Dr_S Skrevet November 18, 2008 Skrevet November 18, 2008 I vBulletin er tydeligvis ting litt enklere. Der kan jeg lett lage en underkategori uten bruk av SQL eller PHP.
Fredrik Skrevet November 18, 2008 Skrevet November 18, 2008 Det er ganske typisk at det hovedsakelig er folk med svært få innlegg som klager over hva slags struktur forumet har eller hvordan det er bygget opp. Alle fora krever litt tilvenning før man føler seg komfortabel... det være seg strukturen, oppbyggingen eller miljøet. Spesielt når det gjelder miljøet skjer det ikke så rent sjelden at nye brukere stormer inn og krever både oppmerksomhet og endringer. Det er dessverre noen nye brukere som ikke skjønner at man bør trå litt varsomt i begynnelsen hvis man ønsker å bli godt mottatt. Dette er ikke spesielt for bimmers, men gjelder i alle deler av samfunnet forøvrig også. Det er selvfølgelig klart at bimmers kan bli bedre, men som Gunnar er inne på handler det om lyst, tid og ressurser (i den rekkefølgen), men når sant skal sies er faktisk bimmers utrolig populært som det er nå... og akkurat det er vanskelig å argumentere mot når det gjelder større endringer i forumet... Jeg bruker primært tre fora når det gjelder min interesse for BMW... og de er tildels svært forskjellige i både struktur og form: http://www.bimmers.no/forum.php http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora/index.htm http://www.autopower.se/forum/default.asp
hylle Skrevet November 18, 2008 Skrevet November 18, 2008 Det er ganske typisk at det hovedsakelig er folk med svært få innlegg som klager over hva slags struktur forumet har eller hvordan det er bygget opp. Man trenger ikke å ha 1000++ innlegg på et forum for og være aktiv på forumet. Jeg vet om enkelte som har vært medlem i flere år, uten å ha et eneste innlegg enda. Så selvom man ikke har mange innlegg kan man få liov til å si sin mening ang oppbygging/søkefunksjon på forumet.
BreitBau Skrevet November 18, 2008 Skrevet November 18, 2008 Det er ganske typisk at det hovedsakelig er folk med svært få innlegg som klager over hva slags struktur forumet har eller hvordan det er bygget opp. Man trenger ikke å ha 1000++ innlegg på et forum for og være aktiv på forumet. Jeg vet om enkelte som har vært medlem i flere år, uten å ha et eneste innlegg enda. Så selvom man ikke har mange innlegg kan man få liov til å si sin mening ang oppbygging/søkefunksjon på forumet. Du kan vel ikke benekte at disse "forslagene" som regel kommer fra en med mindre enn 200 innlegg uansett hvor lenge denne personen har smugkjikka?
Fredrik Skrevet November 18, 2008 Skrevet November 18, 2008 Du kan vel ikke benekte at disse "forslagene" som regel kommer fra en med mindre enn 200 innlegg uansett hvor lenge denne personen har smugkjikka? Og hvordan skal vi andre vite at en person har smugtittet i flere år ?... For oss er det første innlegget det første møtet med personen uansett hvor lang tid vedkommende har lest i forumet.
BreitBau Skrevet November 18, 2008 Skrevet November 18, 2008 Du kan vel ikke benekte at disse "forslagene" som regel kommer fra en med mindre enn 200 innlegg uansett hvor lenge denne personen har smugkjikka? Og hvordan skal vi andre vite at en person har smugtittet i flere år ?... For oss er det første innlegget det første møtet med personen uansett hvor lang tid vedkommende har lest i forumet. Wørd Jeg ser helt klart en gjenganger i at slike meldinger kommer fra nye medlemmer.. Forøvrig er det helt greit da man må ha litt slakk line i forhold til de, men det forbauser meg at de hiver seg på å foreslår endringer på en slik måte at jeg oppfatter det som om de tror vi ALDRI tenker i nye baner her inne. Første måneden i ny jobb kommer ikke akkurat jeg med forslag til forandringer av arbeidsoppgaver og rutine.. Nå er det forsåvidt helt greit for meg for det GÅR an å ignorere tråder jeg har sett flere ganger før, men jeg tenker på det evinnelige maset jeg tror Gunnar føler på kropp og sinn..
Dr_S Skrevet November 18, 2008 Skrevet November 18, 2008 Men det er de nye medlemmene som lettere ser muligheter for forandring, for vi som har hengt her noen år har vent oss til slik det er At en som ikke har flere tusen innlegg skal få slått av seg handa fordi han foreslår endringer, syns jeg er arrogant.
BreitBau Skrevet November 18, 2008 Skrevet November 18, 2008 Men det er de nye medlemmene som lettere ser muligheter for forandring, for vi som har hengt her noen år har vent oss til slik det er At en som ikke har flere tusen innlegg skal få slått av seg handa fordi han foreslår endringer, syns jeg er arrogant. Men det er også nye medlemmers oppgave å sette seg inn i hvordan tingene fungerer.. Når slår ikke jeg av han hånda, da jeg selv har skrevet ovenfor til trådstarter at det er helt greit, og for min del gjør det heller ingenting. PS: Kanskje det hadde vært en ide å starte en sticky tråd om forslag til forandringer? Da kan de som har ett ønske om å forandre noe, lese gjennom de forslagene som allerede er nevnt? og argumenter for og imot?
