BMWforalle Skrevet November 24, 2008 Forfatter Share Skrevet November 24, 2008 Tøff bil, å garantert tøff eier..Morro med litt eldre sikkelige bimmer intr. Ser bare flott mods, Fortjener litt større felger. eller er dette vinterfelger? He he. Godt spørsmål. Nei, det er ikke vinterfelger. Jeg har en (meget yngre) kamerat, Porsche eier, som nok ville delt ditt syn. Jeg er forøvrig enig i at 19" felger er løsningen. Derfor blir nok det et tema på våren. Har sett bilder av E46 coupe med 19" Beyern Mesh felger, 8,5 19 foran og 9,5 19 bak. 235/35 dekk foran og 265/30 dekk bak. Det er nok mer i min gate. Så får vi se hva våren bringer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hoem Skrevet November 24, 2008 Share Skrevet November 24, 2008 Hadde ikke gjort meg noe å bli adoptert ! Gamlekaren her i huset sitter i en mazda som jeg er sååå heldig å få låne når jeg vil! Tjoheyyy ! Bilen der så jo helt flott ut bortsett fra øyelokkene, det blir i mine øyne harry! Som du selv sier så er det jo smak og behag. Angående krommen så har jeg ikke noe imot å ha litt krom i og med at en Charger R/T med helkrom grill er også min guttedrøm! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWforalle Skrevet November 24, 2008 Forfatter Share Skrevet November 24, 2008 Takker for utrolig kjapp respons. Glemte å si at jeg litt hekta på felger. Det betyr at mye av vinteren går til planlegging av vårens dyreste innkjøp. Nok en gang. Pussig at en BMW aldri blir helt ferdig. Men det er jo halve moroa. hmmm, er det da snakk om å selge de felgene som står på nå De må nok selges, ja. Imidlertid blir det nok ikke før på vårparten, mars kanskje? Men bort skal de nok hvis det blir nye felger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWforalle Skrevet November 24, 2008 Forfatter Share Skrevet November 24, 2008 Meget pen E46 du har der, med den motoriseringen den fortjener Kjempemorsomt at du tar godt vare på bilen din, og ekstra artig at du modifiserer den nøyaktig slik du selv vil ha den! Jeg har selv en far på 66 år som har vært bilinteressert hele livet, og som mer enn gjerne hiver seg ut på langtur. Så selv om man blir eldre så betyr det ikke nødvendigvis at lidenskapen for bil og kjøreferdighetene forringes.. Jeg ville nok ha senket bilen litt dersom den hadde vært min. H&R sine kvalitetsfjærer som senker 35mm foran/20 mm bak ville nok ha blitt meget passelig på bilen rent estetisk, samtidig som den ikke ville blitt plagsomt lav. Jeg ville også, i steden for å kjøpe nye felger, ha lagt pengere i komplett M Tech II pakke, dvs. nytt front-, side- og hekkskjørt. Disse gjør veldig mye på utseendet til alle E46'er. Takker og bukker for positive kommentarer. Hils din far og si at det er i alle fall to av oss. javascript:emoticon(':D') Jeg er enig i at M Tech styling endrer mer på utseende enn nye felger. Jeg skal ta ditt forslag med i betraktning. Har en lang god vinter å bruke til tenking og planlegging.javascript:emoticon(':)') Stilig bil på bildene. Den er din regner jeg med? Jeg må nok tenke litt på styling... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caaatooo Skrevet November 24, 2008 Share Skrevet November 24, 2008 Stilig bil på bildene. Den er din regner jeg med? Jeg må nok tenke litt på styling... Bildene hentet jeg fra nettet. Har selv en 2007 modell 525iA M-Tech som er pyntet litt på. Hadde en E46 som førstebil for seks år siden, dog bare en 316i sedan. Veldig morsomme biler å kjøre sammenlignet med 5-seriene, samtidig som komforten er bevart nokså bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet November 24, 2008 Share Skrevet November 24, 2008 angående felger så må du sjekke ut bbs ch felgene. Absolutt de peneste felgene på e46 ci i mine øyne... drømmer om å få slike på min endag... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWentusiasten Skrevet November 24, 2008 Share Skrevet November 24, 2008 Jeg skulle til å si meg enig med de andre her om at M-tech hadde gjort seg på din bil, men da tok jeg en titt både en og to og tre ganger... og for hver gang jeg så over bildene, så tenkte jeg at denne bilen er veldig flott slik den er. på tross at jeg ikke liker chrome og lyktesenking, så ser det rimelig bra ut på din. lyktesenk og krom ødelegger en m-tech bil, men i dette tilfellet, kan jeg faktisk innrømme at det ser rimelig bra ut. Rent og pent rett og slett. Dere andre kan si hva dere vil, men denne likte jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWforalle Skrevet November 24, 2008 Forfatter Share Skrevet November 24, 2008 Jeg skulle til å si meg enig med de andre her om at M-tech hadde gjort seg på din bil, men da tok jeg en titt både en og to og tre ganger... og for hver gang jeg så over bildene, så tenkte jeg at denne bilen er veldig flott slik den er. på tross at jeg ikke liker chrome og lyktesenking, så ser det rimelig bra ut på din. lyktesenk og krom ødelegger en m-tech bil, men i dette tilfellet, kan jeg faktisk innrømme at det ser rimelig bra ut.Rent og pent rett og slett. Dere andre kan si hva dere vil, men denne likte jeg! Tusen takk for et meget reflektert innlegg. Jeg forsøker å beholde bilens originale former, men vil gjerne gjøre den litt mer til min egen. Så er det noe som heter "less is more". Med andre ord, små endringer kan gjøre store utslag. Men når den gjelder styling av biler finnes ikke den absolutte sannhet. At jeg av og til ser grelle eksempler på at noen etter min mening har ødelagt bilen endrer ikke på dette faktum. Men ofte kan det være "det lille ekstra" som gjør hele susen. Som utgangspunkt mener jeg at en viss senking og i tillegg felger som passer kan gjøre forbausende mye på nesten en hvilken som helst bil. Nesten... Til våren må jeg nok fjerne lyktespoilerne slik at jeg kan gjøre meg opp en mening selv også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWentusiasten Skrevet November 24, 2008 Share Skrevet November 24, 2008 "Less is more" stemmer i de aller fleste tilfeller. derav er det mange som gjør feilen med "more is less". med dette tenker jeg på alle som hiver altfor masse styling på bilene sine eller bruker styling som kan bli for "dominante" og ødelegge litt av esistensen. Da tenker jeg spesielt på disse med angeleyes og/eller store hekkvinger. Så tilbake til din bil. Jeg vil gjerne gå i dybden for hvorfor jeg synes at bilen din er pen slik den er akkurat nå: Jeg liker BMW som BMW. stort sett. er nok av typen originalpolizei som mange andre. linjene skal flyte jevnt over hele bilen, og bør ikke har fargekombinasjoner som er motstridende i forhold til linjene. Fargen på bilen din er en farge som gir deg en behagelig følelse uten å være altså utfordrende i tillegg til å være praktisk. fargen flyter lett sammen med bl.a. chrome. igjen tilbake til dette med linjer. Du har chrome nyrer, chrome detaljer i BMW logo på panser og bagasjelokk, sølvramme på skilt foran, chrome lykter, chrome blinklykt foran. hvite blink foran og bak (men disse flyter fint sammen med chromelyktene. chrome ramme rundt vinduene på bilen, chrome endestusser og siste med ikke minst en rå polert kant på felgene. det høres ut som en masse chrome, men når man ser over bilen uten å tenke over det, så flyter den inn i bilen/fargen. Dette med at du kjører en slags "chrome" linje over bilen har jeg nevnt at er pent. Derfor skal du tenke deg godt om før du vurderer en slags full m-tech overhaling.... da vil nok originalpolzei våkne opp og klager på chromelykter og diverse. Jeg må si at den frontleppen du har på bilen per d.d. passer veldig bra og er ganske rå. du ser ikke mange av dem og man vil skille seg litt ut fra gråmassen. selv om du kanskje (ikke at jeg hevder noe nå) har kommet litt fra den alderen hvor det handler om å få en masse oppmerksomhet, så er det jo litt et egen kompromiss om å "ikka ha noe alle andre har". skape noe eget. akkurat DET synes jeg gjenspeiler seg her. Ble litt mye dette. Er et flott eksemplar du har. En ting som jeg har erfart fra stylingvalgene mine er å kjenne på magen. har du en dårlig magefølelse, så ikke gjør det. MEN det vet nok du bedre enn meg BMW er for alle, påtross av at BMW er noe for seg selv! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin-D Skrevet November 24, 2008 Share Skrevet November 24, 2008 Oisann, veldig pen E46 du har der! Artig å se at de litt eldre også interesserer seg og tilogmed modifiserer bilene sine, artig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWforalle Skrevet November 25, 2008 Forfatter Share Skrevet November 25, 2008 Hadde ikke gjort meg noe å bli adoptert ! Gamlekaren her i huset sitter i en mazda som jeg er sååå heldig å få låne når jeg vil! Tjoheyyy !Bilen der så jo helt flott ut bortsett fra øyelokkene, det blir i mine øyne harry! Som du selv sier så er det jo smak og behag. Angående krommen så har jeg ikke noe imot å ha litt krom i og med at en Charger R/T med helkrom grill er også min guttedrøm! Øyelokk er det tydeligvis delte meninger om. Jeg har også delte meninger her så det blir nok en testperiode på våren uten denne staffasjen. Bilen får et "åpnere" utseende uten øyelokk. Litt snillere kanskje? Og så er vi enige om én ting: Lenge leve krom!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWforalle Skrevet November 25, 2008 Forfatter Share Skrevet November 25, 2008 "Less is more" stemmer i de aller fleste tilfeller. derav er det mange som gjør feilen med "more is less". med dette tenker jeg på alle som hiver altfor masse styling på bilene sine eller bruker styling javascript:emoticon(':?')som kan bli for "dominante" og ødelegge litt av esistensen. Da tenker jeg spesielt på disse med angeleyes og/eller store hekkvinger.Så tilbake til din bil. Jeg vil gjerne gå i dybden for hvorfor jeg synes at bilen din er pen slik den er akkurat nå: Jeg liker BMW som BMW. stort sett. er nok av typen originalpolizei som mange andre. linjene skal flyte jevnt over hele bilen, og bør ikke har fargekombinasjoner som er motstridende i forhold til linjene. Fargen på bilen din er en farge som gir deg en behagelig følelse uten å være altså utfordrende i tillegg til å være praktisk. fargen flyter lett sammen med bl.a. chrome. igjen tilbake til dette med linjer. Du har chrome nyrer, chrome detaljer i BMW logo på panser og bagasjelokk, sølvramme på skilt foran, chrome lykter, chrome blinklykt foran. hvite blink foran og bak (men disse flyter fint sammen med chromelyktene. chrome ramme rundt vinduene på bilen, chrome endestusser og siste med ikke minst en rå polert kant på felgene. det høres ut som en masse chrome, men når man ser over bilen uten å tenke over det, så flyter den inn i bilen/fargen. Dette med at du kjører en slags "chrome" linje over bilen har jeg nevnt at er pent. Derfor skal du tenke deg godt om før du vurderer en slags full m-tech overhaling.... da vil nok originalpolzei våkne opp og klager på chromelykter og diverse. Jeg må si at den frontleppen du har på bilen per d.d. passer veldig bra og er ganske rå. du ser ikke mange av dem og man vil skille seg litt ut fra gråmassen. selv om du kanskje (ikke at jeg hevder noe nå) har kommet litt fra den alderen hvor det handler om å få en masse oppmerksomhet, så er det jo litt et egen kompromiss om å "ikka ha noe alle andre har". skape noe eget. akkurat DET synes jeg gjenspeiler seg her. Ble litt mye dette. Er et flott eksemplar du har. En ting som jeg har erfart fra stylingvalgene mine er å kjenne på magen. har du en dårlig magefølelse, så ikke gjør det. MEN det vet nok du bedre enn meg BMW er for alle, påtross av at BMW er noe for seg selv! Takker for mange og gode meninger om styling. Jeg tror nok at vi på de fleste punkt er enige om hvordan vi ønsker å gi bilen et personlig preg uten å fjerne oss for langt fra det opprinnelige. Kjekt å få støtte for mine valg. Jeg vurderer som sagt nye 19" felger som jo i størrelse er langt fra standard utrustning. Imidlertid er jeg hekta på dyp kant og brede dekk. Da mener jeg å ha funnet en kombinasjon som du vil se på denne siden: http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1107735 Disse skal ifølge andre kilder passe rett inn på bilen uten modifikasjon. Så får vi håpe at kildene er å stole på. Forøvrig ser jeg av bildene at du har et nydelig eksemplar av en 1997 E36. Min forrige BMW var en 1997 E36 323 Ci. Jeg likte den meget godt, bortsett fra at det ikke var sportsseter i den og interiøret var, hold deg fast, turkisfarget. Hvem kan finne på å gjøre slik? Men jeg likte bilen godt for alt det andre og levde med denne "spesialiteten". Kjøremessig var bilen minst like gøy å kjøre som min E46. Kanskje litt mer "urBMW", dvs litt mer bakkekontaakt, litt mer veifølelse. Jeg vet ikke helt. Men morsom var den, til tross for "bare" 170 hk. Men dreimomentet er jo det samme som i den jeg har nå. Det betyr jo enormt mye. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet November 25, 2008 Share Skrevet November 25, 2008 Meget flott bil! Veldig artig å se at selv den "eldre" garde tar godt vare på bilene sine, og tør å skille seg litt ut! Fortsett slik:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWentusiasten Skrevet November 26, 2008 Share Skrevet November 26, 2008 Takker for mange og gode meninger om styling. Jeg tror nok at vi på de fleste punkt er enige om hvordan vi ønsker å gi bilen et personlig preg uten å fjerne oss for langt fra det opprinnelige. Kjekt å få støtte for mine valg. Jeg vurderer som sagt nye 19" felger som jo i størrelse er langt fra standard utrustning. Imidlertid er jeg hekta på dyp kant og brede dekk. Da mener jeg å ha funnet en kombinasjon som du vil se på denne siden: http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1107735 Disse skal ifølge andre kilder passe rett inn på bilen uten modifikasjon. Så får vi håpe at kildene er å stole på. Forøvrig ser jeg av bildene at du har et nydelig eksemplar av en 1997 E36. Min forrige BMW var en 1997 E36 323 Ci. Jeg likte den meget godt, bortsett fra at det ikke var sportsseter i den og interiøret var, hold deg fast, turkisfarget. Hvem kan finne på å gjøre slik? Men jeg likte bilen godt for alt det andre og levde med denne "spesialiteten". Kjøremessig var bilen minst like gøy å kjøre som min E46. Kanskje litt mer "urBMW", dvs litt mer bakkekontaakt, litt mer veifølelse. Jeg vet ikke helt. Men morsom var den, til tross for "bare" 170 hk. Men dreimomentet er jo det samme som i den jeg har nå. Det betyr jo enormt mye. Er litt gambling viss du skal basere de på de opplysningene, men med litt research så vet du det du trenger. 