Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hadde bestilt nye vinterhjul til E60`n og fikk idag beskjeden om at de var kommet, men feil dekk. Hadde bestilt Nokian RSi i 18" og det som kom var Michelin X-ice. Grunnen var vist at leverandøren var tom for RSi dekka. Noen som har erfaringer å dele her? Jeg føler meg veldig usikker på X-Ice dekka men vet ikke hvorfor....

Posted

Har X-ice på 2 av hjulene og Pirelli (husker ikke hva mer de heter) på 2 pga. punktering for et par år siden og erfaringen er at X-ice er veldig gode på is, men har for tett mønster til å være gode på snø og våt vei. Merkes spesielt når de er litt slitt. Kommer nok til å velge noe annet neste gang.

Posted

X-Ice dekkene kom best ut i en NAF eller Motor test for litt siden, men biltypen de står på har mye å si...

Kjører selv Nokia (avpigget) og er fornøyd med det, men så har jeg 4WD...

Posted

Min erfaring med X-ice (gamle typen) i 225/45/17 og 205/55/16 er at det er de beste vinterdekkene jeg har hatt. Det vinterføret man har rundt Oslo-området fungerer de utmerket til.

Jeg ville dog vært mer skeptisk til Rsi... :)

Posted

Ikke bland de gamle x-ice og de nye som heter x-ice xi2. Det var disse som kom godt ut i NAF testen

Posted

Er nok de gamle jeg har..

Mener å huske fra testen, nå når jeg tenker meg om, at det så ut som de nye har et mer fornuftig mønster med tanke på vannplaning o.l.

Posted

RSI kommer til å gå ut av produksjon...

p.g.a att det har kommet nytt piggfritt dekk fra nokian som heter som enkelt som Nokian R...

Posted

har prøvd alle de 3 store.

Conti 3, Nokian og michelin X-ice. Conti var den dårligste av de. Altfor myke + at de slites veldig fort. Nokian var bra men fremdeles litt for myk. X-ice er helt topp. Gode og stabile. Hardere gummi får bilen te å føles mer balansert.