Fredrik Skrevet November 18, 2008 Skrevet November 18, 2008 Men det er de nye medlemmene som lettere ser muligheter for forandring, for vi som har hengt her noen år har vent oss til slik det er At en som ikke har flere tusen innlegg skal få slått av seg handa fordi han foreslår endringer, syns jeg er arrogant. Som jeg skrev kan bimmers selvfølgelig bli bedre og såvidt jeg kjenner Gunnar er han mottagelig for alle forslag til endringer. Når dette er nevnt er det generelt litt viktig hvordan man fremsetter forslagene... og dette gjelder nesten i alle sammenhenger. Jeg føler forøvrig ikke at noen blir slått hånden av her inne fordi man uttaler seg, men man må som alltid være forberedt på motargumenter. Vi bare diskuterer her inne...
wabby Skrevet November 18, 2008 Skrevet November 18, 2008 Er jo ikke bare det, de som har vært her en stund vet jo hvor det bærer hen uansett... "så hvorfor lage en tråd da?". Jeg lagde også en tråd her etter rundt 250 innlegg og fikk samme flame'en.. Ooo, har ingen stjerner... Nye folk ass... osv... Men da ble det faktisk gjort noe. Forumet er raskt og fint. Lage en ekstra kategori eller to går lett. Underkategorier krever en hack, men går. Dette har vært snakket om flere ganger. Dersom det er et kraftig ønske for noen, så bør det komme fra noen med god php kompetanse og ikke bare noen som har trollet mange forum.
Der Barockengel Skrevet November 18, 2008 Skrevet November 18, 2008 Men det er de nye medlemmene som lettere ser muligheter for forandring, for vi som har hengt her noen år har vent oss til slik det er Absolutt. Og en viktig påminnelse om at de som har et firesifret antall innlegg godt kan tenke litt over hvordan man oppleves av nykommere. Men samtidig kan nykommere med fordel bruke litt tid på å bli kjent med forumet før man kommer med forslag om større strukturelle endringer - og gjerne skrive endel innlegg, slik at andre forumdeltagere blir kjent med nykommeren. Ved å bruke litt tid på å gjøre seg kjent, vil man også oppdage at en god del emner har blitt debattert flere ganger - kanskje til og med ganske nylig.
Dr_S Skrevet November 18, 2008 Skrevet November 18, 2008 Det er ganske typisk at det hovedsakelig er folk med svært få innlegg som klager over hva slags struktur forumet har eller hvordan det er bygget opp. Alle fora krever litt tilvenning før man føler seg komfortabel... det være seg strukturen, oppbyggingen eller miljøet. Her skriver du jo at folk med få innlegg klager uten at de har noen grunn til det.. Det er litt ovenfra-og-ned holdning, mulig du ikke ser det selv... At forums trenger tilvenning er en ting, ja, men det må da gå an å foreslå endringer? Selv er jeg strålende fornøyd med bimmers.no men det vil alltid være rom for forbedringer. Som samfunnnet ellers forandrer det meste seg og små justeringer kan gjøre mye;)
BreitBau Skrevet November 18, 2008 Skrevet November 18, 2008 Er jo ikke bare det, de som har vært her en stund vet jo hvor det bærer hen uansett... "så hvorfor lage en tråd da?".Jeg lagde også en tråd her etter rundt 250 innlegg og fikk samme flame'en.. Ooo, har ingen stjerner... Nye folk ass... osv... Men da ble det faktisk gjort noe. Forumet er raskt og fint. Lage en ekstra kategori eller to går lett. Underkategorier krever en hack, men går. Dette har vært snakket om flere ganger. Dersom det er et kraftig ønske for noen, så bør det komme fra noen med god php kompetanse og ikke bare noen som har trollet mange forum. Du skal jo faktisk ha en stor TAKK, du er en av de FÅ som faktisk har gjort noe for å forbedre forumet hvis vi ser bort fra administrasjonen..
Fredrik Skrevet November 18, 2008 Skrevet November 18, 2008 Det er ganske typisk at det hovedsakelig er folk med svært få innlegg som klager over hva slags struktur forumet har eller hvordan det er bygget opp. Alle fora krever litt tilvenning før man føler seg komfortabel... det være seg strukturen, oppbyggingen eller miljøet. Her skriver du jo at folk med få innlegg klager uten at de har noen grunn til det.. Det er litt ovenfra-og-ned holdning, mulig du ikke ser det selv... At forums trenger tilvenning er en ting, ja, men det må da gå an å foreslå endringer? Selv er jeg strålende fornøyd med bimmers.no men det vil alltid være rom for forbedringer. Som samfunnnet ellers forandrer det meste seg og små justeringer kan gjøre mye;) Jeg skriver da ikke ikke at folk med få innlegg ikke har en grunn til å komme med forslag til endringer. Jeg skriver at det er ganske typisk at det hovedsakelig er folk med få innlegg som klager over hva slags struktur forumet har eller hvordan det er bygget opp... og det er en helt annen påstand. Hvordan du så tolker min uttalelse får du ta på egen kappe... jeg pleier å være temmelig klar når det er noe jeg vil poengtere.
BreitBau Skrevet November 18, 2008 Skrevet November 18, 2008 At forums trenger tilvenning er en ting, ja, men det må da gå an å foreslå endringer? Selv er jeg strålende fornøyd med bimmers.no men det vil alltid være rom for forbedringer. Som samfunnnet ellers forandrer det meste seg og små justeringer kan gjøre mye;) Alltid rom for forbedringer, men ta nå også forslaget mitt til følge da, en eller annen plass bør det være en forslagskasse;) Best løselig er jo dette i form av ett Ris & Ros forum, men finnes andre midlertidlige løsninger også..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå