Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
heller en katt i felgen enn ei rotte bak dashen.

Eller som faren til en kamerat sa da søstra hans ble sammen med en nordlending: "Heller rotter i kjellern, enn nordlendinger i huset" :)

Men denne tråden er vel på god vei utenfor bilsnakk, er den ikke det?

moose_attack_2.jpg

• Svar 106
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Båndtvang på hunder har aldeles ingenting med lemlesting av hverken babyer eller voksne folk på. I henhold til hundeloven er det absolutt båndtvang fra 1. april til 20. august, og dette er pga dyr med lam/kalver osv.

Skrevet
Båndtvang på hunder har aldeles ingenting med lemlesting av hverken babyer eller voksne folk på. I henhold til hundeloven er det absolutt båndtvang fra 1. april til 20. august, og dette er pga dyr med lam/kalver osv.

Jeg føler strengt tatt ikke at poenget mitt fallt så mye fra dersom målet er å hindre kjeledyrene fra å ta livet av lam eller kalver ;)

Skrevet

Nabokatter og hunder spesielt bør behandles på lik linje som nabo unger.... Hører de ikke etter så skal de skremmes vekk slik at de husker det.

Skrevet
Forskjellen mellom katter og hunder i forhold til båndtvang:

Katter dreper ikke babyer og lemlester ikke voksne og barn.

Ikke noe sånn "fordi de er godt oppdratt og det er menneskene som oppdrar dem slik", nei, fordi de rent teknisk ikke kan.

Til dags dato så har det i mitt tilfelle vært flere katter som har skadet meg, enn det har vært hunder. Og skaden kattene har gjort har vært verre enn det en hund har gjort da disse går etter øynene... Heldigvis klarte jeg å få svinpelsen vekk..

Men jeg tipper at du begynnet å plage katten først...

Skrevet
Nabokatter og hunder spesielt bør behandles på lik linje som nabo unger.... Hører de ikke etter så skal de skremmes vekk slik at de husker det.

Lite tips til de som ikke liker katter og vil ha dem unna eiendommen sin;

Katter liker ikke lukten av sitrus. Man får kjøpt spray som man kan dynke rundt garasjen, hekken, parkeringsplassen sin, whatever som holder de fleste katter unna.

Selv om siste katten jeg hadde her nå i sin evige visdom spiste klementin om hun fikk det servert så funker dette på de fleste normale katter :P

Skrevet

Lite tips til de som ikke liker katter og vil ha dem unna eiendommen sin;

Katter liker ikke lukten av sitrus. Man får kjøpt spray som man kan dynke rundt garasjen, hekken, parkeringsplassen sin, whatever som holder de fleste katter unna.

Selv om siste katten jeg hadde her nå i sin evige visdom spiste klementin om hun fikk det servert så funker dette på de fleste normale katter :P

Jeg liker faktisk katter, synes de er koslige. Jeg blir veldig provosert av folk som plager de pga at de labber over plenene eller lignende.

Jeg pleier å si til folk som sier at de hater katter at de bør behandles på samme måte som unger. Hvis jeg ser at naboen plager min katt så skal jeg jaggu skremme og kjefte vekk ungen de har også hvis han nærmer seg eindommen min. Da blir stemingen straks mye høyere.. :)

Hvis jeg ser en katt på bilen så pleier jeg gå stille bort å løfte den ned. Å jage den ned er som regel dårlig butikk for da spoler den ned og da kommer ripene..

Skrevet

Ikke noe sånn "fordi de er godt oppdratt og det er menneskene som oppdrar dem slik", nei, fordi de rent teknisk ikke kan.

Til dags dato så har det i mitt tilfelle vært flere katter som har skadet meg, enn det har vært hunder. Og skaden kattene har gjort har vært verre enn det en hund har gjort da disse går etter øynene... Heldigvis klarte jeg å få svinpelsen vekk..

Da synes jeg du skal stoppe med tippingen, ut fra det du sier der må jeg si at du er ei typisk forumhore som vaser uten fakta.

Skrevet

Da synes jeg du skal stoppe med tippingen, ut fra det du sier der må jeg si at du er ei typisk forumhore som vaser uten fakta.

så så...

Skrevet

Hvis det er personlig drittslenging du er ute etter så kan jeg godt begynne med det jeg også, men det pleier ikke bli veldig morro da.

Uansett så har jeg tilgode å se en katt som uprovosert hopper på mennesker å skader de..

Enkelt hunderaser kan faktisk gjøre det. Har selv blitt bitt i armen av en schæfer som jeg sto å passet på for en jente.. Plutselig likte den ikke at jeg holdt i båndet, hoppet på meg og beit seg fast i armen... De måtte ta livet av den etter en stund siden den beit flere uten grunnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...