Tore Diesel Skrevet November 27, 2008 Skrevet November 27, 2008 Rart at den da er grei å start når den er kald... Syns jeg øverst der ser at den kun er tregstarta ved lunken/varm motor. Ja akkurat, det var vel det jeg skreiv? At det var rart den er grei å få start på når den er kald!
blackbeauty Skrevet November 28, 2008 Forfatter Skrevet November 28, 2008 Vanlig feil at matepumpa i tanken går adundas, og at du sliter med å starte motoren under halv tank. Når den pumpa er gåen får du også mye luft i systemet... Har sjekka at det kommer bra med diesel fram, men ikke målt noe trykk...å det er ingen forskjell på starten om tanken er full, halv eller nestn tom..
blackbeauty Skrevet November 28, 2008 Forfatter Skrevet November 28, 2008 Har samme problem på min 97'tds, Har vært ganske mange tråder av denne typen, så er vel en eller svakthet med disse motorene dette. Kan ikke finne none tråder hvor problemet faktisk er rapportert løst. Har du funnet en løsning på problemet ditt? Å eventuelt ka ha du gjort/ prøvd?
BMW 2002 Fredrik Skrevet November 28, 2008 Skrevet November 28, 2008 Hoi hoi.... Var litt skjeiv i øynene i går Beklager den Tore Diesel
huldra66 Skrevet November 28, 2008 Skrevet November 28, 2008 Har akkuratt samme problem og bilen har vært slik i 6 år nå. Kjøpte bilen med 100t på telleren nå 230t ikke bedre ikke verre på denne perioden. Har hørt flere si att matepumpe som ligger i/på tanken er vanligvis årsak til dette. har ikke byttet min enda Jada min starter med en gang når kald, lunken etter nylig kjøring må den trekkes opp. Og ja den ble faktisk mye bedre etter skift av batteri men 6 MND senere som normalt igjen kansje litt høyere spenning fikk litt bedre drag i pumpa? Men ingen grunn til og angre det er en kjempebil hilsen Terje
Bjørner Skrevet November 28, 2008 Skrevet November 28, 2008 har bytta fødepumpa i tanken. Nå kutter ikke motoren nå den kommr under 20 liter, meen ble ikke nevneverdig lettere å starte på lunken / varm motor.
540is Skrevet November 29, 2008 Skrevet November 29, 2008 Utslitt innsprøytningspumpe. Trykkenheten i pumpa blir rommere med tiden.Når motoren/dieselen er kald er den tykkflytendes og trykket kan bygges opp. Ved varm motor og varm diesel lekker det igjennom og trykket blir for lite til å åpne dysene. Bare enda en av grunnene til å ikke kjøpe dieselbil...
Bjørner Skrevet November 29, 2008 Skrevet November 29, 2008 Utslitt innsprøytningspumpe. Trykkenheten i pumpa blir rommere med tiden.Når motoren/dieselen er kald er den tykkflytendes og trykket kan bygges opp. Ved varm motor og varm diesel lekker det igjennom og trykket blir for lite til å åpne dysene. Bare enda en av grunnene til å ikke kjøpe dieselbil... Høres ut som en mulig forklaring, min bil har gått 425000 så... Har de siste dagene prøvd å tenke overr når jeg starter bilen hvordan den fungerer. Det at den er tungstartet på lunken/varm motor er ikke helt konsistent, noen ganger starter den kjapt andre ganger må jeg kinne en del.
krist_olsen Skrevet November 30, 2008 Skrevet November 30, 2008 et standard problem på disse bilene er att når di er gått langt så blir reg kjede utslitt, starter perfekt på kald motor men når motoren er varm har kjedet strekt seg såpass att diesel pumpa spruter på litt feil tid inn i sylindrene, det er ikke mye men det er nok
Bjørner Skrevet November 30, 2008 Skrevet November 30, 2008 et standard problem på disse bilene er att når di er gått langt så blir reg kjede utslitt, starter perfekt på kald motor men når motoren er varm har kjedet strekt seg såpass att diesel pumpa spruter på litt feil tid inn i sylindrene, det er ikke mye men det er nok Skulle man ikke ha merket dette ved vanlig kjøring også ?
krist_olsen Skrevet November 30, 2008 Skrevet November 30, 2008 den blir jo ørlitegrann dauere men er vanskeligt og merke dette da det kommer så forsiktigt.
blackbeauty Skrevet November 30, 2008 Forfatter Skrevet November 30, 2008 et standard problem på disse bilene er att når di er gått langt så blir reg kjede utslitt, starter perfekt på kald motor men når motoren er varm har kjedet strekt seg såpass att diesel pumpa spruter på litt feil tid inn i sylindrene, det er ikke mye men det er nok mener min ikke har gått langt nok til at dette skal være ett problem... jobber på opelverksted, opel omegan har samme motorn å da kommer ikke dette problemet før bilen har gått rundt 350000....
blackbeauty Skrevet November 30, 2008 Forfatter Skrevet November 30, 2008 Har akkuratt samme problem og bilen har vært slik i 6 år nå.Kjøpte bilen med 100t på telleren nå 230t ikke bedre ikke verre på denne perioden. Har hørt flere si att matepumpe som ligger i/på tanken er vanligvis årsak til dette. har ikke byttet min enda Jada min starter med en gang når kald, lunken etter nylig kjøring må den trekkes opp. Og ja den ble faktisk mye bedre etter skift av batteri men 6 MND senere som normalt igjen kansje litt høyere spenning fikk litt bedre drag i pumpa? Men ingen grunn til og angre det er en kjempebil hilsen Terje angrer vel egentlig ikke...enda... syns det er kongebil å kjøre...men planla å gjøre mye annet med den enn å plages styling opplakkering osv... menmen må da vel få fiksa den... tenker å rive ut motoren å ta en heloverhaling....vinterarbeid..Gunn J
540is Skrevet November 30, 2008 Skrevet November 30, 2008 Hva med å prøve denne dingsen før du overhaler ? http://www.dieselkontor.de/product_info ... 283200f115
Ljos Skrevet Januar 28, 2009 Skrevet Januar 28, 2009 Som nevnt tidligere i tråden - Enda ingen som har løst problemet! noen som har peiling? har planer om å selge bilen til våren(kjøpe e61) litt vanskelig å forklare for ny kjøper at det er bare å "leve" med det sånn som jeg har gjort
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå