Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags turtallsendringer tenker du på da? =) Ble nygjerrig, skal jo kjøpe inn en 323/328 e36 til våren.. Og jg skal jo bruke den som lekebil. :)

• Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

328 pga da får du nyere bil enn 325, men...

Dette er vel bare repetisjon fra min side, men M52B28 er en drittmotor. Diesel-karakteristikk, respons som et forvirret dovendyr og i tillegg protesterer den høylytt og tikkende når den blir brukt.

Skrevet
328 pga da får du nyere bil enn 325, men...

Dette er vel bare repetisjon fra min side, men M52B28 er en drittmotor. Diesel-karakteristikk, respons som et forvirret dovendyr og i tillegg protesterer den høylytt og tikkende når den blir brukt.

Halleluja, Nisse :D

Tror det er første gang vi er "enig", eller?

Skrevet
Hva slags turtallsendringer tenker du på da? =) Ble nygjerrig, skal jo kjøpe inn en 323/328 e36 til våren.. Og jg skal jo bruke den som lekebil. :)

Generelt er motorer med en relativt stor slaglengde mindre villige til høye omdreininger og ikke minst endringer på turtallet ved høye omdreininger... og dette merkes faktisk godt i M52B28 motoren. Når den i tillegg har en maksimal effekt ved det nesten dieselaktige lave turtallet 5300 rpm sier det seg nesten selv at dette ikke er en turtallsmotor. Alt handler om momentet og det er ikke så imponerende i 2008... kun 280 Nm ved relativt høye 3950 rpm. Det mest fornuftige du kan gjøre er å prøve begge modellene/motorene får å se hva som passer best for deg.

Skrevet

Maks HK ved 5300rpm på M52B28. M50B25 maks HK på 6300rpm.. Moment et omtrent likt bare at M50B25 har 240nm? Iihvertfall.. Jeg har dratt min M50 til 7500rpm uten problem..

160k for den der er blodpris. Finanskrisen merkes ikke der nei

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...