Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oi så smart du er da som drar alle under en kam.. Forøvrig aner jeg faen ikke åssen du skulle vite om jeg er verken råner eller skrur av lys etter veien.. Jeg skrur ALLTID ned til park ved stopp, oi er jeg en sjelden gang ute, så skrur faktisk jeg AV tåkelysene mine når gatelysene kommer på

Jeg sier ikke at du gjør det. Dessuten så er jeg såpass smart at jeg vet at det heter:"å skjære alle over èn kam", ikke "å dra alle under." :lol:

• Svar 334
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jeg sier ikke at du gjør det. Dessuten så er jeg såpass smart at jeg vet at det heter:"å skjære alle over èn kam", ikke "å dra alle under." :lol:

Heter vel "feie alle under en kam" og "skjære alle under en kniv" såvidt jeg har oppfattet det under oppveksten... men alle vet vel hva det menes, er vel forskjellig fra hvor man kommer fra i landet det der vil jeg tro..

Men ellers vittig diskusjon på gang leser jeg :lol:

(sry for OT)

Skrevet

Heter vel "feie alle under en kam" og "skjære alle under en kniv" såvidt jeg har oppfattet det under oppveksten... men alle vet vel hva det menes, er vel forskjellig fra hvor man kommer fra ilandet det der vil jeg tro..

(sry for OT)

er det ikke å kutte alle over et fjell? :lol:

Skrevet

Oi så smart du er da som drar alle under en kam.. Forøvrig aner jeg faen ikke åssen du skulle vite om jeg er verken råner eller skrur av lys etter veien.. Jeg skrur ALLTID ned til park ved stopp, oi er jeg en sjelden gang ute, så skrur faktisk jeg AV tåkelysene mine når gatelysene kommer på

:lol:

Hehe.. Er bra det gutta at det er ampert, men med hensikt..

Som jeg skrev, man MÅ bare være enige i at vi er uenige.. JEG, kjører dog uten tåkelys om kvelden, men bryr meg lite om folk som gjør det. Dersom folk blir plaget av tåkelysene til andre, så er jo ikke det særlig bra, MEN jeg irriterer meg over usaaklig dårlige argument og jeg er ikke redd for å slenge meg inn i en diskusjon..

DERIMOT, som jeg skriver tidligere, Xenon lys og 1000-metere derimot, plager meg skikkelig.. Ære være godt lys, men det gjør faktisk vondt i øya.. Når jeg har ligget etter veien her oppe med stearinlysa i E30en, og det går 10 minutter uten å møte en eneste bil, så er det utrolig smertefult å møte en bil med Xenon!

Skrevet

Heter vel "feie alle under en kam" og "skjære alle under en kniv" såvidt jeg har oppfattet det under oppveksten... men alle vet vel hva det menes, er vel forskjellig fra hvor man kommer fra i landet det der vil jeg tro..

(sry for OT)

OT: Men kammen går jo over, så da må jo vi være under? Feie under en kam? HÆ? :lol::wink:

Skrevet

Enig der BreitBau, vil påstå feilmontert Xenon eller SUV med Xenon er verre enn tåkelys. Men kjører ikke med tåkelys selv, men mener det er opp til hver enkelt å passe på seg selv; sålenge de ikke hindrer sikten(eller noe annet) til resten av trafikkantene.

Skrevet

(sry for OT)

OT: Men kammen går jo over, så da må jo vi være under? Feie under en kam? HÆ? :lol::wink:

Ja men vi er over kammen .. da feier vi jo alle UNDER en kam.. :lol: men det er slik jeg har lært den.. hahaha vittig

Skrevet
Enig der BreitBau, vil påstå feilmontert Xenon eller SUV med Xenon er verre enn tåkelys. Men kjører ikke med tåkelys selv, men mener det er opp til hver enkelt å passe på seg selv; sålenge de ikke hindrer sikten(eller noe annet) til resten av trafikkantene.

Det HER er essensielt.. Dersom dine tåkelys er av slik funksjon at det blender eller irriterer andre traffikanter er dette uheldig. Derimot, dersom det ikke ser ut til å plage noen, så ser jeg ikke problemet.. Det er slettes ikke alle Xenon lys eller alle tåkelys som irriterer.. Det å instille tåkelysene riktig må jo også være opp til hver enkelt?

Jeg skrur av mine om kvelden og kjører heller på nærlys. Må jo innrømme at det er kvelder der jeg har de på, men det er som regel midt på sommern med klar himmel og lys natt, og da er ikke engang alltid gatelysene skrudd på..

Skrevet
også lett å se små dumper etc i veien foran bilen, fint for oss med lave biler :D

Er der jeg ikke får det til å stemme. Tåkelys lyser en distanse på ca 25 meter fremover. I 80kmt beveger du deg 22m/s, og med en reaksjonstid på ca 1 sec, så rekker akkurat å se dumpa, for så å kjøre over den. Du rekker ikke å gjøre stort uten å oppdage den.

Nevnte ikke fart, kjører jeg i 80 så bruker er langlys hvis det er mørkt, men kjører jeg i by områder el. så har jeg tåkelys på og da lyses dumpene opp bedre og jeg slipper å herpe bunnpanna

Lyse dumpene bedre opp? Jaha, den var ny! Sprederne/tåkelys lyser stort sett bare mere til sidene slik at du skal kunne se veiskuldernen/veimerkingen bedre ved DÅRLIG sikt. Vil tørre påstå at du ser de dumpene som herper bunnpanna de bedre om du benytter vanlige nærlys.

Selv kjører jeg med kombinasjonen parklys + grøftelys helt til gatelysene tennes. Grunnen er ikke fordi det skal være så feet, men for å spare på xzenon pærene.

Jeg synes også at biler med galt justerte lys topper lista over ting som irriterer meg i trafikken. At noen kjører med grøftelys når det er mørkt plager ikke meg, men de sliter om det skulle skje et trafikkuhell da de har ulovlig lyskombinasjon. Dessuten ser du ikke lange biten med grøftelys, så skjønner egentlig ikke det prakiske med å bruke det når det er mørkt.

Grøftelys var kjekt å bruke når vi hadde snøstorm og lysene lyste opp all snøen slik at du så enda mindre. Grøftelysa lyste da "under" snøen og man fikk bedre sikt.

Men for all del, gjør som dere vil :) Jeg flasher bixzenon på de som blender meg! Og de lyser bra :)

Skrevet

mener da at jeg ser dumper bedre i lav fart med grøftelys siden de ligger 20cm over bakken og kaster skygger der det er dumper og lettere å se dumpene da.. men gjelder vel bare meg med bil som er en halvliter cola flaske over bakken :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...