varmeapparat frå facelift. Fant ut eg skulle bytte til dette for å få kontaktane til å stemme over ens. Fekk seg ein god vask før det blei montert.

Pre vs facelift:

9y361inirv7kiowbherk.jpg

På plass med dasjboard og den nye board computeren eg har hatt liggandes i tre år. Endeleg på plass.

cuos7exco2k7ss8xwi3u.jpg

Modda også iX BKF. Braketten bygger ganske så mykje, så fjerna denne, gjenga opp stanga i bakkant og tilpassa lengda til pedalen.

quttkzv3p0zmauzpuxjv.jpg

jlysmlcnc884hvaynxuv.jpg

Etter godt tips frå Os-racing her på forumet, vart ryggelys brytar frå s50-kassa bytta ut med ein frå e30. Kan då bruke orginalt lednings opplegg for e30.

693rba8apqtoovsf1jtc.jpg

wod1bojh3nrxox0nxtx2.jpg

Fått kobla samtlige lys:

u21304v9qfs9w50344l0.jpg

Singel brytar, blir ingen grøftelys her

58h0bu1q9eq6tlmpnod4.jpg

Ny-tapa ledningsnett:

t9lribt2w82nifp2w1rm.jpg

Til slutt eit bilde frå prøvemontering av e30 325 oljekjølar. Denne skal egentleg ha røra inn i motorrommet på høgre side, så her er den snudd opp ned for å få inngang på venstre side for tilkobling s50 slangane.

07i1696jzamg9hlt0e70.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...