323 ja... skulle egentlig handle meg en sånn, men droppet handelen grunnet diverse feil og havnet sammen med den jeg har nå. Jeg føler jeg har et smykke av en bil. 60/30 senk på E36 er perfekt i mine øyne og man får den stuken den trenger. sammen med full m-tech så er den nydelig. Jeg driver å leiter etter felger som passer bilen min. størrelsen jeg ser etter er 235 40(45)/17 bak og 215 40/45)/17 foran. dette fyller hjulbuene bra ut ifra det jeg har sett hos originale motorsportfelger fra BMW. kanskje du har et tips til hva jeg skal se etter og hvor jeg skal leite. felger er kanskje den delen som gir bilen en identitet. resten må man jo nesten tilpasse for å den inntrykket man er ute etter. men nok om min bil i din tråd. er iallefall helt rå de felgene du linker til der. tror absolutt disse vil se rimelig bra ut på bilen din. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWforalle Skrevet November 26, 2008 Forfatter Share Skrevet November 26, 2008 Takker for mange og gode meninger om styling. Jeg tror nok at vi på de fleste punkt er enige om hvordan vi ønsker å gi bilen et personlig preg uten å fjerne oss for langt fra det opprinnelige. Kjekt å få støtte for mine valg. Jeg vurderer som sagt nye 19" felger som jo i størrelse er langt fra standard utrustning. Imidlertid er jeg hekta på dyp kant og brede dekk. Da mener jeg å ha funnet en kombinasjon som du vil se på denne siden: http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1107735 Disse skal ifølge andre kilder passe rett inn på bilen uten modifikasjon. Så får vi håpe at kildene er å stole på. Forøvrig ser jeg av bildene at du har et nydelig eksemplar av en 1997 E36. Min forrige BMW var en 1997 E36 323 Ci. Jeg likte den meget godt, bortsett fra at det ikke var sportsseter i den og interiøret var, hold deg fast, turkisfarget. Hvem kan finne på å gjøre slik? Men jeg likte bilen godt for alt det andre og levde med denne "spesialiteten". Kjøremessig var bilen minst like gøy å kjøre som min E46. Kanskje litt mer "urBMW", dvs litt mer bakkekontaakt, litt mer veifølelse. Jeg vet ikke helt. Men morsom var den, til tross for "bare" 170 hk. Men dreimomentet er jo det samme som i den jeg har nå. Det betyr jo enormt mye. Er litt gambling viss du skal basere de på de opplysningene, men med litt research så vet du det du trenger. 323 ja... skulle egentlig handle meg en sånn, men droppet handelen grunnet diverse feil og havnet sammen med den jeg har nå. Jeg føler jeg har et smykke av en bil. 60/30 senk på E36 er perfekt i mine øyne og man får den stuken den trenger. sammen med full m-tech så er den nydelig. Jeg driver å leiter etter felger som passer bilen min. størrelsen jeg ser etter er 235 40(45)/17 bak og 215 40/45)/17 foran. dette fyller hjulbuene bra ut ifra det jeg har sett hos originale motorsportfelger fra BMW. kanskje du har et tips til hva jeg skal se etter og hvor jeg skal leite. felger er kanskje den delen som gir bilen en identitet. resten må man jo nesten tilpasse for å den inntrykket man er ute etter. men nok om min bil i din tråd. er iallefall helt rå de felgene du linker til der. tror absolutt disse vil se rimelig bra ut på bilen din. Legger ved noen bilder, litt manipulert, av min tidligere BMW. Som du ser er stylingen ikke helt ulik den jeg har foretatt på dagens versjon: Krom lykter, krom nyrer, sportsspeil, ekefelger, Remus potte, osv. Og senkingen er meget moderat, av familiære grunner. Jeg har nok funnet min stil, som det heter. Felgene er Rondell modell 58. Egentlig samme design som Beyern Mesh som jeg nå har i tankene. Gammel kjærlighet ruster ikke, sies det jo. Jeg hadde samme dimensjon på dekkene som du nevner ovenfor, dvs. 17" med 215/45 foran og 235/40 bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå