Der Barockengel Skrevet November 26, 2008 Skrevet November 26, 2008 når kan jeg like først som sist innrømme at jeg bruker altfor mye mer penger på meg selv enn nødhjelp. men jeg vil si at dersom jeg først gir noe, la oss si 100kr- og 30-40 av disse går i administrasjonskostnader, så sitter barna i afrika framdeles i igjen med 60-70. husk at skal du være ekstra gniten kan du vel trekke fra veldedighetsgaver på skatten? dessuten betaler man ikke moms for å gi til de fattige. kjøper du deg en sjokolade og en grandi++ for 100kr, går 25kr av disse til norge.. kanskje du slutter å kjøpe så mye drit til deg selv hvis du tenker at du kun får en vare til en faktisk verdi av 75% av kjøpesummen? I tillegg til de 20 kronene pr hundrelapp du bruker i butikken som utgjør momsen, skal du ikke glemme andre skatter og avgifter du må være med å betale for at du skal få ta med pizza og sjokolade hjem: For å nevne noen; arbeidsgiveravgift, eiendomsskatt, moms på strømutgifter - og når disse faller på både produksjonsleddet og omsetningsleddet, begynner det å utgjøre litt. Husk også at distribusjonsbilene betaler like mye avgifter for dieselen som man selv gjør. Så ja, det man får igjen for pengestøtte til hjelpetrengende ser ikke ut til å være noen dårlig deal likevel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå