BMW 2002 Fredrik Skrevet November 23, 2008 Skrevet November 23, 2008 Var oppe i kilpis i helga og hadde for første gang med meg min "nye" 2003 mod 320d. Om natta var det ca -20 grader og jeg var selvfølgelig spent på hvor lett det var å få start på bilen. Jeg vred om tenninga og lot den gløde til glødelampa var borte, skrudde av igjen for å gløde enda en gang og dett gjorde jeg 4 ganger. Men når jeg skulle starte måtte jeg file/kinne i ca 20 sek før jeg fikk start. Noen som har en formening om hva som må til for at dette skal bli en lett afære? Det var ingen problem å starte bilen igjen senere så lenge den var varm. Skal tross alt opp dit igjen og det blir enda kaldere i januar/februar med sine hele 35-40 grader
CrZyWiz Skrevet November 23, 2008 Skrevet November 23, 2008 Kan være glødepluggene som begynner å bli dårlige
Bonden Skrevet November 23, 2008 Skrevet November 23, 2008 Mulig du trenger nye glødeplugger , Kan avleses på diagnose om di er deffekte. Men ved 35-40 kalde skal du ikke regne med "lett" start uansett uten noen form for motorvarmer ,sørg for friskt batteri for du trenger nok å kinne litt.
BMW 2002 Fredrik Skrevet November 23, 2008 Forfatter Skrevet November 23, 2008 Glødepluggene er testet tidligere ved diagnose, og ble testet ok. Tenker mest på andre dieselbiler og pappas 525d. Han trykker på startknappen og bilen starter med en gang, selv i - 35 grader. Men kan jo selvfølgelig bytte glødepluggene bare for å prøve, iom at bilen har gått rett over 100 k.
larserso Skrevet November 24, 2008 Skrevet November 24, 2008 Høres ut som om motorvarmer er en grei investering for deg
BMW 2002 Fredrik Skrevet November 24, 2008 Forfatter Skrevet November 24, 2008 Har selv hatt tanken på motorvarmer, men er jo helt latterlig av BMW som ikke konstruerer motorer som fungerer ved litt kulde. Når "alle" andre dieselbiler starter uten å tenke seg om....
Bmwfanatic Skrevet November 24, 2008 Skrevet November 24, 2008 det må være noe feil, min smeller i gang med en gang, har enda ikke prøvd den under -12 grader men..
BMW 2002 Fredrik Skrevet November 24, 2008 Forfatter Skrevet November 24, 2008 Ingen problem ved 10 grader, men ved 20 grader sliter jeg. Men jeg er ganske sikker på at det er glødepluggene som er slitene....
Linda Skrevet November 27, 2008 Skrevet November 27, 2008 Har du sjekket gløderele/styreenhet for glødinga? Jeg måtte skifte det på min.. Litt andre symtomer men.. Verdt ett forsøk?
BMW 2002 Fredrik Skrevet November 27, 2008 Forfatter Skrevet November 27, 2008 Nei det er ikke sjekket, men jeg er ganske sikker på at det er en eller to glødeplugger som er slitne.
Bonden Skrevet November 27, 2008 Skrevet November 27, 2008 Du skrev tidligere at di var testet og ok ?. bytt hvis du er i tvil.
BMW 2002 Fredrik Skrevet November 27, 2008 Forfatter Skrevet November 27, 2008 I følge BMW var de OK, men jeg vet ikke hvor store slingringsmon på "effekten" av glødepluggene denne diagnosesaken aksepterer før den konstaterer feil. Forøverig leste jeg i instruksjonsboka til bilen. Der stod det at ved ekstra kaldt vær måtte du holde starteren igang fra 0-40 sek Hadde helst sett at den startet med en gang Må du virkelig av med innsugsmanifoilen for å bytte glødeplugger? Ser at mange har nevnt at den må av på 525tds motoren også, men pappa sa at han har byttet de 3 ganger og det uten å ta av innsugsmanifoilen.
Beamer Skrevet Desember 4, 2008 Skrevet Desember 4, 2008 Du kan måle motstanden i glødepluggene selv med et ohm-meter. Husker ikke helt hva motstanden skal være i dette øyeblikk, men rundt 3 ohm tenker jeg. Kan sjekke opp hvis ønskelig. Hadde gåene glødeplugger i min 320D også, og da var den fælt treigstartet. OBS!: vær veldig forsiktig hvis du skal bytte pluggene selv, da de har en tendens til å rive seg fast i toppen, og til slutt bli vridd i to hvis du fortsetter å skru, sånn at du kanskje må av med toppen for å få de ut, det måtte jeg
Aroid Skrevet Desember 6, 2008 Skrevet Desember 6, 2008 men skal mål med ampertang, vær glødeplugg skal trekk ca 20amper og med 4stk så skal man mål til 80amper vist alle er bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå