Runar-CSi Skrevet November 20, 2008 Share Skrevet November 20, 2008 Hadde bestilt nye vinterhjul til E60`n og fikk idag beskjeden om at de var kommet, men feil dekk. Hadde bestilt Nokian RSi i 18" og det som kom var Michelin X-ice. Grunnen var vist at leverandøren var tom for RSi dekka. Noen som har erfaringer å dele her? Jeg føler meg veldig usikker på X-Ice dekka men vet ikke hvorfor.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brightlight Skrevet November 20, 2008 Share Skrevet November 20, 2008 Hadde Xice (helt nye) på min A6 i fjor og har 3 år gamle rsi på E39en min nå, er jo 2 forskjellige biler. Men inntrykket er at rsi'ene er mye bedre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet November 20, 2008 Share Skrevet November 20, 2008 Har X-ice på 2 av hjulene og Pirelli (husker ikke hva mer de heter) på 2 pga. punktering for et par år siden og erfaringen er at X-ice er veldig gode på is, men har for tett mønster til å være gode på snø og våt vei. Merkes spesielt når de er litt slitt. Kommer nok til å velge noe annet neste gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rayb Skrevet November 20, 2008 Share Skrevet November 20, 2008 X-Ice dekkene kom best ut i en NAF eller Motor test for litt siden, men biltypen de står på har mye å si... Kjører selv Nokia (avpigget) og er fornøyd med det, men så har jeg 4WD... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet November 20, 2008 Share Skrevet November 20, 2008 Min erfaring med X-ice (gamle typen) i 225/45/17 og 205/55/16 er at det er de beste vinterdekkene jeg har hatt. Det vinterføret man har rundt Oslo-området fungerer de utmerket til. Jeg ville dog vært mer skeptisk til Rsi... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nimitz Skrevet November 20, 2008 Share Skrevet November 20, 2008 Ikke bland de gamle x-ice og de nye som heter x-ice xi2. Det var disse som kom godt ut i NAF testen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet November 20, 2008 Share Skrevet November 20, 2008 Er nok de gamle jeg har.. Mener å huske fra testen, nå når jeg tenker meg om, at det så ut som de nye har et mer fornuftig mønster med tanke på vannplaning o.l. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margeir Skrevet November 20, 2008 Share Skrevet November 20, 2008 RSI kommer til å gå ut av produksjon... p.g.a att det har kommet nytt piggfritt dekk fra nokian som heter som enkelt som Nokian R... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast Dog Skrevet November 20, 2008 Share Skrevet November 20, 2008 har prøvd alle de 3 store. Conti 3, Nokian og michelin X-ice. Conti var den dårligste av de. Altfor myke + at de slites veldig fort. Nokian var bra men fremdeles litt for myk. X-ice er helt topp. Gode og stabile. Hardere gummi får bilen te å føles mer balansert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå