Jump to content

Recommended Posts

Posted

Noen som vet dette? Så for en stund siden en sånn sak til å løsne bolter til hjula. En slags moment nøkkel. Skulle kun brukes til å løsne bolter.

Var reklame/skriveri om den på DingZ.no for en stund siden.

Kosta ca 550,- et sted.

Noen som husker hvem som solgte den? Har planer om en liten julegave..

• Replies 30
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

ikke for å ødelegge julegavene dine, men jeg har problemer med å se noen som helst nytte av dette verktøyet. Og til litt av en pris da.

En latmannsarm til 59.90 holder jo i massevis til å løsne altfor stramme muttere. klarer man ikke få de av med en slik klarer man nok ikke løfte hjulet på plass uansett.

http://www.biltema.no/products/product. ... emId=82794

I kombinasjon med en el. muttertreker går hjulskift unna som en lek.

Rekorden er 7 min på en micra ( to hjul i luften samtidig)

Posted
ikke for å ødelegge julegavene dine, men jeg har problemer med å se noen som helst nytte av dette verktøyet. Og til litt av en pris da.

En latmannsarm til 59.90 holder jo i massevis til å løsne altfor stramme muttere. klarer man ikke få de av med en slik klarer man nok ikke løfte hjulet på plass uansett.

Problemet med den saken der, er at til mer kraft du legger på den, til mer kraft får pipa utover.

Da er det fort gjort å dra bolten rund. (Ja, jeg har gjort det med en sånn)

Sjønner ikke at de ikke lager latmannsarmer med 90 graders vinkel. :?

Posted

En slik en har jeg, for noe driiiit. Har ødelagt en 2-3 låsebolter fordi den ikke er i 90 graders vinkel. Vrir seg når jeg legger på kraft.

Litt av poenget med julegaven er vel mer sånn "gadget" sak, men hva pokker skal en finne på til en som har alt da? Jo da blir det sånne ting man egentlig ikke trenger men som er kjekt å ha he he he.

Fattern har jo garasje jekk, elektrisk mutter trekker og alt det der fra før.

Posted

- Hvor hardt skal vi skru til?

- Hører du det typiske knirket i bolten, har du skrudd for hardt. Dersom du bruker bilens originale verktøy til å feste boltene med, vil jeg beskrive det slik: Dra til skikkelig, men ikke alt du orker, sier Jan Ivar Engebretsen.

Måtte bare kommentere denne biten. Litt av en måte å beskrive moment på! ; ) hehe

Posted

En slik en har jeg, for noe driiiit. Har ødelagt en 2-3 låsebolter fordi den ikke er i 90 graders vinkel. Vrir seg når jeg legger på kraft.

Litt av poenget med julegaven er vel mer sånn "gadget" sak, men hva pokker skal en finne på til en som har alt da? Jo da blir det sånne ting man egentlig ikke trenger men som er kjekt å ha he he he.

Fattern har jo garasje jekk, elektrisk mutter trekker og alt det der fra før.

Da kan dere ikke bruke den skikelig, kanskje du har brukt en slitt pipe. Den skal ikke gjøre bolten rund så lenge pipen er av god kvalitet. Jeg holder i tillegg latmannsarmen i begge ender- for å unngå at den glipper.

Posted

Da kan dere ikke bruke den skikelig, kanskje du har brukt en slitt pipe. Den skal ikke gjøre bolten rund så lenge pipen er av god kvalitet. Jeg holder i tillegg latmannsarmen i begge ender- for å unngå at den glipper.

Tja har ødelagt flere piper faktisk, nye som gamle. Har hatt noen uhell med bolter som har blitt dratt på så sinnsykt på verksted.

På 5ern jeg hadde klarte jeg å knekke 2 piper. Og de var nesten ikke brukt. Men ja til normalt så er den latmans armen mer en bra nok, det er jeg helt enig i. Har en sånn i bilen også, just in case :) .

Men den greia jeg spurte om her passet perfekt til en far som allerede "har alt" i garasjen. Han begynner å dra på åra så blir litt "mobbe" gave :lol:

Posted

Løp og kjøp, morsom gave som garantert kommer til og slå ann! Hvorvidt den er praktisk eller ei er vel samma faen! Poenget er at til en som har alt, ja, da passer den ypperlig ; )

Posted

Enda et unødig verktøy i mine øyne. Og prosentandelen som faktisk skifter dekk selv synker som en stein. Som en foregående taler sa, klarer man ikke jobben med en klassisk latmansarm da er det lite håp.