Gå til innhold

Tempratur måler faller etter hvert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var ute å kjørte i kveld. Da så jeg at tempratur måleren falt fra varm til kald motor.

Det gikk gradvis nedover, og etter ca 10 min etter jeg oppdaget at den falt, viste den at motoren var kald.

Hadde vel kjørt i ca 1,5 time når dette skjedde.

Er det bare temp føler som må skiftes? Det er vel ikke noe problem å kjøre med dette "problemet"?

Skrevet

du kan jo prøve gammeltrikset først, å sette er avis foran radioatoren slik at det ikke blir noe luftgjennomstrømning. jeg kjørte rundt på "pisslunka" motor før jeg satt in en papplate foran radiatoren. nå er alt gullegodt. men så er det bortimot 16 blå her også...

Skrevet
du kan jo prøve gammeltrikset først, å sette er avis foran radioatoren slik at det ikke blir noe luftgjennomstrømning. jeg kjørte rundt på "pisslunka" motor før jeg satt in en papplate foran radiatoren. nå er alt gullegodt. men så er det bortimot 16 blå her også...

På din 530d? Er bilen importert? Jeg har kjørt min 530d i 30 minusgrader uten å merke antydning til at motortemp faller. Nåla står rett opp uansett.

Skrevet

Her i bergen var det ikke mer enn ca minus 6 grader.

Håper ikke bilen er så følsom for kulden :P

Så bare skifte termostaten.

Funker avisen i mellomtida?

Skrevet

Du ødelegger vel ikke noe sånn straks ved å kjøre med åpen termostat, men det sliter vel styggfort på motoren siden den er kald hele tiden. Aldri over 3000 RPM på kald motor er det mange som sier.

Skrevet

Har en termostat som åpner ved 80 grader (første streken) noe den sannsynligvis har gjort i alle sine 18 år og 321 000 km (import).

Er vel ikke farlig det? Kun når den er helt åpen sant?

Skrevet

Termostat er forbruksdel. det bør være like naturlig å bytte den som tennplugger. Bytt den sammen med frostveske bytte. Den kan like gjerne ikke åpne når den ryker.

Skrevet

På din 530d? Er bilen importert? Jeg har kjørt min 530d i 30 minusgrader uten å merke antydning til at motortemp faller. Nåla står rett opp uansett.

jepp. impotert. har tenkt tanken på å bytte termostat, men fant ut at en papp plate var en billig og grei løsning.

Skrevet

Du skulle kjøpt en bil med ustyrskode 842 COLD CLIMATE VERSION, med andre ord nordisk bil med spec beregnet for nordiske vinterforhold.

Skrevet
Har en termostat som åpner ved 80 grader (første streken) noe den sannsynligvis har gjort i alle sine 18 år og 321 000 km (import).

Er vel ikke farlig det? Kun når den er helt åpen sant?

Gjør ingenting. Jeg har selv 80c termostat, temp ved første strek er fint som bare det, hele året ; )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...